Citat:
Stämpling till mord, njaaanej. Planering, nej!
Vaa faan. Kom igen. Ena stunden skenar folks fantasi iväg med den mäktiga maffian som är jätterik och skänker bort Mercedesbilar till höger och vänster och i nästa andetag går käften ur led när man orerar om att samma rika och mäktiga maffia skulle gjort sig skyldig till ett fullständigt bisarrt dubbelmord som kan ödelägga hela Koh Taos existens. Nej, jag är ledsen. Jag köper inte den skiten.
Droger, sa Roger. Kom ihåg det var ni läste det först.
Vaa faan. Kom igen. Ena stunden skenar folks fantasi iväg med den mäktiga maffian som är jätterik och skänker bort Mercedesbilar till höger och vänster och i nästa andetag går käften ur led när man orerar om att samma rika och mäktiga maffia skulle gjort sig skyldig till ett fullständigt bisarrt dubbelmord som kan ödelägga hela Koh Taos existens. Nej, jag är ledsen. Jag köper inte den skiten.
Droger, sa Roger. Kom ihåg det var ni läste det först.
Jag kommer inte ihåg var jag läste om droger som en möjlig, bidragande orsak till dubbelmordet men jag kommer ihåg att det inte var från dig.
Men fortsätt att raljera du, som du fortsatte hålla fast vid att de båda burmeserna inte var "scapegoats" med enda motiveringen att den thailändska regeringen inte skulle riskera att tappa sitt face när världens blickar riktades mot dem. Som sagt, och som sagts förut: om ett land är genomsyrat av korruption så funkar inget. Jag säger inte att så är fallet här men jag säger att tillräckligt mycket talar för det att man åtminstone inte ska utesluta det.
Och jag har i ärlighetens namn svårt att stå ut med att du gång på gång polariserar allting, du målar upp saker i svart och vitt och ställer de emot varandra utan att ens reflektera kring att sanningen kan ligga någonstans mittemellan.
Till exempel, när CSI LA skriver om maffia, när vi här i tråden skriver om maffia, när brittisk media och Bangkok Post skriver om maffia, så betyder det inte att det här är ett maffiamord. Det är ingen, tror jag, som tror att detta är ett maffiamord. Kan det ändå vara någon person med anknytning till maffia som har utfört det? Ja, absolut. Någonting har spårat ur, någonting har gått över gränsen och personen med ankytning till maffia har använt sina kontakter för att komma undan polisen.
Och som ganges spekulerar i, det kan vara en planerad handling som har gått överstyr. Det kan således inte kategoriseras som ett planerat dubbelmord, men det utesluter inte att det inte ligger någon form av planering bakom.