Citat:
Ursprungligen postat av
huberts
Tyvärr inte, men allt tyder ju på att han är en opportunist ifall man ska gå på det media har rapporterat. Tog ju inte lång tid för han att hitta en kvinna här som han tittar "djupt in i ögonen" om kvällarna. Hade jag sett han hade jag varit frestad att putta i han i fjärden.
Vi vet inte mycket om mamman. Men hon skulle antagligen vara dig tacksam!
För henne måste dotterns död vara en djup sorg. Hennes man och bror har verkligen förstört hennes liv. Antagligen var Yara redan död när hon ringde Madi samma kväll som misshandeln pågick.
Hon är ensam med Yaras syskon i Gaza medan hennes man dräller i Karlskrona och han har dessutom hittat ett fruntimmer som "tar hand" om honom. Han har bosatt sig i Karlskrona enligt sin Facebook, och lät familjen vara själva under en svår period på Gaza.
Min teori är att han försöker åka till Gaza via Egypten, endast för att det är garanterat omöjligt. Han vill bara visa att han försökt. Mitt tips är att om han kontaktat de personer på UD som fick hit honom via Israel, hade de fått ut honom lika kvickt samma väg.
Jag tycker den advokaten som har hand om Mohammed, måste själv inse jävsituationen. Det går inte kan vara ombud för frun, utan att tala om att mannen bor hos en annan kvinna. Frun borde få veta den rättsliga innebörden av att hennes egen bror fick vårdnad. Jag tycker hon förtjänar sanningen.
Jag kan inte se hur de ska kunna vara på samma sida i rättegången med gemensamt ombud. Efter alla lögner, och efter att mannen övergivit familjen. Frun måste få eget ombud och översättning av Fupen och någon att tala med om allt som hänt i fallet.
Jag tror denna mamma har mycket att tillföra i denna sak, och det är viktigt att man ger henne möjlighet att komma till tals utan att mannen påverkar henne.