Citat:
Ursprungligen postat av
different_trip
Så du menar att man hittat en ubåt som man låter vara?
Så fungerar det inte. Man hade tvingat upp den eller sänkt skiten. Att låta främmande ubåtar komma iväg finns faktiskt inte på kartan, då kan vi lila bra lägga ner försvaret. Att sänka en främmande ubåt startar inget krig, det är den nationen som gjort en blunder, inte vi.
Nej, det menar jag inte. Om något så har man hittat bevis för att det varit någon form av farkost i vår skärgård. Jag är usel på vilka typer eller nationaliteter som skulle vilja ha och göra här, men något/någon, kan vi väl iaf fastslå har varit här? FM är inte så dumma att dom går igång så stort utan säkra tecken.
Varför skulle man tvunget göra det? Kan det inte finnas fördelar med att undersöka vad som faktiskt hänt och om det kan finnas en diplomatisk lösning på det hela? JAG TROR att det skulle finnas mer att tjäna på en sådan lösning än att bara sänka den. Vi vet ju faktiskt inte om det var ryssen, finnen, jänkarn eller kinesen?
Angående dom där bilderna på bloggen, tycker det va mycket intressant läsning. Men låter lite väl random att ett löv skulle falla, eller sitta, såpass bra att han lyckas ta kortet så perfekt.. men, visst. Möjligt är det väl.