Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Jag svarade bara med fakta från budgeten, vet inte var du fick luft ifrån som fick dig att få för dig att jag argumenterade mot något av det du skriver.
Om du vill ha en åsikt så håller jag nog med dig om att när politikerna ska lägga sig i blir det ofta fel, jag tror att vi svenskar är såpass miljömedvetna att vi klarar av att förbättra miljön mycket genom vårt egna handlande, både med plånbok och rent praktiskt. Politikerna kan väl tvinga oss genom lagar, det kan vara okej men det ska vara ett absolut minimum.
Jag ställer frågor så du borde hålla igen. Du framställer dig som sakkunnig och då förväntar jag mig att du kan svara på mina frågor.
Politiker "lägger sig i" genom skattehöjningar för vanliga medborgare. Med dessa skatteintäkter subventioneras sen olika projekt, som att isolera hus (rot-avdrag). Så först tar de pengar, sen får vi tillbaka lite i form av nån subvention. Politiker ska tvinga FÖRETAG som tillverkar hus och bilar och annat att göra det så miljövänligt som möjligt, INTE höja skatter och krångla till det för privatpersoner som INTE kan påverka utan bara öppna plånboken. Vi får betala för ny teknik ändå, så vad är det för mening med att göra det dyrare bara för att politiker vill vara pumpa-lobbyn till lags?
(doorbell)
Obama: Oh God, here comes that pumpkin lobby again. Better be nice.
(opens door)
Obama: Helllo, pumpkin!
(female lobbyist in some kind of pumpkin cover-up) I'm not your pumpkin, I represent the NRA!
(door slams shut)
Så ska politiker hantera lobbyn som tigger pengar! Våra skattepengar! Ge de ingenting annat än REGLER!