Men allvarligt talat. Om detta varit en minister som hade kompetens och som förtjänade respekt hade då NÅGON tyckt att det varit skäl för avgång att det ibland dennes anställda fanns en person som för två år sedan vid ETT tillfälle beställde narkotika för eget bruk?
Sedan när blev Flashback denna moralens högborg?
Jag tycker Romson är kass på egna meriter - det hör gör varken från eller till.
Ska flashback sitta och moralisera angående svampar och cannabis nu? Nej någon jävla ordning får det vara, det är ett helt obetydligt brott som helt saknar offer, miljöpartist eller ej.
Han är ett offer för sin egen dumhet, precis som alla knarkare.
Jag tycker det var kul att svamsmugglaren fick en andra chans i livet, det kunde ha gått ännu värre för snubben så all credit till Åsa Romson, det borde vara mer människor som hon, som inte sparkar på dessa som redan ligger.
Vem bryr sig? Om detta varit en MP-skandal som kunnat skada partiet skulle inte Metro, Expressen, Aftonbladet, Sveriges Radio, SVD, DN och SVT gå ut med det så raskt som de nu gör.
Han är ett offer för sin egen dumhet, precis som alla knarkare.
Det mesta av det som klassas knark är inte ens nära på lika fördummande som alkohol är, det märks att du antingen tagit en sup för mycket eller saknar förmåga till självständigt tänkande.
Som det redan skrivits i tråden så är i princip alla politiker brottslingar på ett eller annat sätt, så detta är ju inget nytt. Om det däremot hade varit Åkesson som hade anställt personen i fråga hade vi sett ett drev utan dess like.
Det här är det i nuläget enda förmildrande draget hos MP om de nu visar sig fortsatt vänliga gentemot rekreationssubstanser. Jag minns när B Schlaug sa att han föredrog en människa under cannabisrus framför alkoholrus.
Det hjälper dock inte Åsa Romson i sak, hon får mer än gärna ställa sin plats till förfogande.
Jag tycker det var kul att svamsmugglaren fick en andra chans i livet, det kunde ha gått ännu värre för snubben så all credit till Åsa Romson, det borde vara mer människor som hon, som inte sparkar på dessa som redan ligger.
Mvh/
Nja, någon som sitter i regeringskansliet "ligger" knappast. Ställ detta i relation till Reinfeldt som sparkade ministrar för att de inte hade betalat tv-licensen.