Citat:
alltså jag kritiserar dig inte. jag tror bara inte du är en blatte utan en svensk som försöker ge blattar än mer dåligt rykte. blattar skiljer sig från svennar ja, men det är mer tradition som kommer från föräldrarna/morföräldrarna osv. alla barn i sverige går i skolan tillsammans och skolan har ett större intryck på individen än vad du verkar tro.Khafesho koskeshe bisavad, bia ta khoneye man mikonamet! Översätt det om du har IQ nog din fiskmås. Men du kan väl inte ens lista ut vilket språk det är.
Denna tråd är fullt seriös. Jag påstår inte att alla etniska svenskar är svennar. Givetvis finns det mer upplysta svenskar som inte lever och beter sig såsom det ska vara i "svennebubblan".
Blattar därute fattar vad jag menar. Det finns en slags oskriven allians oss emellan i alla vardagliga situationer. I alla kollektiva sammanhang delar vi in oss per automatik i olika grupper. Emosarna håller ihop, svennarna som älskar att dricka och snacka om gnaget håller ihop, tjejerna som kollar på Big Brother håller ihop. Och vi blattar, nästan oavsett vad, håller ihop. Vi säger det inte rakt ut, vi bara vet hur det ligger till.
Även ni svennar som är kompisar med blattar ska veta att inom er kompiskrets så håller blattarna mer ihop än med er. Om de inte har blivit grovt svennefierade förstås.
Denna tråd är fullt seriös. Jag påstår inte att alla etniska svenskar är svennar. Givetvis finns det mer upplysta svenskar som inte lever och beter sig såsom det ska vara i "svennebubblan".
Blattar därute fattar vad jag menar. Det finns en slags oskriven allians oss emellan i alla vardagliga situationer. I alla kollektiva sammanhang delar vi in oss per automatik i olika grupper. Emosarna håller ihop, svennarna som älskar att dricka och snacka om gnaget håller ihop, tjejerna som kollar på Big Brother håller ihop. Och vi blattar, nästan oavsett vad, håller ihop. Vi säger det inte rakt ut, vi bara vet hur det ligger till.
Även ni svennar som är kompisar med blattar ska veta att inom er kompiskrets så håller blattarna mer ihop än med er. Om de inte har blivit grovt svennefierade förstås.
den där tysta överenskommelsen eller allians som du verkar tro dig tillhöra existerar för att blattar är utstötta ur samhället. det är inte mycket med att ni just är blattar. fattiga personer förstår varandra bättre. rika personer förstår varandra bättre. det är inte så mycket kulturella skillnader i sverige utan det är socioekonomiskt. bor man i ett utsatt område lär man sig att ta vara på pålitliga människor och titta sig över axeln om någon vill råna dig. detta förekommer inte i svensson-områden på samma skala.