Citat:
Ursprungligen postat av
In-Fredel
Det beror ju helt och hållet på vad som står innan. Är det något tydligt avgränsat så att man vet vad man syftar på fungerar ett ensamt detta bra.
Självfallet, dessutom kan det bli löjeväckande med för hög tydlighet. Faktum är fortfarande att dessa ord skolen behandlas med försiktighet.
Citat:
Varför skulle man göra det, om man ens hade möjligheten att alltid välja helt fritt?
Eftersom engelska de facto är lingua franca när det gäller forskning och akademiskt text? Du har alltid möjlighet att välja engelska (i alla fall utanför språkligt inriktade ämnen) när det kommer till något så när kvalificerat akademiska texter. Dessutom blir texterna kortare vilket är bra. Jämför till yttermera visso, som är långt, stolpigt och högtravande, med furthermore. Frågor på det?
Citat:
Om du tycker det får du väl tycka det, men det det verkar vara en ganska konstig sak att tycka. Själv tycker jag att det är snyggare på kantonesiska, men jag fick inte skriva min avhandling på kantonesiska ...
Det kan lösas genom att du flyttar till Kina, vilket kanske inte är så dumt när allt kommer omkring.