Höjde mig rejält detta provet! Fick 1,25 förra gången och fick nu 67 på verbala och 74 på kvant, borde bli 1,85 men kanske 1,9 med flyt. Känns gött att man kan komma in på vad som helst nu men vet inte riktigt vad jag skall bli...
Höjde mig rejält detta provet! Fick 1,25 förra gången och fick nu 67 på verbala och 74 på kvant, borde bli 1,85 men kanske 1,9 med flyt. Känns gött att man kan komma in på vad som helst nu men vet inte riktigt vad jag skall bli...
Vad är grejen med "mister 1,95"? Och för att besvara din fråga så är det ju svårt att säga. Jag blev ju klar när jag blev klar, inte så att jag stressade genom.
Kan inte mister 1.95 räkna ut vad jag menar med det?
Nu gjorde inte jag HP den här gången, men om jag inte minns fel så spelar det väl egentligen ingen roll om det var "lätt" eller inte då det ändå snittet man får sina poäng efter? Så om alla får högt är det ändå inte värt mer i slutändan då snittet blir högre?
Tycker det är lite komiskt att så många som skriver 2,0 ändå inte är tillräckligt begåvade att kolla hur långt deras resultat räcker genom att läsa av gamla normeringstabeller.
Sorry mannen, har sett att det brukar ligga på 73-74. Undrar snarare om folk tror att det håller i år, då det kändes ganska lätt.
Nu gjorde inte jag HP den här gången, men om jag inte minns fel så spelar det väl egentligen ingen roll om det var "lätt" eller inte då det ändå snittet man får sina poäng efter? Så om alla får högt är det ändå inte värt mer i slutändan då snittet blir högre?
Eller minns jag fel?
Nej, du minns rätt, precis så är det. Poängen avgörs av en normeringstabell, så det är helt irrelevant om provet i sig är lätt eller svårt.
Måste säga att jag upplevde detta hp som lättare än i våras. Främst så upplevde jag orden samt dtk lättare. Iofs så kändes dock mek delen betydligt svårare.
Tycker det är lite komiskt att så många som skriver 2,0 ändå inte är tillräckligt begåvade att kolla hur långt deras resultat räcker genom att läsa av gamla normeringstabeller.
+1! haha
även att det år efter år blir mycket lättare trots att normeringen knappt rubbas
69p på kvant har räckt för på alla prov förutom det första efter reformen ( 2011s höst, då krävdes det 71)
Hoppas innerligt att jag kommer få 2.0 på kvanten med mina 69p nu med, sen finns det ju risk att man skrivit av fel till sitt kontrollpapper med. Borde egentligen vara hur nöjd som helst i och med att jag fick 1.1 på kvant i våras. Men väldigt segt att vara 1p från att garanterat komma in på sin utbildning, hade varit skönt att slippa göra hp en gång till. Hoppas är det ända man kan göra i nuläget.
Ja jag fick 75/80 på kvanten enligt mitt papper så där känner jag mig rätt säker, men mina 49 p på verb är inte lika säkra, hoppas på 1.1 iaf.