2014-10-27, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Seger!

Men utebliven ursäkt? (förväntar mig i och för sig ingenting annat av UHR)

Helt onödigt att be om ursäkt, alla gör misstag, de fixade till det utan problem och det finns inget att klaga på. Ska de gå ut i TV och göra en pudel eller? Tycker bara det skulle vara larvigt...
Citera
2014-10-27, 09:16
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
De har ändrat i facit nu. 31A 32D

http://www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/facitochprovfragorhogskoleprovet20141025.5.328dbf2 0131f69ece448000337.html

Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Det är solklart fel. Rätt svar ska vara AD. Jag skulle bli mycket förvånad om de inte ändrar facit om de skrev att det ska vara någonting annat.

Kul för er alla som skrev rätt svar på provet, det kan ju med lätthet innebära en höjning

Men jag tycker inte ni ska håna dem som hade fel här - det var intressant att höra deras resonemang även om de nu har visats vara felaktiga.

Tillägg: Visst vore det spännande om han som mailade till författaren fick ett svar som tyder att de INTE borde ha ändrat i facit?
Senast redigerad av mediekrati 2014-10-27 kl. 09:19.
Citera
2014-10-27, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karleksproblem
Helt onödigt att be om ursäkt, alla gör misstag, de fixade till det utan problem och det finns inget att klaga på. Ska de gå ut i TV och göra en pudel eller? Tycker bara det skulle vara larvigt...

Haha. Håller väl med lite faktiskt. Det var väl bara den mänskliga faktorn.
Jag svarade också AD men var tveksam, i synnerhet på D.
Citera
2014-10-27, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karleksproblem

Nej, nu överdriver du. Jag hade gott nöjt mig med ett "Vi ber om ursäkt för missförståndet" på sidan för facit.
Citera
2014-10-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Nej, nu överdriver du. Jag hade gott nöjt mig med ett "Vi ber om ursäkt för missförståndet" på sidan för facit.

Tror deras policy är att vara så distanserade som möjligt, men visst hade det varit ok.
Citera
2014-10-27, 09:37
Medlem
Kan någon förklara hur man löser denna matematiskt, jag fick rätt genom att bara tänka ungefär hur många som skulle det skulle behövas men var osäker om 3 var rätt. Har alltid haft svårt med "ju fler ju snabbare går det"-frågor. Jag skulle vilja göra såhär: (7/4)x=4 men det blir ju helt fel.

http://www.studera.nu/images/18.18ade3a7148b207c7a91c7/xyz5h1.gif
Citera
2014-10-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Nu är jag äldre än er, har skrivit hp för länge sedan och fick 1,7 första gången. Har faktiskt ingen aning om hur poängen fördelade sig då.

Har pluggat sedan i somras ja, lagt ner en del tid men inga pengar utöver inköp av en app för en dryg tia. Har kollat igenom boken (vad den nu heter, bli bättre på högskoleprovet eller liknande) men fick inte så mycket ut av det. Nöta prov har varit min metod, och att kolla upp räknereglerna. Det finns väldigt mycket hjälp tillgänglig för att bli bra på matte, när det gäller LÄS är det bara att köra volymträning (tror jag gjort alla LÄS-prov som finns på nätet).

Tack för att du svarade. Får köra volymträning framöver.
Ska du söka in på någon linje med ditt resultat eller gör du det bara för att det är kul?
Citera
2014-10-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverAudi
Tack för att du svarade. Får köra volymträning framöver.
Ska du söka in på någon linje med ditt resultat eller gör du det bara för att det är kul?
Inga problem, lycka till!

Ja det blir läkarlinjen till våren.
Citera
2014-10-27, 10:23
Medlem
Gött att dom ändrade, två extra poäng - men. Det enda som gör mig "orolig" är att det verkar som att precis alla verkar ha haft rätt på dom, inte bara jag

Hört om typ en person som inte haft rätt på dom hittills.
Citera
2014-10-27, 10:27
Medlem
Tindles avatar
Skönt, landade nu på 1.85 med ändringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Zhzhzh
Gött att dom ändrade, två extra poäng - men. Det enda som gör mig "orolig" är att det verkar som att precis alla verkar ha haft rätt på dom, inte bara jag

Fast om man inte hade A-D lär man ju inte argt ha instämt med resten av inläggen. Du kan nog vara lugn.
Citera
2014-10-27, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindle
Skönt, landade nu på 1.85 med ändringen.

Har du redan fått tillgång till normeringstabellen?
Citera
2014-10-27, 10:32
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhzhzh

Tror inte heller att du behöver vara särskilt orolig. Många som skriver här inne verkar ju ligga på 1.7+, så det är nog flera tusen som inte hade den blekaste aning om vad svaret skulle vara på denna fråga. Bara i tråden finns det flera personer som tvärt har argumenterat för att svaret i facit var helt korrekt.

Däremot är det nog extra surt för de som nu har fel på båda frågorna som trott att de haft rätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in