2014-10-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Jag tror inte alls på den historien, att hon skulle ha rest till Gaza "med sin familj" som han sa. Vadå för familj? En 2-åring och en i magen och med hennes förstånd och humör! Det går bara inte ihop!

Jag har aldrig heller fått ihop den storyn. Den är för osannolik.
Citera
2014-10-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det verkade Rami inte intresserad av. Menar du att bio-pappan påstår att Madi blev tvingad?

Skulle i så fall vara av bio-pappan tänker jag. Dom tillät ju Madi att ta med sig Yara. Dom skickade ju iväg Yara ensam till ett främmande land och ett osäkert öde.

Nej, som jag har förstått det så har pappan sagt att Rami inte var intresserad, kanske pga att Madi inte var lämpad för att hand om barn eller pga att paret hade problem av olika slag. Kanske var de till och med väg att skiljas. Men att Madi sedan skulle ha tagit Yara till Sverige på eget bevåg. Jag tänkte att hon kanske gjorde detta för att visa Rami att hon bryr sig hans familj, att hon älskar honom och för att hon ville rädda sitt äktenskap. Men som sagt, jag spekulerar bara och man inte lita på Yaras pappas utsagor.
Senast redigerad av nantale 2014-10-25 kl. 21:33.
Citera
2014-10-25, 21:27
Medlem
cheringen har satt in 200 och flera har messat att de är på G flera har sagt i tråden de satt in hoppas de pmar så jag kan uppdatera vilka som satt in så man kan få en överblick hur mycket som satts in på tisdag bör det vara synligt på online kontot vad som kommit in med o då publicerar jag en skärmdump över saldot

Huberts har erbjudit sig att ordna med FUP och scanningen så ett stort tack till honom kommer se till att han får betalkortet så hen får tillgång till det vi samlat ihop
Senast redigerad av Hatarer 2014-10-25 kl. 21:33.
Citera
2014-10-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny76
""En 31-årig man och en 30-årig kvinna greps under natten och sitter nu anhållna, på sannolika skäl misstänkta för mord. De misstänkta är inte flickans föräldrar""
Vad jag kan erinra mig från nyheterna i förrgår, skall det tydligen vara den mördade flickans nära släktingar som skyldiggjort sig till detta vidriga brott. DNA-bevis har hittats på en brödkavel... Detta påminner onekligen en del om det klassiska Yngsjömordet, där en kvinna mördade sin sonhustru medelst en mangelrulle. Bara med den skillnaden att mörderskan anno 1890 erhöll sina gärningars lön, verkställt av dåvarande riksskarprättare Anders Gustaf Dahlman. Funnes det någon rim och reson år 2014, skulle dödsstraffet återinföras och tillämpas som vedergällning för de svåraste brotten, nämligen kallblodiga mord mm. Detta är min uppriktiga mening, och jag är definitivt icke ensam om denna låt vara kontroversiella ståndpunkt. Tack för ordet!
Citera
2014-10-25, 22:32
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
cheringen har satt in 200 och flera har messat att de är på G flera har sagt i tråden de satt in hoppas de pmar så jag kan uppdatera vilka som satt in så man kan få en överblick hur mycket som satts in på tisdag bör det vara synligt på online kontot vad som kommit in med o då publicerar jag en skärmdump över saldot

Huberts har erbjudit sig att ordna med FUP och scanningen så ett stort tack till honom kommer se till att han får betalkortet så hen får tillgång till det vi samlat ihop
Jag kan inte sätta in förrän måndag kväll/tisdag förmiddag kommer inte hem förrän då men oavsett om målet är uppnått tänker jag sätta in pengar för allt jobb med att scanna alla sidor. Ett sätt om ni vill visa att ni satt in pengar kan ni alltid skicka in en ojämn summa pengar 216kr, 301kr eller vad ni nu sätter in och pma Hatarer summan.
Senast redigerad av eireann 2014-10-25 kl. 22:35.
Citera
2014-10-25, 22:38
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har aldrig heller fått ihop den storyn. Den är för osannolik.
Det borde väl framkomma i fupen om det stämmer eller inte?
Citera
2014-10-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag kan inte sätta in förrän måndag kväll/tisdag förmiddag kommer inte hem förrän då men oavsett om målet är uppnått tänker jag sätta in pengar för allt jobb med att scanna alla sidor.
Jag tycker vi håller koll på vad som kommer in så det inte kommer in för mycket sedan så tycker jag Huberts kan köpa en egen scanner o använda överflöd till pizza osv för o ha något för sitt arbete att scanna 1300 sidor tar sin tid då varje sida tar ca 30 sek så det e inte så noga om det blir en tusing överskott det svider inte för någon som hjälper till men vi försöker hålla uppdaterat hur mycket folk sätter in o säger stopp när det finns tillräckligt så det e bra om man pmar mig att man skickat o hur mycket så man kan nämna i tråden hur mycket som kommit in så inte allt o alla skickar o det blir ett jäkla överskott
Citera
2014-10-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer

Har all tillit till er!
Citera
2014-10-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Det borde väl framkomma i fupen om det stämmer eller inte?

Hoppas det. Ser fram emot att få sätta "tänderna" i FUP.
Citera
2014-10-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupgreven
Vad jag kan erinra mig från nyheterna i förrgår, skall det tydligen vara den mördade flickans nära släktingar som skyldiggjort sig till detta vidriga brott. DNA-bevis har hittats på en brödkavel... Detta påminner onekligen en del om det klassiska Yngsjömordet, där en kvinna mördade sin sonhustru medelst en mangelrulle. Bara med den skillnaden att mörderskan anno 1890 erhöll sina gärningars lön, verkställt av dåvarande riksskarprättare Anders Gustaf Dahlman. Funnes det någon rim och reson år 2014, skulle dödsstraffet återinföras och tillämpas som vedergällning för de svåraste brotten, nämligen kallblodiga mord mm. Detta är min uppriktiga mening, och jag är definitivt icke ensam om denna låt vara kontroversiella ståndpunkt. Tack för ordet!

Tror inte du är ensam om din åsikt. Att under lång tid misshandla, utnyttja och till slut mörda en 8-årig flicka är, oavsett relation till barnet, ett fruktansvärt brott. Ingen av dem förtjänar att se dagsljus igen. Tyvärr tror jag det kommer få relativt milda straff även om bevisen är starka. Deras uppträdande efter häktning stärker bara att det är väl medvetna om vad de har gjort och båda försöker nu komma undan med så milda straff som möjligt. Den biologiska fadern ska vi inte ens börja tala om..
Citera
2014-10-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huberts
Tror inte du är ensam om din åsikt. Att under lång tid misshandla, utnyttja och till slut mörda en 8-årig flicka är, oavsett relation till barnet, ett fruktansvärt brott. Ingen av dem förtjänar att se dagsljus igen. Tyvärr tror jag det kommer få relativt milda straff även om bevisen är starka. Deras uppträdande efter häktning stärker bara att det är väl medvetna om vad de har gjort och båda försöker nu komma undan med så milda straff som möjligt. Den biologiska fadern ska vi inte ens börja tala om..
Vi har skrivit en hel del om fadern här, men du kanske har något nytt att berätta?
Citera
2014-10-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Vi har skrivit en hel del om fadern här, men du kanske har något nytt att berätta?

Tyvärr inte, men allt tyder ju på att han är en opportunist ifall man ska gå på det media har rapporterat. Tog ju inte lång tid för han att hitta en kvinna här som han tittar "djupt in i ögonen" om kvällarna. Hade jag sett han hade jag varit frestad att putta i han i fjärden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in