2014-10-27, 13:20
Medlem
Derkos avatar
Fan vad gött att de ändrade!
Nu ligger jag på 71 poäng på verb och 69 poäng på kva! 1.95 hade inte varit fel första gången!
Svårt dock att inte vara aningen besviken när jag kollade genom mina felsvar och jag helt enkelt bara fyllt i fel ruta på två frågor..
Citera
2014-10-27, 13:20
Medlem
VERB 52 och KVA 64 för min del. Fick 20, 31, 32, 33 på delproven. Jag var helt uppgiven efter första verbala, då jag fick total black out på LÄS och hade därav 8 uppgifter kvar när tiden var slut.

Nu är man sjukt jävla nervös inför 19/11, då jag verkligen måste få 1,5 för att ha en chans att komma in på jurist i Lund. Enligt de senaste normeringstabellerna hade jag fått ett resultat på 1.5, 1.5, 1.5, 1.55, 1.55 och 1.5. Men tyvärr kändes KVA betydligt mycket enklare den här gången, så det räcker med att KVA går upp en poäng och jag trillar ner på 1,45 om inte verbala går ner. Men det sistnämnda känns ju föga troligt, då orden var löjligt lätta. Samtidigt kändes LÄS och ELF något svårare i mitt tycke än HP VT14. Aja, får avvakta domen helt enkelt.

Skulle uppskatta om ni som gjort provet kan skriva om ni tycker de båda delarna var enklare, svårare eller lika svåra som föregående prov.

För min del:

VERB: Lika svårt
KVA: Lättare

Tack på förhand!
Citera
2014-10-27, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Derko
Fan vad gött att de ändrade!
Nu ligger jag på 71 poäng på verb och 69 poäng på kva! 1.95 hade inte varit fel första gången!
Svårt dock att inte vara aningen besviken när jag kollade genom mina felsvar och jag helt enkelt bara fyllt i fel ruta på två frågor..

Har mister 1,95 helt uteslutit möjligheten att han har skrivit fel på lappen han tog med hem och inte kryssat fel?
Citera
2014-10-27, 13:29
Medlem
Derkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Har mister 1,95 helt uteslutit möjligheten att han har skrivit fel på lappen han tog med hem och inte kryssat fel?

Ja det är jag tämligen säker på. Skrev klart delproven med god marginal och skrev från svarshäftet.
Men ska inte klaga. Pluggade absolut ingenting, somnade jättebäng dagen innan och vaknade 30 min innan provet började.. Så just nu är jag mest tacksam och oerhört förvånad haha
Citera
2014-10-27, 13:31
Medlem
L1zards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfPureEmotion
VERB 52 och KVA 64 för min del. Fick 20, 31, 32, 33 på delproven. Jag var helt uppgiven efter första verbala, då jag fick total black out på LÄS och hade därav 8 uppgifter kvar när tiden var slut.

Nu är man sjukt jävla nervös inför 19/11, då jag verkligen måste få 1,5 för att ha en chans att komma in på jurist i Lund. Enligt de senaste normeringstabellerna hade jag fått ett resultat på 1.5, 1.5, 1.5, 1.55, 1.55 och 1.5. Men tyvärr kändes KVA betydligt mycket enklare den här gången, så det räcker med att KVA går upp en poäng och jag trillar ner på 1,45 om inte verbala går ner. Men det sistnämnda känns ju föga troligt, då orden var löjligt lätta. Samtidigt kändes LÄS och ELF något svårare i mitt tycke än HP VT14. Aja, får avvakta domen helt enkelt.

Skulle uppskatta om ni som gjort provet kan skriva om ni tycker de båda delarna var enklare, svårare eller lika svåra som föregående prov.

För min del:

VERB: Lika svårt
KVA: Lättare

Tack på förhand!

VERB: Svårare ELF, Svårare MEK, Lättare ORD. Kändes svårare jämfört med vårens
KVA: Svårare DTK men överlag lättare än vårens.
Citera
2014-10-27, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Derko
Ja det är jag tämligen säker på. Skrev klart delproven med god marginal och skrev från svarshäftet.
Men ska inte klaga. Pluggade absolut ingenting, somnade jättebäng dagen innan och vaknade 30 min innan provet började.. Så just nu är jag mest tacksam och oerhört förvånad haha

Tror mister 1,95 att det hade gått bättre om han använt hela tillgängliga tiden?
Citera
2014-10-27, 13:40
Medlem
Rhymes avatar
Tjena alla glada provtagare.
Skrev högskoleprovet nu i lördags, hoppade av gymnasiet för åtta år sedan, tänkte göra de för o testa. Hade inte pluggat något ville bara se hur det gick och eventuellt göra om det till våren. Hade alltid lätt i skolan när det begav sig så tänkte jag skulle få runt 1.0.

Fick iallafall 50/80 på kvant och 66/80 på verb, vilket bör ge ett snitt på ca 1.45, kan detta stämma?
Känns ju rätt gött, funderar på att plugga lite o göra de igen till våren känns som jag kan få rätt högt resultat isåfall.

Peace out!
Citera
2014-10-27, 13:43
Medlem
Tror ni 73 på KVA och 74 på VERB räcker till 2.0? VERB kändes lätt, fick alla mina 6 fel på andra delen med åtminstone två som jag är förbannad på mig själv att jag missade. Kan ha berott på att stopet med läsk från lunchen gjorde sig påmint haha. Men gränsen har väl aldrig legat på 75 förut?
Citera
2014-10-27, 13:45
Medlem
L1zards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohle
Tror ni 73 på KVA och 74 på VERB räcker till 2.0? VERB kändes lätt, fick alla mina 6 fel på andra delen med åtminstone två som jag är förbannad på mig själv att jag missade. Kan ha berott på att stopet med läsk från lunchen gjorde sig påmint haha. Men gränsen har väl aldrig legat på 75 förut?

Japp, utan tvekan 2.0
Citera
2014-10-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L1zard
Japp, utan tvekan 2.0
Aa okej, sweet!
Citera
2014-10-27, 14:01
Medlem
Derkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Tror mister 1,95 att det hade gått bättre om han använt hela tillgängliga tiden?

Vad är grejen med "mister 1,95"? Och för att besvara din fråga så är det ju svårt att säga. Jag blev ju klar när jag blev klar, inte så att jag stressade genom.
Citera
2014-10-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohle

Tycker det är lite komiskt att så många som skriver 2,0 ändå inte är tillräckligt begåvade att kolla hur långt deras resultat räcker genom att läsa av gamla normeringstabeller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in