2014-10-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Du kan ju börja med SVT play? Antar att ni bidragstagare inte är de skarpaste knivarna i lådan...

Nu var det mest hur alla skarpa arbetslinje-försvarar-knivar får tid och möjlighet att lägga en halvdagssittning på detta och samtidigt vara produktiva, jag unfrade över.

Eller menar du att man blir mer produktiv för att man sitter i en kontorsstol och "tittar på tv"?

Man behöver inte vara en del av alla bidragssystem för att tycka att vissa av dom har ett existensberättigande.

För övrigt ger du själv och sättet du uttrycker dig på ett högst medelmåttigt intryck. Jag tänker mig en smörkniv, förvisso ganska stor och bred men en hel del att önska när det gäller skärpa. För att ta en liknelse ur din egna begreppsvärld.
Citera
2014-10-23, 15:17
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Dessutom kan jag tillägga att det kommer läggas cirka 141 miljarder på internationella bistånd under kommande mandatperiod.
Tillsammans med 151 miljarder inom område invandring och integration så blir detta totalt ~292 miljarder kronor.

Visst känns det härligt när dessa pengar hade kunnat gynna oss på så många andra sätt?

Nej, självklart inte
Man tar redan typ hälften av biståndsbudgeten och lägger på invandringen inrikes. Typ att det är ändå utlänningar och det spelar ingen roll att de åkt till Sverige. Så räkna med att typ halva biståndsbudgeten styrs över till invandring.
Citera
2014-10-23, 15:21
Medlem
eternussermos avatar
Imponerad av Emil Källström, en kommande partiledare/finansminister, smular sönder tomlada's budgetproposition.
Citera
2014-10-23, 15:37
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Höjda arbetsgivaravgifter för unga och höjda skatter för arbetande pensionärer, och ett halverat Rut-avdrag.

Vilket vansinne. ja, rödgröna har väl som mål att slå ut arbetssektorn och bygga om rubbet till bidrag. Man börjar iafl undra.

Tror att den där skatten ska vara till för att få arbetsgivare att anställa yngre förmågor och inte folk som är redan i pensionsåldern. För att få mer ruljans på arbetsmarknaden.
Senast redigerad av DIEXEL 2014-10-23 kl. 15:46.
Citera
2014-10-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Tror att den där skatten ska vara till för att få arbetsgivare att anställa yngre förmågor och inte folk som är redan i pensionsåldern. För att få mer ruljans på arbetsmarknaden.

Dock brister det ju i logiken när man höjer kostnaden för att anställa unga samtidigt..
Citera
2014-10-23, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Samma ställe som ger 140 Miljarder till EU, notera att det är 34 miljarder i år till I&I, att jämföras med 40 till EU.

Vad är samma ställe? Inte så insatt i inrikespolitiken men är det S som avsatt den summan? Sen är hela summan delat på 10 år antar jag?
Citera
2014-10-23, 16:10
Medlem
zz01s avatar
Eftersom jag har lite tid så kommer min analys av budget i ett visst ämne. (på mandatperioden 4 år)

1. Migration/ Integration och jämställdhet : 150 miljarder
2. internationellt bistånd : 141 miljarder
3. Allmänna bidrag till kommuner : 378 miljader
4. ekonomisk trygghet vid sjukdom och
funktionsnedsättning
: 401 miljader

Dom 2 första posterna är fast.

Allmäna bidrag till kommunerna består självklart inte invandringen för i sin helhet men den är kraftigt ökande och jag anser att hälften är invandrar relaterat. Samma sak gäller Ekonomiskt trygghet. Min analys innefattar alltså enbart dessa 4 poster och det finns således massa andra poster som inehåller direkta kostnader hänförda invandring.

Så om vi drar av 50% på dom 2 sista posterna vilket jag egentligen tror är mindre får vi följande per år

1. 37,50
2, 35,25
3, 47,25
4. 50,12

Summa: 170,12 miljader per år....

Siffrorna skall vara riktiga men detta är MIN analys men saknar fortfarande helhetsgreppet vad vi lägger totlat.....

Korrigera mig om jag anget fel siffror. (Källa: http://www.regeringen.se/sb/d/18202/a/248343)
Citera
2014-10-23, 16:15
Medlem
Migration/ Integration och jämställdhet : 150 miljarder

Herrejävlar detta land har ju någon slags masspsykos. Tänk om vi hade lagt dessa pengar på skola och vård. Då hade Sverige gått till top 10 i pisa igen. Tydligen ska vi inte det utan fortsätta med multikultiexperimentet. Att folk kan försvara detta och vara stolta över att ha röstat på vänstern är över mitt förstånd, säger någon i min närhet att han eller hon röstade på denna rödgröna sörja ska ja fan sänka den jäveln och skriva 151 fuckin miljarder i pannan på den tomten!
Citera
2014-10-23, 16:16
Medlem
Fanatiker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letarriktning
Nu är bagdadbob igång igen FP är garanterat inte kvar i riksdagen efter nästa val.

Fattar inte hur de kan låta honom vara kvar. Det enda han gör är att spotta ur sig floskler. Han gick från tidernas sämsta minister upp till posten som ekonomisk-politisk talesman för FP. Hur tänker man där? Han har inte lyft ett finger för skenande invandringskostnader och nu ska han representera partiets ekonomi
Citera
2014-10-23, 16:16
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Ska man rädda landet lär man nog illa kvickt, med alla medel, försöka få in framförallt unga som står utanför samhället i sysselsättning.

Att göra som Reinfeldt fortsätta fylla på skäggetorp mfl med kaoz, sitta i Täby eller Mölndal och låssas som det regnar borde väl tom den mest retarderade nu ha sett konsekvenserna av.

Det var inte Löfven som drog hit allt det han nu försöker göra något åt.

Nej, det var Olof Palme som började med det. Hur som helst, så är och förblir Sossarna det stora landsförrädarpartiet.
Citera
2014-10-23, 16:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibisler
Vad är samma ställe? Inte så insatt i inrikespolitiken men är det S som avsatt den summan? Sen är hela summan delat på 10 år antar jag?
Det tas ur vår gemensamma statskassa, dit vi solidariskt bidrar, de 140 Miljarderna för EU är under fyra år. Budgeten har en "skarp" siffra för nästa år och gissningar för de tre kommande. Nästa år kommer en ny budget.
Citera
2014-10-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Miljöpolitiken får en ökad budget med 33,5% i år, totalt är den 6,2 Miljarder i år, och runt 25 Miljarder för fyraårsperioden.
Det säger inte mycket. Än att det kostar stålar. Exakt vad är det de satsar pengarna på? Jag minns Romsons utspel om återinförande av skatt på konstgödsel. DNi får tänka om och börja i rätt ände - med producenterna av skiten vi släpper ut i na<turen. Alla är medvetna om miljöhoten, men de är lika trötta på kostnaderna utan resultat. Det enda vi får höra är att utsläppen ökar år efter år. Varför tillåter ni länder som Kina att öka sina utsläpp? Varför sätter ni inte gränser för utsläpp och gifter i stället för att dra in skatter för att sedan subventionera, ibland även ekonomiskt tvivelaktiga projekt? Då talar jag främst om EU, men även om svensk miljö- och klimatpolitik.
Ett exempel? I stället för fiskekvoter för att soppa överfiske så subventionerar man bort gamla fiskebåtar - för att i nästa steg ge fiskare en subvention för att bygga nya, större trålare! Om jag gräver lite djupare hittar jag säkert mer såna idiotgrejer som man inte tror är sant. Så hur stor del av dessa 6,3 miljarder blir subventioner till branscher och privatpersoner som betalade in dessa pengar i form av nån skatt från början? Låt mig göra det enkelt för dig. 100%. Alla "gratispengar" (subventioner) som politiker delar ut är skattepengar. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in