2014-10-23, 17:14
Medlem
svallerbyttans avatar
Vad innebär det att man satsar två miljarder på kvinnors hälsa? Ligger kvinnor och mäns hälsa i olika budgetposter, eller hu funkar det rent konkret?
Citera
2014-10-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Vad innebär det att man satsar två miljarder på kvinnors hälsa? Ligger kvinnor och mäns hälsa i olika budgetposter, eller hu funkar det rent konkret?
Förmodligen är den en extra satsning utöver de andra hälsokostnaderna
Citera
2014-10-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag svarade bara med fakta från budgeten, vet inte var du fick luft ifrån som fick dig att få för dig att jag argumenterade mot något av det du skriver.

Om du vill ha en åsikt så håller jag nog med dig om att när politikerna ska lägga sig i blir det ofta fel, jag tror att vi svenskar är såpass miljömedvetna att vi klarar av att förbättra miljön mycket genom vårt egna handlande, både med plånbok och rent praktiskt. Politikerna kan väl tvinga oss genom lagar, det kan vara okej men det ska vara ett absolut minimum.
Jag ställer frågor så du borde hålla igen. Du framställer dig som sakkunnig och då förväntar jag mig att du kan svara på mina frågor.

Politiker "lägger sig i" genom skattehöjningar för vanliga medborgare. Med dessa skatteintäkter subventioneras sen olika projekt, som att isolera hus (rot-avdrag). Så först tar de pengar, sen får vi tillbaka lite i form av nån subvention. Politiker ska tvinga FÖRETAG som tillverkar hus och bilar och annat att göra det så miljövänligt som möjligt, INTE höja skatter och krångla till det för privatpersoner som INTE kan påverka utan bara öppna plånboken. Vi får betala för ny teknik ändå, så vad är det för mening med att göra det dyrare bara för att politiker vill vara pumpa-lobbyn till lags?

(doorbell)
Obama: Oh God, here comes that pumpkin lobby again. Better be nice.
(opens door)
Obama: Helllo, pumpkin!
(female lobbyist in some kind of pumpkin cover-up) I'm not your pumpkin, I represent the NRA!
(door slams shut)

Så ska politiker hantera lobbyn som tigger pengar! Våra skattepengar! Ge de ingenting annat än REGLER!
Citera
2014-10-23, 17:20
Medlem
Citat:
Sånt här får mig bara att gå i taket. Varför "kvinnors hälsa" och inte "folkets hälsa"? Finns det en post för "manlig hälsa" eller den lämnas tom för att uppnå jämnställdhet?

Fuck you Sweden!
Citera
2014-10-23, 17:21
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Om Man ger invandringen 151 miljarder, vad säger det då om alla som säger att invandringen kostar 250 miljarder årligen???? nu är det svart på vitt.

Hej du oinvigde trädkramare.

Väldigt otippat att du inte har koll på begreppen. Invandring och integration är initialkostnader, dvs så länge de är i Migrationsverkets händer. När de får sitt PUT (som i princip sker direkt) så övergår de istället till en annan post där de lyfter socialbidrag, bostadsbidrag och kammar in föräldrapenningen för sina 8 barn retroaktivt.

Fan är det bara SDare som är pålästa i hela jävla landet?!
Citera
2014-10-23, 17:22
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Dela 151 med 4 så får du 37,7 Miljarder.

JApp, men folk här inne har surrat i ett par år om att invandringen kostar 250 miljarder årligen. Alltså BARA (bara) 37 miljarder. Stora summor, men inte de enorma summor som folk pratar om.
Citera
2014-10-23, 17:23
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Direkta och indirekta kostnader. Kom in i matchen.

Det gäller väl alla? Alla, invandrare som svensk. Alla kostar mer eller mindre
Citera
2014-10-23, 17:24
Medlem
Det verkar vara mer eller mindre någon form av krig i riksdagen.
Med lite 1984, Kung John och Göran persson politik från rödgrönas politik.
Och kan inte M.A framföra något konkret än att klaga på den förra regeringen, folk vet att regeringen tycker alliansens politik var botten trots att de ha klarat sig i en ekonomisk kris i Europa och Sverige blivit ansedd med Borgs finnaspolitk. Hur hon får detta till toma lador anmärker bara hennes intresse för pengar. Blev dock lite glad över de borgliga talarna- än finns det lite hopp iaf.
Hoppas på nyval för den här regeringen kommer göra Sverige till någon form av dörrmatta
i form av Kung John.
Citera
2014-10-23, 17:26
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hej du oinvigde trädkramare.

Väldigt otippat att du inte har koll på begreppen. Invandring och integration är initialkostnader, dvs så länge de är i Migrationsverkets händer. När de får sitt PUT (som i princip sker direkt) så övergår de istället till en annan post där de lyfter socialbidrag, bostadsbidrag och kammar in föräldrapenningen för sina 8 barn retroaktivt.

Fan är det bara SDare som är pålästa i hela jävla landet?!

Jag är ingen trädkramare, jag vill bara ha det förklarat för mig så att jag inte antar massa saker. Om jag hamnar i diskussion med just en trädkramare, sorry att man försöker lyfta diskussionen lite.

Ja, det låter rimligt. Antaganden, men inte felaktiga antaganden att asyl-invandrare som kommer de kommande 4 åren kommer hamna i arbetslöshet.
Citera
2014-10-23, 17:26
Medlem
Citat:

Självklart ska man satsa mer på kvinnorna, vi vet alla att kvinnor har lägre medellivslängd och därför behöver extra stöd. Eller nej, det var tvärtom, men det är feministiskt att satsa på kvinnor och feminism älskar vi i detta landet.
Citera
2014-10-23, 17:29
Medlem
Bodickers avatar
Såååå... hur många löften har sossarna lyckats bryta hittills? Pensionärsskatten? Barnbidraget?
Citera
2014-10-23, 17:35
Medlem
Citat:
Förmodligen kommer gummor få mer kalktabletter eller något de lider mer brist av än män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in