2014-09-29, 15:49
Medlem
Var under ett år på Solgläntan i Kramfors.
Ett underbart ställe för folk mellan 17-25, bra mat, bra personal med egen bakgrund.
Jag hade aldrig gjort en behandling förut och hade ingen aning om vad 12-steg handlade om, men jag gjorde mitt yttersta och det har gått bra. Så länge man gör det man ska så är det inte svårt. Folk som knarkat ett par år behöver lite "hjärntvättning" från sina sjuka tankar.

Har varit ren i 13 månader nu och det går hur bra som helst för mig. Finns upp & nedgångar, men det är bara att kämpa emot!

Kärlek <3
/ Icacew
Citera
2014-09-29, 15:52
Medlem
Var på Råby och Solgården som ungdom, utredningshem för vidare behandling där jag på grund av mitt trevliga, lite blyga sätt blev utslussad till familjehem, senare träningslägenhet genom Målet, Malmö.

Har inte slutat med cannabis, dock tyngre preparat som amfetamin och bensodiazepiner.
Citera
2014-10-06, 19:05
Medlem
Nån schysst Flashbackare som kan berätta om Slottshagen Norra har en kompis vars dotter ska dit Hon är intelligent men hamnat snett med hasch osv.
Citera
2014-10-12, 02:46
Medlem
polseks avatar
Känns som om det mest är tal om tvångsplaceringar på lvm-vändor på de sista sidorna i tråden men jag ställer frågan här ändå. En bekant som är rejäl missbrukare påstår att föräldrarna skickat henne till behandlingshem - i två veckor. För mig låter det helt oseriöst, vilken slags behandling genomförs på två veckor när LVM är på 6mån+? Detta skulle då ha varit någon privatfinansierad historia och inte på soc initiativ eller så.

Vederbörande sa sig minst vara borta en månad men dök alltså mystiskt upp i stan igen. Vill inte beskylla någon för lögn helt ogrundat så om någon kan uppskatta rimligheten i vad som påstås så upplys mig gärna. Tack och lycka till till er alla.
Citera
2014-10-12, 07:09
Medlem
Någon här nyligen som varit på Iris Behandlingshem nyligen?
Citera
2014-10-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addthefckup710
Jag har varit på iris i Enköping för två år sedan. Vilket iris tänkte du på?
Citera
2014-10-12, 11:30
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addthefckup710

Ja, i Mullsjö nyligen, nyligen. Har du några frågor?
Citera
2014-10-26, 18:48
Medlem
Tjenare! Jag har inte läst tråden så noga men ser att flera här har varit/är på iris i Enköping. Som det ser ut nu så kommer jag gästa detta behandlingshem inom en snar framtid, och jag vet inte mycket alls om det förutom att det ska vara KBT-inriktat. Någon som kan berätta lite om stället i allmänhet? Något jag bör tänka på innan jag åker dit? Är f ö opiat/opioid beroende sen x antal år tillbaka, om det har någon betydelse. Må väl!
Citera
2014-10-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bradster
Tjenare! Jag har inte läst tråden så noga men ser att flera här har varit/är på iris i Enköping. Som det ser ut nu så kommer jag gästa detta behandlingshem inom en snar framtid, och jag vet inte mycket alls om det förutom att det ska vara KBT-inriktat. Någon som kan berätta lite om stället i allmänhet? Något jag bör tänka på innan jag åker dit? Är f ö opiat/opioid beroende sen x antal år tillbaka, om det har någon betydelse. Må väl!

Jag hade skrivit ett riktigt långt inlägg men råka komma åt nån tangent så det försvann Orkar inte skriva om allt men lite kort så är stället bra om du vill göra en seriös behandling. Mycket beror på motivationen hos övriga klienter. Om folk tar in droger så är dom riktigt slappa mot detta och ger folk chans efter chans. Gjorde mig riktigt förbannad och en anledning till att jag höll mig på min kant.

Har du varit där på studie besök?

Dom satsar mycket pengar på roliga helgaktiviteter och maten är helt underbar.
Om du inte är nedtrappad när du kommer så kan du få trappa ner det sista där men gissar att du måste säga till soc innan så det planeras.

Vet inte vad du skulle behöva tänka på? Ställ gärna fler frågor så lovar jag att svara.
Citera
2014-10-31, 20:42
Medlem
tjena,

någon som varit på annebergs behandlingshem i jönköping ?
Citera
2014-11-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Jag hade skrivit ett riktigt långt inlägg men råka komma åt nån tangent så det försvann Orkar inte skriva om allt men lite kort så är stället bra om du vill göra en seriös behandling. Mycket beror på motivationen hos övriga klienter. Om folk tar in droger så är dom riktigt slappa mot detta och ger folk chans efter chans. Gjorde mig riktigt förbannad och en anledning till att jag höll mig på min kant.

Har du varit där på studie besök?

Dom satsar mycket pengar på roliga helgaktiviteter och maten är helt underbar.
Om du inte är nedtrappad när du kommer så kan du få trappa ner det sista där men gissar att du måste säga till soc innan så det planeras.

Vet inte vad du skulle behöva tänka på? Ställ gärna fler frågor så lovar jag att svara.

Nej nu ser det ut som att det blir Villa vita i Mullsjö istället, det verkar ganska slappt och aningens oseriöst om man nu verkligen vill bli helt nykter.. Men det kanske passar mig då jag bara ska sitta där i väntan på att bli insatt på subutex? Någon som kan berätta något som kanske vart där nyligen? Hur ser det ut med träningsmöjligheter t ex?

Må väl
Citera
2014-11-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bradster
Nej nu ser det ut som att det blir Villa vita i Mullsjö istället, det verkar ganska slappt och aningens oseriöst om man nu verkligen vill bli helt nykter.. Men det kanske passar mig då jag bara ska sitta där i väntan på att bli insatt på subutex? Någon som kan berätta något som kanske vart där nyligen? Hur ser det ut med träningsmöjligheter t ex?

Må väl
Har varit på Villavita i Mullsjö också men det var när det var ganska nystartat, runt 07-08.
Min erfarenhet av det hemmet är att man kan slappa så mycket man vill utan några direkta konsekvenser.
Det finns gym dom åker till i Mullsjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in