Citat:
Ursprungligen postat av
Bradster
Tjenare! Jag har inte läst tråden så noga men ser att flera här har varit/är på iris i Enköping. Som det ser ut nu så kommer jag gästa detta behandlingshem inom en snar framtid, och jag vet inte mycket alls om det förutom att det ska vara KBT-inriktat. Någon som kan berätta lite om stället i allmänhet? Något jag bör tänka på innan jag åker dit? Är f ö opiat/opioid beroende sen x antal år tillbaka, om det har någon betydelse. Må väl!
Jag hade skrivit ett riktigt långt inlägg men råka komma åt nån tangent så det försvann

Orkar inte skriva om allt men lite kort så är stället bra om du vill göra en seriös behandling. Mycket beror på motivationen hos övriga klienter. Om folk tar in droger så är dom riktigt slappa mot detta och ger folk chans efter chans. Gjorde mig riktigt förbannad och en anledning till att jag höll mig på min kant.
Har du varit där på studie besök?
Dom satsar mycket pengar på roliga helgaktiviteter och maten är helt underbar.
Om du inte är nedtrappad när du kommer så kan du få trappa ner det sista där men gissar att du måste säga till soc innan så det planeras.
Vet inte vad du skulle behöva tänka på? Ställ gärna fler frågor så lovar jag att svara.