2014-10-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwellian
Samma här. Är jag helt fel ute om jag säger att det har varit fel i facit förut? Har för mig att det var fel i facit på en NOG-fråga samtidigt som varenda förklaring på internet gav ett annat svar.

Det har varit fel i facit förut.

Även jag tycker att det borde vara 31. A och 32. D men jag vet inte.
Citera
2014-10-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
Isåfall vad blev konsekvensen?

De ändrar facit och fixar till allas poäng. Inget mer än det.
Citera
2014-10-25, 20:09
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Finns ju hundratals uppgifter på HPGuiden/Ordprov och liknande. Khan Academy och matteböcker kan man nog sysselsätta sig med ett bra tag. Utöver det finns ju Memrise som vissa verkar gilla och oändligt med artiklar i lika många tidningar och hemsidor på både engelska och svenska. Tar det slut ska nog ett par tusen år av litteratur räcka för fem pluggmånader.

Sedan behöver man ju knappast plugga heltid i fem månader, fixar man inte att höja sig rejält med några timmars plugg i veckan så har man nog andra problem.
Min reaktion grundade sig främst på tidsspannet fem månader; jag anser två-tre månader ligga nästintill i överkant. Om man inte lär av genuint intresse eller funderar på att bli gymnasielärare så är det inte lära för livet, och då räcker två-högst tre månader för att få in svingen och mer därtill.
Citera
2014-10-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Det räcker med största sannolikhet till samtliga universitet med läkarprogrammet här. Grattis, förutsatt att du skrivit rätt på svarshäftet.

Det vore en dröm för mig att läsa till läkare. Hoppas det du säger stämmer
Citera
Medlem
Orwellians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
Isåfall vad blev konsekvensen?

Det var inte ett dagsaktuellt prov när jag kollade så har tyvärr ingen aning. Men kan inte tänka mig annat än att högskoleverket rättar till det om det är fel. Någon borde maila verbal@edusci.umu.se.
Citera
Medlem
Citat:
Samma här. Är jag helt fel ute om jag säger att det har varit fel i facit förut? Har för mig att det var fel i facit på en NOG-fråga samtidigt som varenda förklaring på internet gav ett annat svar.

Har också svarat 31:A, 32. Måste väl ha blivit något fel i facit??
Citera
2014-10-25, 20:11
Medlem
Första gången för mig så är helt klart nöjd. Hade krav på 1,35 för att känna mig hyfsad säker att komma in till våren. Resultatet blev, 26-29-27-38 på de fyra provdelarna. Men jag undrar fortfarande hur jag lyckades sumpa första kvantitativa så mycket. Har aldrig varit i närheten av så dåligt när jag testat gamla prov...

Men svenskan och engelskan gick långt över förväntan, hade varit nöjd med 1.0 här, men lutar åt runt 1,3 nu på den delen och uppåt 1,6 totalt.. Orden var superenkla tyckte jag och engelskan gick klart godkänt.

Var också tvungen att räkna ihop på de olika delarna. Inte oväntat var engelskan sämsta delen.

ORD 15/20
LÄS 13/20
MEK 13/20
ELF 12/20

XYZ 18/24
KVA 16/20
NOG 11/12
DTK 22/24
Citera
2014-10-25, 20:12
Medlem
Citat:

Svarade också AD, men kan hålla med om att det låter rimligt med D på 31. "Science fiction is sometimes close to ordinary fiction in its criticism of modern society". De snackas ju om hur science fictionen återspeglade kalla kriget genom massförstörelse, medan det kaos vi ser idag snarare handlar om miljöutmaningarna.
Citera
2014-10-25, 20:17
Medlem
Jag svarade också AD som alla andra här.

32an var en av de jag var helt säker på, känns fortfarande konstigt om det inte är D...
Citera
2014-10-25, 20:18
Medlem
Någon lingvist som känner sig tillräckligt säker på sin språkliga kunskap för att slänga iväg ett mejl till UHR (om nu 31. A och 32. D de facto skall vara korrekt)?

Vore trevligt att sätta UHR på plats Har själv klagat på dem en gång.

Tyvärr är verbala inte lika glasklart som kvant när det gäller korrekta svar.

verbal@edusci.umu.se
Senast redigerad av mmbaver 2014-10-25 kl. 20:20.
Citera
Medlem
Vismuts avatar
Även jag har svarat 31 A och 32 D.

Hoppas innerligt att det står fel i facit, då det hade inneburit att fråga 8, förtrytelse, är mitt enda fel på provpass 1.
Citera
Medlem
Tyckte också AD var solklar på det stället. Måste vara fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in