2014-10-27, 20:20
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tago
FEL! Vid ETT tillfälle åkte han fast.

Eh? Okej. Vi måste väl ändå bedöma honom utifrån det han bevisligen har gjort?
Citera
2014-10-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Nej, det gör man inte som riksdagsman, det är polisens uppgift.

Du tror seriöst jag avser att gå omkring och beivra brott?
Kom in i matchen.
Sitter man i regeringen eller för den delen riksdagen så representerar man de lagar som stiftats på demokratisk väg. Lagarna man anser vara felaktiga eller otillräckliga försöker man förändra.

MP tycker i det här fallet att dessa svampar och införsel av samma ska vara straffbart. Alltså förväntas man leva efter det också.
Citera
2014-10-27, 20:21
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerium
Att jag förstår att detta inte är en engångshändelse, plus att jag inte gillar svamprökande miffon.
Vad är det som får dig att se svampbrukare som "miffon", och vad spelar det för roll att det kanske inte är en engångshändelse? Sedan röker man inte svamp, man äter dem.
Senast redigerad av anonym.hedonist 2014-10-27 kl. 20:22. Anledning: edit
Citera
2014-10-27, 20:22
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben

MP tycker i det här fallet att dessa svampar och införsel av samma ska vara straffbart. Alltså förväntas man leva efter det också.
Det tvivlar jag på att de gör, men de lär inte få stöd av de andra partierna om de skulle försöka luckra upp idèn om Bejerots kommunistiska dröm som han kallade "det narkotikafria samhället", så vi lär inte få veta vad de tycker i frågan inom snar framtid.
Citera
2014-10-27, 20:30
Medlem
Citat:
Vad är det som får dig att se svambrukare som "miffon", och vad spelar det för roll att det kanske inte är en engångshändelse? Sedan röker man inte svamp, man äter dem.

Ok, man äter dem, my bad.

Tycker även detta visar på dåligt omdöme. Att en sådan person ska ha någon slags maktposition känns inte bra. Kommer han visa dåligt omdöme i fortsättningen med? vem vet vad fn han kommer hitta på egentligen? Att överhuvudtaget förekomma i belastningsregister på detta sätt är inte normalt, det vill iaf jag hävda.
Citera
2014-10-27, 20:33
Medlem
Detta är en ickenyhet. Händelsen har varit omskriven i media när domen föll. Hur många gånger ska sensationsmedia få ta upp en händelse och ändå få kalla det för nyhet varje gång?

För mig är saken ointressant.
Citera
2014-10-27, 20:35
Medlem
Citat:
Vad är det som får dig att anse att hand handlande är så värst hemskt, om man förbiser att det bryter mot de absolut korkade moralistlagarna kring narkotika?

Sluta projicera subjektivt tyckande kring narkotika i detta fall och försök inse att t.ex moderater fick avgå för att de ej betalat tv-licens och ställ dig frågan om vad som är värst i allmänhetens ögon. Att Åsa anställer en sådan person måste bero på nepotism och inget annat vilket gör det riktigt jävla vidrigt. Personen är inte anställd på meriter utan trotts tom "negativa meriter" som att vara med i straffregistret så får han anställning beroende på att han har rätt föräldrar.

Om folk vill punda så är det ok för mig men jag vill inte att pundare ska kunna vara med och bestämma/påverka hur jag ska leva mitt liv. Jag vill inte ha pundare som poliser/brandmän/politiker etc. lika lite som jag vill ha alkoholister inom dessa yrken. Kan man inte leva sitt liv utan att bli hög på diverse preparat så är man en svag individ.

Det är inte att han är dömd som är problemet, problemet är att han är en äcklig svag individ som fått jobb på grund av nepotism. Han förtjänar inte detta och Åsa borde skämmas.
Citera
2014-10-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerium
Om du inte ser problemet så betyder detta bara att du inte är mogen nog. Väx upp.
Sveriges befolkning vill inte ha kriminella på viktiga poster i samhället.
Baserat på dina inlägg i denna tråden så verkar du vara helt bortkopplad ifrån verkligheten.
"Röka svamp, knarkare, miffo" hit och dit bla bla bla.
Och hur fan röker man svamp?

Du inser väl att folk lever sina så kallade liv, och i det livet så händer det saker. Du vet, ibland kan t.om dåliga saker hända. Men det betyder inte att de är dåliga människor, det betyder bara att de är människor.
Och jag kan lova dig, det finns antagligen inte en enda politiker i det här landet som INTE har begått ett brott. Du skulle nog få en hjärtattack om du skulle få veta sanningen.
Citera
2014-10-27, 20:37
Bannlyst
Givetvis är det inte okej. Inga narkomaner i svenska regeringen tack.
Citera
2014-10-27, 20:38
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Hur mycket jag än föraktar Åsa Romsons inkompetens och skenhelighet så kan jag inte se det här som speciellt allvarligt.

Alla borde ha rätt att röka/äta/dricka vad fan de vill på sin fritid utan att statens moraletiska lagar ska begränsa fria medborgare.

Håller med om det. Det är bra mer pinsamt att MP släppte legalisera cannabis-frågan för att anamma samma politik som resten av riksdagen bedrev för att få ingå i den svenska enpartistaten. Att vara för legalisering förut var nästan lika illa som att idag vara öppet för en normal asylpolitik, "knarkliberal"-stämpeln användes lika flitigt av svensk ljugmedia som "rasist"-stämpeln idag. Trots allt är inte narkotikabrott något riktigt brott, eller åtminstone inget allvarligt sådant, även om svenska rättsväsendet kan döma hårdare för sådana brott än t.ex. för vissa dubbelmord. I förbigående, angående SD, så är "hets mot folkgrupp" ännu mindre något riktigt brott.

Nej, det är bra värre när miljöpartister begår våldtäkter mot barn, vilket förefaller ske då och då. Vem bryr sig om vem som är partistyrelsens kran?

Sedan är MP:s och andra Sjuklöverpartiers samarbete med Muslimska brödraskapet, en främmande, fientligt sinnad makt, solklart fall av den allra grövsta landsförräderi, vilket borde ge de hårdaste straffen (verklig livstid eller dödsstraff), oavsett om det nu är ett brott rent juridiskt enligt den lagstiftning landsförrädarna själva har stiftat.
Citera
2014-10-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Givetvis är det inte okej. Inga narkomaner i svenska regeringen tack.
Har du källa på att han är narkoman?
Citera
2014-10-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Baserat på dina inlägg i denna tråden så verkar du vara helt bortkopplad ifrån verkligheten.
"Röka svamp, knarkare, miffo" hit och dit bla bla bla.
Och hur fan röker man svamp?

Du inser väl att folk lever sina så kallade liv, och i det livet så händer det saker. Du vet, ibland kan t.om dåliga saker hända. Men det betyder inte att de är dåliga människor, det betyder bara att de är människor.
Och jag kan lova dig, det finns antagligen inte en enda politiker i det här landet som INTE har begått ett brott. Du skulle nog få en hjärtattack om du skulle få veta sanningen.

Och där blev du ledsen. Synd om dig att du inte kan ta lite konstruktiv kritik.
Det är inte häftigt att vara brottsling. Vi vill inte ha brottslingar i regeringskansliet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in