2014-10-26, 11:43
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OFOTCN
Vad tror ni om det extra antalet skrivande? Tror det blev 6900 personer. Vet att det är svårt att sia om, men hur har det sett ut vid tidigare prov med högt deltagande? Antar att tabellen påverkas av de skrivandes resultat.

Om det bara är 6900 skrivare och de som skriver här faktiskt har fått så höga poäng som de skriver så får jag nog inte högre än 1,0 på mitt i nuläget 1,6
69 000 dock
Citera
2014-10-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L1zard
Nej, du är en av topp 1% på det och du får troligen 2.0 eller 1.9 på kvant. Grattis!

Läser också matte 3 fast 3b och fick 68/80, pluggade inget, bra jobbat Gymnasiet hjälper bäst
Citera
2014-10-26, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Det var första gången jag skrev det nya provet i går och förr bestod provet av FEM olika delar - hör och häpna. Jag skiter i om det består av två, åtta eller 160 delar. Det är totalen som skall räknas!
Två delar - det vill säga kvantitativ del (x/80 poäng) + verbal del (x/80 poäng), jämfört med innan då det var en sammanlagd del (x/122 poäng). Sluta göra dig dummare än vad du är.
Citera
Medlem
Boblovebudss avatar
För varje gång jag läser om de engelska texterna till 31 & 32 på den första verbala delen blir jag mer säker att mina svar A & D är rätt. Visade det för min bor som studerat i England i mer än 2 år och min mamma som är amerikansk medborgare och båda kunde inte förstå hur det kunds bli 31,D och 32,A. Hoppas de ändrar då jag är oerhört desperat efter lite mer verb poäng.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Någonstans måste en gräns dras för det högsta möjliga normerade resultatet (2,0).

Det är klart att det finns en slags orättvisa i att någon som "bara" får 70 poäng är "värd" lika mycket som någon med 80 poäng, men samma resonemang gäller väl i så fall för t.ex. 63 och 65 poäng. (1,8 HT12)

Jo, fast inte i lika hög grad. Jaja, skit samma. Att aktivt ändra till detta förstår jag ej. Antar att Umeå-tomtarna måste låtsas som att de gör någon nytta.
Omgörningen av matten tycker jag är OK även om kvantdelen är extremt barnslig. Alla med lite koll inser ju att den bara är en variant av xyz och nog - dvs helt meningslös.
Citera
2014-10-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Fritidspedagoger, psykologer på vårdcentraler, matematik har varit på tapeten sedan våren till hösten. Det är intressanta texter till skillnad från i våras med flickrummet, Bellman, ornitologi (om fåglar och flyttfåglar) och "invandring bygger landet". Det var för mycket fokus på genus, mångfald, fåglar och naturreservat i våras. Det försvårade för mig att ta in information. Men nu kom det texter som passade mig bättre. Vem tycker att en text om algebra i skolan är ointressant? Jag var fängslad eftersom jag själv brukar lära ut på andra sätt för andra som har svårt för algebra. Har man engagerat sig i dessa frågor i år så blir också texterna lättare att ta till sig. Visst är det lättare att läsa en text som man har en relation till?

Skolkrisen i Sverige, liksom resten av Europa? Den har varit väldigt aktuell.
Proven färdigställs ju inte så sent som under sommaren eller ens våren före ett höstprov.
Citera
2014-10-26, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Två delar - det vill säga kvantitativ del (x/80 poäng) + verbal del (x/80 poäng), jämfört med innan då det var en sammanlagd del (x/122 poäng). Sluta göra dig dummare än vad du är.

Haha, här försökte man vara lite snäll och så försöker musen ryta Trodde det var utrett för länge sen vem av oss som var idioten
Citera
2014-10-26, 11:48
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Citat:
Jo, fast inte i lika hög grad. Jaja, skit samma. Att aktivt ändra till detta förstår jag ej. Antar att Umeå-tomtarna måste låtsas som att de gör någon nytta.
Omgörningen av matten tycker jag är OK även om kvantdelen är extremt barnslig. Alla med lite koll inser ju att den bara är en variant av xyz och nog - dvs helt meningslös.

Tror bara du är lack för du bommade igår.
Det kommer fler tillfällen!
Citera
2014-10-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
För varje gång jag läser om de engelska texterna till 31 & 32 på den första verbala delen blir jag mer säker att mina svar A & D är rätt. Visade det för min bor som studerat i England i mer än 2 år och min mamma som är amerikansk medborgare och båda kunde inte förstå hur det kunds bli 31,D och 32,A. Hoppas de ändrar då jag är oerhört desperat efter lite mer verb poäng.
Den är jag rätt säker på att vi får ändrad på måndag.
Citera
2014-10-26, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Man-of-Jazz
Tror bara du är lack för du bommade igår.
Det kommer fler tillfällen!

Haha
Skulle du tro mig om jag sa att jag satte 70 på kvant?
Citera
Medlem
OFOTCNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-of-Jazz
Om det bara är 6900 skrivare och de som skriver här faktiskt har fått så höga poäng som de skriver så får jag nog inte högre än 1,0 på mitt i nuläget 1,6
69 000 dock
Antalet extra skrivande!

Edit: Jämfört med förra höstens prov då.
Citera
Avslutad
Citat:
Haha, här försökte man vara lite snäll och så försöker musen ryta Trodde det var utrett för länge sen vem av oss som var idioten
Okej. Du menade på att det var bättre förr - då det bara fanns en del. Man räknade på exakt samma sätt som nu, bara det att det faktum att endast en del fanns innebär att "totalen" = normering.

Nu, sedan 2011, finns det däremot två delar - en verbal och en kvantitativ - och nu räknar man exakt likadant som förr, men på båda delarna var för sig. Detta innebär att numera så är "totalen" =/= normering.

Jag förstår ärligt talat inte vad du vill. Att det finns en slags orättvisa i att t.e.x 70 och 80 poäng ger samma normerade resultat på en del - okej, visst, men någonstans måste ju en lägsta gräns dras.

Frågan är vem som är värst, du eller den där "OrkarInteBetyg123" i tråden om juristprogrammet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in