2014-10-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Jag tycker det var kul att svamsmugglaren fick en andra chans i livet, det kunde ha gått ännu värre för snubben så all credit till Åsa Romson, det borde vara mer människor som hon, som inte sparkar på dessa som redan ligger.

Mvh/

Hmm! tycker detta visar på dåligt omdöme av Åsa. Det är inte ok att ha knarkare eller folk som sysslar med skadegörelse, anställda i regeringskansliet.

Förtjänar han en andra, tredje eller fjärde chans? kanske, men definitivt inte i regeringskansliet iaf.
Citera
2014-10-27, 20:06
Medlem
Vad är problemet egentligen? Killen har tagit sitt straff.
Ska man straffas livet ut för någonting man gjort en gång? En jävla massa talanger och arbetskraft som går till spillo. Vansinnigt!
Sköter man sitt jobb och sitt liv så ska man inte klaga på något!

Jag ser faktiskt HELLRE att en politiker har var lite busig i livet än de som inte har det. Så att de faktiskt har erfarenhet av det verkliga livet och inte bara bubblan de lever i Rosenbad. Det tyder på att man är en normal människa som vem som helst.
Citera
2014-10-27, 20:06
Medlem
Uppenbart är att CV fått jobbet tack vare sina MP-föräldrar.
Inget snack. Nepotism.
Citera
2014-10-27, 20:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Han verkar ju vara dömd för flera brott och skyller hela tiden på alkohol och narkotika.
Han är alltså missbrukare.
Är det en vettig anställning?

Det beror ju lite på hur man ser på saken. Jag är personligen ingen vän av MP så för min del får denne Christian gärna äta hur mycket svamp han vill och förstås helst även dela med sig till sin arbetsgivare innan viktiga debatter.

Måste dock, efter att ha skummat igenom hans profil på Facebook, tillägga att en präktigare politisk broiler har jag då sällan skådat, så lite "fläckar" på CV:t kanske bara gör honom gott.
Citera
2014-10-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Att upprätthålla landets lagar hör inte till en riksdagsmans yrkesbeskrivning, det är lagSTIFTANDE som de sysslar med.

Ja, och så länge man inte stiftar en ny lag som ersätter föregående så upprätthåller man gällande lagar.
Man förväntas alltså bära lagarna som man representerar.
Annars kan man försöka förändra dessa.
Citera
2014-10-27, 20:09
Medlem
Tror bara magen full av knarksvamp ses som meriterande i MP.

Hatar MP av hela mitt hjärta, men det här är ärligt talat svårt att uppröras över. Är själv drogliberal, men ja visst, är det nu lag ska politikerna så klart följa dessa lagar. Å andra sidan kanske det är vettigt att beslutsfattarna har lite praktisk erfarenhet av de substanser de lagstiftar om. Syftar då på stolpskottet Beatrice Ask som trodde att man kan dö av cannabisöverdosering.
Citera
2014-10-27, 20:10
Medlem
InspiredWireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Evidence
Med det straffregistret så får han inte jobba på ett dagis eller en skola, men i regeringskanliet så är det tydligen helt ok

Du tror på allvar att det finns en risk för att han i sitt jobb ni kommer att påverka ungdomar negativt, eller vad är det du vill få sagt?
Citera
2014-10-27, 20:12
Medlem
wingsawieis avatar
Problemet är väl inte att personen käkat svamp eller haft avsikten att göra det, borde vara var och ens ensak.

Det konstiga är väl snarare att han beställt ca 40 g tryffel/svamp från Nedelrländerna. Hur dum får man vara? Det är väldigt stor risk att det åker fast i tullen.

Och att ens beställa knark inrikes eller köpa på gatan när man funderar på en karriär inom politiken är rätt dumt. Nej tack, smartare politiker till folket.
Citera
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Ja, och så länge man inte stiftar en ny lag som ersätter föregående så upprätthåller man gällande lagar.
Man förväntas alltså bära lagarna som man representerar.
Annars kan man försöka förändra dessa.
Nej, det gör man inte som riksdagsman, det är polisens uppgift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Vad är problemet egentligen? Killen har tagit sitt straff.
Ska man straffas livet ut för någonting man gjort en gång? En jävla massa talanger och arbetskraft som går till spillo. Vansinnigt!
Sköter man sitt jobb och sitt liv så ska man inte klaga på något!

Jag ser faktiskt HELLRE att en politiker har var lite busig i livet än de som inte har det. Så att de faktiskt har erfarenhet av det verkliga livet och inte bara bubblan de lever i Rosenbad. Det tyder på att man är en normal människa som vem som helst.

Om du inte ser problemet så betyder detta bara att du inte är mogen nog. Väx upp.
Sveriges befolkning vill inte ha kriminella på viktiga poster i samhället.
Citera
2014-10-27, 20:13
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerium
Om du inte ser problemet så betyder detta bara att du inte är mogen nog. Väx upp.
Sveriges befolkning vill inte ha kriminella på viktiga poster i samhället.
Vad är det som får dig att anse att hand handlande är så värst hemskt, om man förbiser att det bryter mot de absolut korkade moralistlagarna kring narkotika?
Citera
2014-10-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Vad är det som får dig att anse att hand handlande är så värst hemskt, om man förbiser att det bryter mot de absolut korkade moralistlagarna kring narkotika?
Att jag förstår att detta inte är en engångshändelse, plus att jag inte gillar svamprökande miffon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in