Citat:
Ursprungligen postat av
Iobberknoll
Tror ni förresten att Madi och Ramis egna pojke, den äldsta, kan ha blivit manipulerade att tala till pappans fördel?
Min egen erfarenhet av pojkar vid 3 års ålder gör att jag tvivlar.
Det går inte att resonera så med treåringar. De är vakna och kan återge det de upplever och har sett, men inte det andra säger. Att dessutom komma ihåg en instruktion från en annan person på ett tillrättalagt händelseförlopp ser jag som omöjligt.
Det pojken kan ha sett är inte allt som pågick. Det pågick mycket i hemmet under kvällen som han säkert inte såg eller förstod. Att det vankades stryk och att det skreks på ungarna var pojken van vid.
Följdfrågan blir för Ramis försvar, om detta lilla geni till pojke kan redogöra för att Rami satt i annat rum hela kvällen och inte lämnade datorn. Just därför har avocadon inget som ens är i närheten av alibi. För att lägga sitt liv i händerna på en treåring och en iphone är korkat.
Jag utgår ifrån att pojken var både trött och rädd, han kan ha sovit och vaknat. Därför är det enda rimliga är att bortse från honom helt i denna sak. Jag antar att han har villigt anpassat sig i ny familj, och inte vill kännas vid sina urballade päron.