Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Vet du att du snackar mycket skit? Vet du det?
Vet du hur en militär fungerar? Vet du det?
Jag borde egentligen inte svara på ditt inlägg, men denna felaktiga information och rättare sagt trams måste ifrågasättas.
1. För att ens kunna vara en militär ska du inte ens vara medborgare i ett annat land. Du kommer inte längre än lumpen om ens det..eftersom detta tidigare nämndes i tråden.
2. Ubåtsbesättning kan tex inte dubbla medborgarskap eller uppträda som svenska medborgare som investerar i tex Skärgården

... Du kan tom få problem med bankkonto i Sverige du saknar personnummer.
3. Länder har underrättelsetjänster som granskar människor som bor i känsliga områden. Eller köper hus utan diplomatiska förbindelser eller som saknar företag som är granskad.
4. Ubåtar måste räkna med var dessa ska skadas eller måste åtminstone räkna med hur dessa ska parkera ubåten för att sova i sitt hus

På en direkt fråga, ja, jag vet hur det fungerar, och absolut i Sverige.
1.I Sverige kan du jobba i Försvarsmakten om du har dubbelt medborgarskap, det är den senaste uppgiften jag har. Jag kan inte se varför det skulle vara ett problem i Ryssland, snarare en fördel.
2.Har du svenskt medborgarskap har du också ett personnummer, svenskt pass, osv., och kan således leva och uppträda som en vanlig svensk, illegalister gör så, och folk som jobbar för främmande makt kan som bekant också vara födda i Sverige. Viktigt att veta är att den som jobbar (illegalist eller operatör)för främmande makt inte nödvändigtvis är infödd eller ens medborgare i det landet.
3.Se punkt 2.
4.Ja, man kan "parkera" en miniubåt i klippskrevor, bottensänkor m.m.
Det är bevisligen inga problem alls för en främmande makt att gömma en miniubåt eller annan undervattensfarkost. Likaså gäller det besättningen. En underrättelseoperation kan omfatta mer än just farkosten med besättning, med stor sannolikhet stöds verksamheten också från land samt förmågor på och under vattenytan. Ingenting lämnas åt slumpen.
Åter till kärnfrågorna. Vad syftar den begränsade markoperationen till? Den är en förlängning på den marina underrättelseoperationen. Något gör man enligt Försvarsmakten, de säger att de gör ytobservationer i syfte att upptäcka främmande undervattensverksamhet. Antingen har de anammat Erik med fleras metod för att den har visat sig vara effektiv, eller så gör man inte det man officiellt säger.
Ett spel för galleriet eller misstänker man att en besättning i detta nu försöker nästla sig ut ur operationsområdet?