Citat:
Ursprungligen postat av
Trekvartsbyxa
Jag säger inte att jag tycker det är ett dåligt förslag, men det är skillnad på en liga som i princip alla hockeyspelare drömmer om att få spela i, och SHL. Skulle det inte kunna bli svårare att locka skickliga spelare (främst från andra länder då) om spelarens frihet blir så begränsad? Exempelvis inte lika lätt att övertala någon att skriva på för Skellefteå eller Frölunda om han vet att han när som helst kan bli bortbytt till Leksand eller MODO, utan att själv ha något att säga till om.
Det kan säkert vara så, det var bara inlägget "vi ska inte efterlikna NHL" som jag inte tyckte om och ville svara på.
Sedan tror jag inte att argumentet vilket lag är så starkt, vad är skillnaden på Övik, Skellefteå eller Örebro för en legoknekt? Visst, en osäkerhet men kanske inte det som bestämmer liga ändå, lönerna kanske kan höjas i gengäld vilket nog är viktigare.