Citat:
Ursprungligen postat av
Spackelackan
Nyss hemkommen, småberusad och fortfarande hungrig efter en trerätters på "Fiiiin-krog".
Därför så satt det fint med en pytt:
http://i.cubeupload.com/DLOxZ4.png
Att man jämt skall behöva efterkäka efter att man har varit ute och ätit "Fiiin mat"!! Jävla fjollportioner man får nu för tiden!! Jag kan betala hur mycket som helst för bra mat, men då förväntar jag mig fan att bli mätt också! I största delen av världen så blir man det också, men inte i hipsterinfekterade Stockholm!
Morr.. I tröstpytten så var det förresten överbliven entrecote, bacon, råstekt potatis, dito palsternacka, lök, persilja, Worcestershiresås och en god mansbörda svartpeppar.. Morr morr..
LOL
Nej det är löjligt hur kasst det är när man går ut på sk finkrog.
Men det är universellt tror jag.
Råkat ut för det i England, Tyskland, Norge, Danmark som i Frankrike.
Finkrogar verkar vara till för bantande flicksnärtor som blir proppmätta av en syltad vitlav på en syrad gurkspagetti eller ett balsamicosprejat salladsblad med en ekologiskt närodlad tomatskiva med ett par muscovadokanderade tallbarr ovanpå.
Går fan i mig inte på sådana längre, stekhus eller lokala "husmanskrogar" är det som gäller om man vill bli mätt, ja om man inte travar iväg på någon indisk dito då. När man trallar in på ett stekhus och får en biff / wienerschnitzel som är stor / större än tallriken och en fatöl i ett glas som är fullvuxet och inte ett förkrympt snapsglas med någon lokal konstig bryggd i som kallas experimentöl, då vet man att man blir lyckligt mätt, kosta vad det kosta vill. Men oftast blir notan en bråkdel av vad förrätten på finkrogen kostar, inte för att jag någonsin upptäckt var förrätterna slutar och huvudrätten tar vid på en sk "finkrog".