2014-10-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Stämpling till mord, njaaanej. Planering, nej!

Vaa faan. Kom igen. Ena stunden skenar folks fantasi iväg med den mäktiga maffian som är jätterik och skänker bort Mercedesbilar till höger och vänster och i nästa andetag går käften ur led när man orerar om att samma rika och mäktiga maffia skulle gjort sig skyldig till ett fullständigt bisarrt dubbelmord som kan ödelägga hela Koh Taos existens. Nej, jag är ledsen. Jag köper inte den skiten.

Droger, sa Roger. Kom ihåg det var ni läste det först.

Jag kommer inte ihåg var jag läste om droger som en möjlig, bidragande orsak till dubbelmordet men jag kommer ihåg att det inte var från dig.

Men fortsätt att raljera du, som du fortsatte hålla fast vid att de båda burmeserna inte var "scapegoats" med enda motiveringen att den thailändska regeringen inte skulle riskera att tappa sitt face när världens blickar riktades mot dem. Som sagt, och som sagts förut: om ett land är genomsyrat av korruption så funkar inget. Jag säger inte att så är fallet här men jag säger att tillräckligt mycket talar för det att man åtminstone inte ska utesluta det.

Och jag har i ärlighetens namn svårt att stå ut med att du gång på gång polariserar allting, du målar upp saker i svart och vitt och ställer de emot varandra utan att ens reflektera kring att sanningen kan ligga någonstans mittemellan.

Till exempel, när CSI LA skriver om maffia, när vi här i tråden skriver om maffia, när brittisk media och Bangkok Post skriver om maffia, så betyder det inte att det här är ett maffiamord. Det är ingen, tror jag, som tror att detta är ett maffiamord. Kan det ändå vara någon person med anknytning till maffia som har utfört det? Ja, absolut. Någonting har spårat ur, någonting har gått över gränsen och personen med ankytning till maffia har använt sina kontakter för att komma undan polisen.

Och som ganges spekulerar i, det kan vara en planerad handling som har gått överstyr. Det kan således inte kategoriseras som ett planerat dubbelmord, men det utesluter inte att det inte ligger någon form av planering bakom.
Citera
2014-10-24, 00:14
Medlem
Citat:
Men ett positivt provresultat säger väl inget om man har fått i sig droger frivilligt eller på något annat sätt?

Som det redan har pratats om, få tar så kallade "rape drugs" frivilligt. Om tester från HW's kropp påvisar spår från en sådan drog så är det nog rimligt att anta att hon inte tagit den frivilligt. Men det borde, om inte annat, hennes festkumpaner från kvällen kunna ha en rätt så bra uppfattning om.
Citera
2014-10-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Men fortsätt att raljera du, som du fortsatte hålla fast vid att de båda burmeserna inte var "scapegoats" med enda motiveringen att den thailändska regeringen inte skulle riskera att tappa sitt face när världens blickar riktades mot dem.

Om du tittar på det jag skrivit angående de två nu anhållna kommer du att se att det du påstår är felaktigt. Trist att ditt inlägg går i samma anda som många av de andra konspiratörerna.

Kan de var det här inlägget du tänkte på? Här talar jag om MÖRDARE. Och som bekant är man oskyldig till motsatsen är bevisat, vilket jag lyfte fram i ett annat inlägg, samt att jag är motståndare till dödsstraff, vilket jag också redogjorde för i ett senare inlägg.
Citat:
Tror inte att man kan utesluta någonting i det här uppmärksammade falllet. Trots det tror jag att det kan vara klokt att varva ner lite i sina spekulationer. Thailands premiärministern, general Prayuth Chan-Ocha, är nog inte särskilt intresserat att offra sitt eget huvud för några mördare på en av småöarna i thailändska bukten. Det sista han vill ha, är att få det här på sitt skrivbord i form av ett internationellt regeringsärende.

På tal om demokrati. Med tanke på allt jävla trixande i exempelvis Sverige ska man nog inte dra för höga växlar på det. Fortsätter Sverige på den inslagna vägen är det inte fråga om utan när Sverige ska bli en bananrepublick av Thailands karaktär.

Låt mig få avsluta det här inlägget med att än en gång konstatera att "mordutredningen här på Flashback" inte bygger på annat än fantasier, spekulationer, lösrykta citat, uppgifter som bygger på andrahandsuppgifter, tidningsrubriker och ryktesspridning av olika slag. Oavsett vem eller vilka det är som är GM, kommer man vara jävligt glad när man vet att man slipper ha oss flashbackrasister som domare.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-24 kl. 00:44.
Citera
2014-10-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganges
Som ni kan se nedan har brittiska polisen kommit igång med sitt arbete. Det vi kan konstatera är att det har legat planering och någon form av organisering bakom brottet. Planeringen har bestått i att droga Hannah för att sedan våldta henne. Detta har uppmärksammats av David som försökt "rädda" Hannah men istället blivit ihjälslagen. Är väl ungefär så som vi resonerade för ett par veckor sedan, alltså att David försökte rädda Hannah.

1. Chris Ware is now a major witness and said that Koh Toh Mafia killed Hannah and David. The mafia actually drugged Hanna and raped her. Pol General Somyod is on the sick leave right now.

2. British Investigators knows and understands about the power and influence of Koh Tao, Koh Pangnan Mafia. They also have records about unreported incident and drugs trade activities.

3. The British investigator found that Hannah was a target of local mafia. They set up fun enviornment and slipped date rape drugs into her drink. This made Hannah loss her concious and unable to fight back. That's why, there was not sign of resistant from Hanah.

4. David Miller saw what happened to Hannah and was trying to help. Unfortunately he was attcked and drawn by local mafia.

5. The main suspects here is still Nomsod, Nomsod's Uncle and his other friends. Nomsod's family has lots of influence plus grey, blcak and white busienss. This is why nobody dare to speak up to Thai authorities.

ที่มา ทีมข่าวอาชญากรรม ผู้จัดการ online
คดีเกาะเต่า”ส่อเค้าวุ่นไม่จบ! โปลิสอังกฤษกุม “ข้อมูลลับ” ชี้มาเฟียพื้นที่ “ฆาตกรตัวจริง”
http://www.manager.co.th/Crime/ViewN...=9570000122248

Intressant inlägg och intressant framför allt att CW plockas fram som ett huvudvittne. Han har antagligen förhörts av brittisk polis och antagligen berättat mer öppet och mer ärligt för dem än vad han gjorde för den thailändska. (Eller så lade de dövörat till så fort han yttrade ordet "maffia".)

Jag tycker bara man ska vara lite försiktig med att svälja allt som kommer från CSI LA med hull och hår. De har utarbetat fram sin hypotes och kör stenhårt på den, därför blåser de upp alla omständigheter som talar emot Nomsod även om de skulle kunna förklaras på annan väg. Som alla, från Flashbackskribenter och Palmespanare till polisutredare så är det lätt att förblindas av sin egen teori.
Citera
2014-10-24, 00:26
Medlem
Citat:
Som det redan har pratats om, få tar så kallade "rape drugs" frivilligt. Om tester från HW's kropp påvisar spår från en sådan drog så är det nog rimligt att anta att hon inte tagit den frivilligt. Men det borde, om inte annat, hennes festkumpaner från kvällen kunna ha en rätt så bra uppfattning om.

Det var precis därför jag ställde frågan. Jag håller inte på med droger själv, därför okunnigheten på området.

Men vad händer om den drog du talar om ges säljs elle bjuds till en person dom tror sig få något annat. Om jag är ute på något ställe och någon kommer fram till mig och erbjuder ett piller man blir jättepigg och glad av och gör att man kan dansa hela natten, hur ska jag veta vad det är för jävla skit i pillret? Frågan är hypotetisk, för jag håller inte på med sånt. Men på samma sätt som jag en gång köpt honung som inte var honung utan någon klibbig melass, kan antagligen den som är sugen på att prova droger bli riktigt grundlurad.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-24 kl. 00:46.
Citera
2014-10-24, 00:44
Medlem
Citat:
Det var precis därför jag ställde frågan. Jag håller inte på med droger själv, därför okunnigheten på området.

Men vad händer om den drog du talar om ges säljs elle bjuds till en person dom tror sig få något annat. Om jag är ute på något ställe och någon kommer fram till mig och erbjuder ett piller man jättepigg och glad av och gör att man kan dansa hela natten, hur ska jag veta vad det är för jävla skit i pillret? Frågan är hypotetisk, för jag håller inre på med sånt. Men på samma sätt som jag en gång köpt honung som inte var honung utan någon klibbig melass, kan antagligen den som är sugen på att prova droger bli riktigt grundlurad.

Nu är inte jag någon expert på området, åtminstone inte våldtäktsdroger men man får ju förmoda att våldtäktsdroger är "neråt"-droger, typ sömntabletter. Och partydroger är ju uppåt. Så om en person bjuder en annan person på en "partydrog" eller bara en "drog" så ljuger denna om den istället för att ge till exempel en ecstasy ger en sömntablett. Och ja, det är klart att människor som köper droger ibland blir lurade. Men då är det väl oftast inte någon annan drog istället utan typ tvättmedel, eller något.

Om någon kommer fram till en tjej, säg HW, på dansgolvet och erbjuder henne en partydrog men i själva verket ger henne en sömntablett --- så får man ändå anta att personen som lurar henne har vissa, onda intentioner med det.

Det vill säga, om den brittiska polisen hittat spår av droger som brukar användas för att droga kvinnor i syfta att våldta dem så kan det inte uteslutas att HW frivilligt stoppade i sig den men det mest sannolika är nog att hon gjort det ofrivilligt (någon har stoppat den i hennes drink) eller har blivit lurad (någon har sagt att det var en partydrog), och då borde jakten på GM fokuseras till stället hon festade på och inte stället hon hittades död. Det är min uppfattning.
Citera
2014-10-24, 00:59
Medlem
Citat:
Om någon kommer fram till en tjej, säg HW, på dansgolvet och erbjuder henne en partydrog men i själva verket ger henne en sömntablett --- så får man ändå anta att personen som lurar henne har vissa, onda intentioner med det.

Det vill säga, om den brittiska polisen hittat spår av droger som brukar användas för att droga kvinnor i syfta att våldta dem så kan det inte uteslutas att HW frivilligt stoppade i sig den men det mest sannolika är nog att hon gjort det ofrivilligt (någon har stoppat den i hennes drink) eller har blivit lurad (någon har sagt att det var en partydrog), och då borde jakten på GM fokuseras till stället hon festade på och inte stället hon hittades död. Det är min uppfattning.

Problemet blir att fastställa var exakt hon fått en eventuell drog i sig, och om det var en "vän" eller fiende hon fick drogen av.

Det jag tror kan vara en väg att hitta ett motiv är om man kan komma på en eller flera möjliga förklaringar till att man så brutalt slog sönder henne.
Citera
2014-10-24, 01:03
Medlem
Citat:
Intressant inlägg och intressant framför allt att CW plockas fram som ett huvudvittne.

I den text som ganges länkade till finns det några spekulationer om honom och en annan person. Men jag vill inte föra vidare det här som jag anser vara rykten.
Citera
2014-10-24, 01:18
Medlem
Citat:
Det är ingen, tror jag, som tror att detta är ett maffiamord. Kan det ändå vara någon person med anknytning till maffia som har utfört det? Ja, absolut. Någonting har spårat ur, någonting har gått över gränsen och personen med ankytning till maffia har använt sina kontakter för att komma undan polisen.

Något har säkert spårat ur. Om det vittnar bilder länkade i tråden.

Men om de nu skulle vara någon mäktig maffia som fått ta hand om historien inbillar jag mig att de inte skulle ha skyltat med två lik på badstranden, bara 10-15 meter från där mordoffren bodde.

Nånting är helt galet i hela det här. Synd att vi inte har någon riktig kriminalare i tråden, de brukar ofta se olika mönster.
Citera
2014-10-24, 01:20
Medlem
Citat:
Intressant inlägg och intressant framför allt att CW plockas fram som ett huvudvittne. Han har antagligen förhörts av brittisk polis och antagligen berättat mer öppet och mer ärligt för dem än vad han gjorde för den thailändska. (Eller så lade de dövörat till så fort han yttrade ordet "maffia".)

Jag tycker bara man ska vara lite försiktig med att svälja allt som kommer från CSI LA med hull och hår. De har utarbetat fram sin hypotes och kör stenhårt på den, därför blåser de upp alla omständigheter som talar emot Nomsod även om de skulle kunna förklaras på annan väg. Som alla, från Flashbackskribenter och Palmespanare till polisutredare så är det lätt att förblindas av sin egen teori.

Håller med om CSI LA... Det blir lite mkt konspirationer det senaste.

Jag tror för övrigt att dem kan släppa lite på linan ang Nomsod. Det han har inblandat är nog att han delar dna med (minst) en av förövarna. Ev fått hjälpa till på nått hörn (påtvingat) men absolut inte att han är ngn huvudperson i detta...
Citera
2014-10-24, 01:23
Medlem
Citat:
I den text som ganges länkade till finns det några spekulationer om honom och en annan person. Men jag vill inte föra vidare det här som jag anser vara rykten.

Vad är inte rykten? Och anser du polisens uttalanden vara mer trovärdiga än ryktena på CSI LA? Det gör inte jag.

Citat:
Problemet blir att fastställa var exakt hon fått en eventuell drog i sig, och om det var en "vän" eller fiende hon fick drogen av.

Det jag tror kan vara en väg att hitta ett motiv är om man kan komma på en eller flera möjliga förklaringar till att man så brutalt slog sönder henne.

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Det är möjligt att en förklaring till övervåldet på HW har ett motiv, och att detta då skulle vara svartsjuka. Men det är även möjligt att det inte har någon rimlig förklaring. Det kanske var en stundens ingivelse från GM's sida.

Och jag menar alltså, som jag tror att du kan skriva under på, att om det hittas spår av en våldtäktsdrog i HW's kropp så ökar sannolikheten för att dubbelmordet var en våldtäkt som spårade ur. Oavsett vem hon fick den ifrån. Och man bör då (och framför allt borde) fokusera på festkvällen och feststället istället för att fokusera på eventuella aktiviteter kring brottsplatsen. Vilket skulle tala emot att de två burmeserna är de skyldiga, eftersom de blev intressanta därför att de spelade gitarr (hela kvällen vad jag förstått) nära brottsplatsen.

Bland annat skulle man kunna höra andra turister som befunnit sig på baren (AC Bar) som HW festade på och höra om de också har blivit drogade, och isåfall av vem. Vad jag har förstått så har det kommit fram en mängd uppgifter från kvinnor som påstår sig ha blivit drogade på AC Bar.
Citera
2014-10-24, 01:29
Medlem
Citat:
Något har säkert spårat ur. Om det vittnar bilder länkade i tråden.

Men om de nu skulle vara någon mäktig maffia som fått ta hand om historien inbillar jag mig att de inte skulle ha skyltat med två lik på badstranden, bara 10-15 meter från där mordoffren bodde.

Nånting är helt galet i hela det här. Synd att vi inte har någon riktig kriminalare i tråden, de brukar ofta se olika mönster.

Ja, jag håller med. Jag tror inte att "maffian" är inblandad, men väl en person med anknytning till maffia. Han har alltså inte agerat som en maffiaperson när han begått brottet eller försökt städa upp efteråt, utan som privatperson som just gjort något obeskrivligt dumt och som, drabbad av chock och panik, försöker göra det bästa av situationen.

Och nej, jag tror inte att "maffian" är så nöjd med det här dubbelmordet eller med personerna som begick det. De är nog förbannade och de inser nog att detta kommer att kosta dem i form av minskade turistintäkter, etc. Men vad hade kostat dem än mer? Jo, om polisen lyckas gripa någon med koppling till dem. Då hade de fått slå igen helt och hållet och kanske eventuellt spendera tid bakom galler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in