2014-10-25, 22:38
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demito
Det enda som ens antyder att man söker samma bedömningsresultat i Kina är den allra sista meningen:

"Reach" är dessutom i sammanhanget en ganska luddig term. Dessutom nämns det i texten att man i väst är intresserad även av andra bedömningsresultat än hur många som sett annonsen, t.ex. hur många som faktiskt klickar på den. Detta är inte en del av mätningen utan del av själva resultatet, och aldrig antyds det att man är intresserad av det måttet i Kina.
Vi får se helt enkelt, de kommer såklart att besvara klagomailen de har fått. Fördelen jag har är att jag inte skrev provet och försöker se objektivt på det medan majoriteten här inne "vill ha ett rätt svar".
Citera
2014-10-25, 22:40
Medlem
demitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Vi får se helt enkelt, de kommer såklart att besvara klagomailen de har fått. Fördelen jag har är att jag inte skrev provet och försöker se objektivt på det medan majoriteten här inne "vill ha ett rätt svar".
Vi får nog se väldigt snart, ja. Jag har inte heller skrivit provet.
Citera
2014-10-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doievenlift
Tycker fortfarande att 31 ska vara D.

"Environmental fiction is moving away from its roots in science fiction and becoming part of mainstream literature"

31. What is the main point here?

A Environmental fiction is now a regular part of contemporary literature.
B Science fiction and eco-thrillers are pure storytelling.
C Environmental fiction is best described as books on catastrophes and wars.
D Science fiction is sometimes close to ordinary fiction in its criticism of modern society.

Ni missuppfattar uppgiften. Läs A noggrant. "Environmental fiction is now a regular part of contemporary literature."

Att BLI och VARA skiljer på sig.

Detta är bara hur jag resonerade kring frågan.

Du kan ha rätt i det. Dock så är 32 solklart D, att det skulle vara A finns inte på kartan.
Citera
2014-10-25, 22:42
Medlem
oxxpytts avatar
KVA: 68/80
VERB: 64/80

Jävligt nöjd!
Citera
2014-10-25, 22:44
Medlem
Verkar som att folk över lag har fått ganska bra, hoppas inte normeringen blir sämre p.g.a detta. Sedan är det väl alltid mer troligt att man postar sitt resultat om man gjorde bra ifrån sig. Fick med förra provets normering 1,55 (1,6 om dom ändrar AD grejen) men är lite nervös för att det ska bli typ 1,5.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorjävel
Om inte normeringen skiljer sig enormt mot samtliga högskoleprov dem senaste 2 åren så är 1.4 säkert(1.45) men upp till 1.6 är möjligt

Okej, jag fick 68/80 och 42 eller 43/80 på verbala, så hoppas det räcker för 1,4. Skulle vara amazing
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeepdaCreep
Du kan ha rätt i det. Dock så är 32 solklart D, att det skulle vara A finns inte på kartan.

Den är lite klurig. Men det gäller att vara uppmärksam och inte bara dra en slutsats efter att ha förstått sig på en mening.
Citera
2014-10-25, 22:45
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doievenlift
Tycker fortfarande att 31 ska vara D.

"Environmental fiction is moving away from its roots in science fiction and becoming part of mainstream literature"

31. What is the main point here?

A Environmental fiction is now a regular part of contemporary literature.
B Science fiction and eco-thrillers are pure storytelling.
C Environmental fiction is best described as books on catastrophes and wars.
D Science fiction is sometimes close to ordinary fiction in its criticism of modern society.

Ni missuppfattar uppgiften. Läs A noggrant. "Environmental fiction is now a regular part of contemporary literature."

Att BLI och VARA skiljer på sig.

Detta är bara hur jag resonerade kring frågan.
Bravo, ibland behöver det inte vara mer avancerat än så.
Tror dem flesta som klagar på facit inte riktigt själva analyserat frågan, eller så har man undermålig engelska kunskaper och inte förmår analysera.
Citera
2014-10-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Bravo, ibland behöver det inte vara mer avancerat än så.
Tror dem flesta som klagar på facit inte riktigt själva analyserat frågan, eller så har man undermålig engelska kunskaper och inte förmår analysera.

Håller med.
Citera
2014-10-25, 22:47
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyStreet
Verkar som att folk över lag har fått ganska bra, hoppas inte normeringen blir sämre p.g.a detta. Sedan är det väl alltid mer troligt att man postar sitt resultat om man gjorde bra ifrån sig.

Var väl dock närmare 70 000 som skrev så fler än vanligt har ju fått bra men fler har fått ett sämre resultat. Sett till antal alltså.
Citera
2014-10-25, 22:49
Medlem
joyyys avatar
Finns det någon mer än jag som inte tycker att något av svaren på fråga 13, provpass 4, passar in särskilt bra? Jag menar bara för att man känner sig respekterad betyder det ju inte att man känner Tillfredsställelse. Eller har jag tolkat den fel?
Citera
2014-10-25, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappyStreet
Verkar som att folk över lag har fått ganska bra, hoppas inte normeringen blir sämre p.g.a detta. Sedan är det väl alltid mer troligt att man postar sitt resultat om man gjorde bra ifrån sig. Fick med förra provets normering 1,55 (1,6 om dom ändrar AD grejen) men är lite nervös för att det ska bli typ 1,5.
Över lag får folk i den här tråden långt över medelsnittet, varför normeringen - som alltid - lär vara ungefär i samma nivå som tidigare prov oavsett vad folk i den här tråden skriver om sina resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in