2014-10-24, 10:49
Bannlyst
Min kompis skulle ändra e-post adress inne på flashback (alltså e-postadress bunden till sitt flashback-konto). Han skrev in fel adress, någon annan i världen har dock denna adress så han kan inte komma in på denna e-postadress.

Han har alltså ej tillgång till e-postadressen han fyllt i då den inte är hans, och han kan inte komma in i meddelanden på flashback då han inte bekräftat sin e-postadress.

Kan ni hjälpa till att fixa detta hade det varit schysst!
Citera
2014-10-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glasjuice
Min kompis skulle ändra e-post adress inne på flashback (alltså e-postadress bunden till sitt flashback-konto). Han skrev in fel adress, någon annan i världen har dock denna adress så han kan inte komma in på denna e-postadress.

Han har alltså ej tillgång till e-postadressen han fyllt i då den inte är hans, och han kan inte komma in i meddelanden på flashback då han inte bekräftat sin e-postadress.

Kan ni hjälpa till att fixa detta hade det varit schysst!

Jag upplyste dem om ett problem för någon vecka sedan så vet inte om det är fixat. Skriv in hans nya dress igen under inställningar på flashback. Sedan skriver du ytterligare en mailadress han har tillgång till. Då kommer bekräftelsemejlet skickas till den andra mailen han uppgav. Du behöver inte bekräfta en mailändring för att byta mail igen. Således borde problemet gå att åtgärda så. Kanske blev ett rörigt inlägg men för att tydliggöra detta.

1. Skriv in en mailadress han har tillgång till och byt.
2. Skriv in ytterligare en mailadress han har tillgång till så skickas ett bekräftelsemail till adressen under punkt 1 utan att du behöver konfirmera den felaktiva adressen.

Hoppas jag inte hjälpt någon att kapa ett konto nu
Citera
2014-10-25, 02:04
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Om man får sitt konto raderat för att användarnamnet brutit mot reglerna (2.04, för likt en moderators eller admins), får man använda sig av ett annat konto eller är man permanent bannlyst från Flashback för all framtid?
Citera
2014-10-25, 05:58
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Om man får sitt konto raderat för att användarnamnet brutit mot reglerna (2.04, för likt en moderators eller admins), får man använda sig av ett annat konto eller är man permanent bannlyst från Flashback för all framtid?
Nej, man är välkommen att starta ett nytt konto. Det är bara kontot med det regelbrytande namnet som ryker.
Citera
2014-10-25, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Jag upplyste dem om ett problem för någon vecka sedan så vet inte om det är fixat. Skriv in hans nya dress igen under inställningar på flashback. Sedan skriver du ytterligare en mailadress han har tillgång till. Då kommer bekräftelsemejlet skickas till den andra mailen han uppgav. Du behöver inte bekräfta en mailändring för att byta mail igen. Således borde problemet gå att åtgärda så. Kanske blev ett rörigt inlägg men för att tydliggöra detta.

1. Skriv in en mailadress han har tillgång till och byt.
2. Skriv in ytterligare en mailadress han har tillgång till så skickas ett bekräftelsemail till adressen under punkt 1 utan att du behöver konfirmera den felaktiva adressen.

Hoppas jag inte hjälpt någon att kapa ett konto nu

Hehe. Vi kan bevisa att det är hans konto. Med den gamla adressen om nödvändigt. Men han har svårt att komma in i inställningar då han bara kan logga in men "saknar behörighet att se sidan" eller liknande.

Edit: Det fungerade!
Tack så mycket.
Senast redigerad av glasjuice 2014-10-25 kl. 16:05.
Citera
2014-10-25, 17:12
Medlem
7.3s avatar
Varför kan jag inte skriva i en forumsdel trots att jag uppfyller de krav som forumsdelen har?

"För att kunna skriva i denna forumsdel krävs det att du varit medlem i minst 30 dagar och skrivit minst 50 inkägg" jag uppfyllee båda två, så varför fortsätter meddelandet komma upp?
Citera
2014-10-25, 17:14
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.3
Varför kan jag inte skriva i en forumsdel trots att jag uppfyller de krav som forumsdelen har?

"För att kunna skriva i denna forumsdel krävs det att du varit medlem i minst 30 dagar och skrivit minst 50 inkägg" jag uppfyllee båda två, så varför fortsätter meddelandet komma upp?
Det tar nog ett dygn innan det kommer in i systemet att du är behörig till de delforumen.
Citera
2014-10-25, 20:45
Bannlyst
Jag undrar om någon har en bild eller skärmdump på hur forumet såg ut efter Usenetgrupperna, alltså hur det såg ut i själva trådarna. Det skulle väldigt gärna uppskattas av mig som älskar allt som har med retrointernet att göra!
Citera
2014-10-27, 08:15
Medlem
Casings avatar
Är det nån annan som har problem med flashback.org på iPad (safari)?
Jag kan inte trycka på kontrollpanelen (verktygssymbolen) då rull listan bara visas i en halv sekund.
Jag kommer antingen bara till kontrollpanelen eller ingenting, helt omöjligt att tex hinna klicka på citerade inlägg osv.

Nån som har en lösning?
Citera
2014-10-27, 08:24
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casing
Är det nån annan som har problem med flashback.org på iPad (safari)?
Jag kan inte trycka på kontrollpanelen (verktygssymbolen) då rull listan bara visas i en halv sekund.
Jag kommer antingen bara till kontrollpanelen eller ingenting, helt omöjligt att tex hinna klicka på citerade inlägg osv.

Nån som har en lösning?
Använd mobilversionen, som är bättre lämpad för touch-screens.
(FB) Flashback Forum - nu även i mobilversion !!!
Citera
2014-10-30, 05:49
Medlem
Iloveludas avatar
Om man klickar på flashback utan den sista rullgardinen så får man bara upp dom översta klistrade trådarna och ser inte tex denna och alla andra "lösa" trådar. Varför är det så?
Citera
2014-10-30, 10:46
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Om man klickar på flashback utan den sista rullgardinen så får man bara upp dom översta klistrade trådarna och ser inte tex denna och alla andra "lösa" trådar. Varför är det så?
Det är indelningen av underforum i kategorin Flashback. "Flashback" är både en kategori och ett underforum i kategorin. Testa genom att klicka på "Samhälle" så ser du att det ser väldigt lika ut (med kompensation för andra underforum).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in