Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Varför skall jag behöva förstå det mer än någon annan?.
Det är helt upp till dig att förstå vad du vill. Men hade du förstått vad jag ikväll inledningsvis skrev så hade det ju varit en fördel.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Jag har hört och läst och fått det till mig att det skedde ett gemensamt beslut av de Kristna biskoparna. Det är väl ingen som är expert på just det gemensamma beslutet, eller varför det ens togs och för vem egentligen..
Nä, varför de tog det där beslutet har inte heller jag någon som helst aning om.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Vilket också idag några tusen år senare fortfarande är ett aber i tron som skapar splittringar i stället förståelse att människors tro är individuell och att alla var och en har sin egen kontakt med Gud..
Jodå, var och en har sin kontakt med Gud. Men att treenigheten skapar splittring beror på att ingen har förklarat för dem VAD Gud är.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Det finns inget "bästa sätt att tro på Gud". Eftersom att Gud ÄR allt och verkar i allt och i oss alla.
Om Gud är allt? Tja, men den funktionen är inte alltid den bästa för oss. Kanske att vi ibland hade önskat att den inte fanns.