2014-10-23, 16:42
Medlem
weedrapportens avatar
Nu röt maggan till rejält, börjar nog känna sig rätt pressad...
Citera
2014-10-23, 16:53
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det säger inte mycket. Än att det kostar stålar. Exakt vad är det de satsar pengarna på? Jag minns Romsons utspel om återinförande av skatt på konstgödsel. DNi får tänka om och börja i rätt ände - med producenterna av skiten vi släpper ut i na<turen. Alla är medvetna om miljöhoten, men de är lika trötta på kostnaderna utan resultat. Det enda vi får höra är att utsläppen ökar år efter år. Varför tillåter ni länder som Kina att öka sina utsläpp? Varför sätter ni inte gränser för utsläpp och gifter i stället för att dra in skatter för att sedan subventionera, ibland även ekonomiskt tvivelaktiga projekt? Då talar jag främst om EU, men även om svensk miljö- och klimatpolitik.
Ett exempel? I stället för fiskekvoter för att soppa överfiske så subventionerar man bort gamla fiskebåtar - för att i nästa steg ge fiskare en subvention för att bygga nya, större trålare! Om jag gräver lite djupare hittar jag säkert mer såna idiotgrejer som man inte tror är sant. Så hur stor del av dessa 6,3 miljarder blir subventioner till branscher och privatpersoner som betalade in dessa pengar i form av nån skatt från början? Låt mig göra det enkelt för dig. 100%. Alla "gratispengar" (subventioner) som politiker delar ut är skattepengar. .
Jag svarade bara med fakta från budgeten, vet inte var du fick luft ifrån som fick dig att få för dig att jag argumenterade mot något av det du skriver.

Om du vill ha en åsikt så håller jag nog med dig om att när politikerna ska lägga sig i blir det ofta fel, jag tror att vi svenskar är såpass miljömedvetna att vi klarar av att förbättra miljön mycket genom vårt egna handlande, både med plånbok och rent praktiskt. Politikerna kan väl tvinga oss genom lagar, det kan vara okej men det ska vara ett absolut minimum.
Citera
2014-10-23, 16:54
Medlem
Inte mycket i media om den mest lysande aktivitetssatsningen i invandrartäta förorter. Mycket pengar går till kultur i förorten. Kultur för denna regeringen är en feminist som menstruerar på Rinkebytorg, invandrarna har då att välja på att skingra sig från sina dagslånga cafébesök och hitta på något vettigt att göra eller sitta och begrunda feministiska menspölar utspridda på torget.
Citera
2014-10-23, 17:04
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
151,6 miljarder till "integration och invandring".

Ja vad ska man säga? Grattis till er som röstat kanske? Detta är mer pengar än vad moderatern la = högre invandring till Sverige.

Källa? Är det under en 4-årstid?
Citera
2014-10-23, 17:05
Moderator
Tinuviels avatar
En hel del chat och OT raderat. I tråden diskuteras budgetpropositionen. Inget annat.

// mod
Citera
2014-10-23, 17:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Källa? Är det under en 4-årstid?
Ja, dela med fyra för att jämföra med andra tal som ofta visas i media, eller gör tvärtom.
Citera
2014-10-23, 17:06
Medlem
Bodickers avatar
Om Man ger invandringen 151 miljarder, vad säger det då om alla som säger att invandringen kostar 250 miljarder årligen???? nu är det svart på vitt.
Citera
2014-10-23, 17:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Om Man ger invandringen 151 miljarder, vad säger det då om alla som säger att invandringen kostar 250 miljarder årligen???? nu är det svart på vitt.
Dela 151 med 4 så får du 37,7 Miljarder.
Citera
2014-10-23, 17:10
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Finns dock en hel del utgifter till. Socialbidrag, bostadsbidrag rättsväsende med mera som hamnar under andra kategorier.
Citera
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Direkta och indirekta kostnader. Kom in i matchen.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det som synd i budgeten är ju den direkta kostnaden. Asylhotellen som man hyr av Bert Karlsson och liknande.
Livslångt bidragsberoende, socialbidrag, barnbidrag, föräldrabidrag, bostadsbidrag, assistansersättning, sjukvård, påhittade jobb, skolbränder, kravaller, domstolsväsende, fängelserna osv.... finns ju inte med i de redovisade siffrorna.
Citera
2014-10-23, 17:13
Medlem
Ni kan tjata hur mycket ni vill om kostnaderna för migration och integration. Budgeten kommer ändå inte att gå igenom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in