Till er som är oroliga över att detta provet verkade lättare; är det inte bara så enkelt att ni har bättre koll på hur provet är uppbyggt och därmed upplevde det som enklare?
Själv blev jag ruskigt nöjt med mitt resultat, och att jag fick två "extra" poäng skadade förstås inte.
Kan dock hända att orddelen var enklare än normalt. Den har i mina tre tidigare provtillfällen (visserligen ≈5 år sedan) alltid varit min svagaste länk. Kunde utan problem få fel på 1/3 av dom, den här gången fick jag bara två fel
Finns facit till provpass tre (den som inte räknas) någonstans? Upplevde den som mycket enklare än de andra och det skulle vara kul att se om det faktiskt vore så.
Någon sa tidigare i tråden att hen lade ner jättemycket tid på Lööf-frågorna, samma här! Var helt klart den svåraste texten, både på engelska och svenska, enligt mig.
Minst två av frågorna jag svarade fel på var rena slarvfel; bl.a. blandade jag ihop "Mora" med den andra orten på M...
Citat:
Ursprungligen postat av
skyffla
Har inte riktigt förstått varför normeringstabellen kommer den 19 november, men varför ens resultat först kommer senare. Har man normeringstabellen kan man ju räkna ut sitt faktiska resultat, varför kan inte UHR göra detta direkt?
De sitter nog febrilt och trippelkollar allting samt utför diverse statistiska analyser för att se till att inte "alla" får 2.0. Samt att det förstås är ett ofantligt antal prov som ska rättas och det finns garanterat en hel drös som delvis kräver manuell rättning. Det är i alla fall vad jag tror.