2014-10-22, 20:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jo, men jag frågade varför du upprepar det?

Socker har också negativa effekter, vill du minska brukandet av socker?
Varför jag upprepar det inte är nått unikt för cannabis.
Av den enkla anledningen, att det inte är unikt för cannabis.

Minska konsumtionen av socker, skulle främja folkhälsan kraftigt.
Hur man gör detta, bra fråga.
Men information är nått som bör utökas rejält.
Vi har ett sockerproblem, som överskuggar drogers skadeverkningar kraftigt.
Men för det är en "vanlig" råvara, och långsam att orsaka sin skada.
Så verkar inte nån engagera sig tillräckligt, så vi kan få en ändring.
Förbud tror jag inte på, kanske en reglering.
Hur detta ska gå till, har jag inte tänkt på.
Så ingen idé att du frågar.
Citera
2014-10-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför jag upprepar det inte är nått unikt för cannabis.
Av den enkla anledningen, att det inte är unikt för cannabis.

Minska konsumtionen av socker, skulle främja folkhälsan kraftigt.
Hur man gör detta, bra fråga.
Men information är nått som bör utökas rejält.
Vi har ett sockerproblem, som överskuggar drogers skadeverkningar kraftigt.
Men för det är en "vanlig" råvara, och långsam att orsaka sin skada.
Så verkar inte nån engagera sig tillräckligt, så vi kan få en ändring.
Förbud tror jag inte på, kanske en reglering.
Hur detta ska gå till, har jag inte tänkt på.
Så ingen idé att du frågar.

Skulle minskande av cannabis-brukandet främja folkhälsan?
Citera
2014-10-22, 21:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Skulle minskande av cannabis-brukandet främja folkhälsan?
De som kan hantera sin konsumtion, så är de negativa effekterna låga.
Den stora vinsten av hälsan, är givetvis att man tar ner antalet problematiska konsumenterna.

För göra mer komplex, som den även är.
Så måste man ta hänsyn till varför man konsumerar.
Sporadisk konsumtion av rekreationellt konsumtion, påverkar hälsan väldigt lite.
Mer komplext är det när man medicinerar med cannabis, och har en anledning till medicinering.
För denna grupp, så ökar hälsan, då man har ett faktiskt problem med en sjukdom/åkomma.
För öka hälsofördelarna än mer på denna grupp, så bör man ha hjälp av utbildade läkare som förstår cannabis som medicin.
Som får patienten, dosera rätt.
Vilket sällan görs, med den som självmedicinerar.
Som sagt vad frågan är komplex.
Citera
2014-10-22, 21:32
Medlem
soopys avatar
Citat:
De som kan hantera sin konsumtion, så är de negativa effekterna låga.
Den stora vinsten av hälsan, är givetvis att man tar ner antalet problematiska konsumenterna.

För göra mer komplex, som den även är.
Så måste man ta hänsyn till varför man konsumerar.
Sporadisk konsumtion av rekreationellt konsumtion, påverkar hälsan väldigt lite.
Mer komplext är det när man medicinerar med cannabis, och har en anledning till medicinering.
För denna grupp, så ökar hälsan, då man har ett faktiskt problem med en sjukdom/åkomma.
För öka hälsofördelarna än mer på denna grupp, så bör man ha hjälp av utbildade läkare som förstår cannabis som medicin.
Som får patienten, dosera rätt.
Vilket sällan görs, med den som självmedicinerar.
Som sagt vad frågan är komplex.

(Delvis obegripligt ovan.)

Cannabis finns som medicin i FASS endast som en spray och är även som denna ifrågasatt av medicinsk expertis.

Resten ovan är "komplext obegripligt".
Citera
2014-10-22, 21:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
(Delvis obegripligt ovan.)

Cannabis finns som medicin i FASS endast som en spray och är även som denna ifrågasatt av medicinsk expertis.

Resten ovan är "komplext obegripligt".
Skolmedicinen i Sverige, lär ut att cannabis är livsfarligt.
Frågor på detta?
Läkarstuderande har detaljerad forskning vid deras fingertoppar, i deras utbildning.
De tar ändå beslutet att ta sig en röka.
Vilket antyder att de på egenhand kollar upp sin drog, och inser att de risker du kommer med.
Är gravt överdrivna.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=114&grupp=13164&artikel=4 224968

Det övriga du skriver, vittnar om en som inte vågar fråga vad jag menar.
Om nu det var fallet du inte förstod, vilket jag inte tror.
Utan du försöker bara spela dum igen.
Citera
2014-10-22, 21:57
Medlem
soopys avatar
Citat:
Skolmedicinen i Sverige, lär ut att cannabis är livsfarligt.
Frågor på detta?
Läkarstuderande har detaljerad forskning vid deras fingertoppar, i deras utbildning.
De tar ändå beslutet att ta sig en röka.
Vilket antyder att de på egenhand kollar upp sin drog, och inser att de risker du kommer med.
Är gravt överdrivna.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=114&grupp=13164&artikel=4 224968

Det övriga du skriver, vittnar om en som inte vågar fråga vad jag menar.
Om nu det var fallet du inte förstod, vilket jag inte tror.
Utan du försöker bara spela dum igen.

FÖRR rökte många läkare i Sverige...

Today: not so much...

Till det finns det tydliga anledningar.

Högre utbildning (dito intelligens?) = färre rökare. Då finns det ett enkelt sätt att "blir mer intelligent, utan långa studieår, sluta knarka!
Citera
2014-10-22, 22:17
Medlem
klybans avatar
Citat:

Högre utbildning (dito intelligens?) = färre rökare. Då finns det ett enkelt sätt att "blir mer intelligent, utan långa studieår, sluta knarka!
Okey, du gör ett påstående, att förr rökte läkare mer och inte idag.
Så källa tack.

Demografiskt, så är cannabis väl fördelat.
Och har visat sig att barn med högre IQ, är mer benägna att pröva droger.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22086967
Citera
2014-10-23, 21:51
Medlem
Reality81s avatar
om du legaliserar alla droger här är vad som jag kan med mitt eget liv som insats kommer hända.

det kommer inte bli några vackra hasch kaffeer min vän. den huvudsakliga försäljningen kommer att då finnas drog shoppar 8inrikes via nätet helt öppet då det är lagligt och där når du flest kunder detta är enkel logik då shopparna vill tjäna pengar det kallas marknadsekonomi.

detta kommer leda till att utbudet och lätt tillgängligheten låt oss säga 10 år senare.
ha mer än mångdubblat antalet människor i ett missbruk. vet du ingenting om missbrukare eller så missbrukar du i total förnekelse? är det de s jag är själv i missbruk och ser dej som att du då jag hört o sett det förr och har du denna drogliberala extremist. om du lyssnar nu. du vet mom du missbrukar eller inte. är du redo? om du är i ett. min gode vän du var idiot innan du provade första, du lider inte av en missbruksproblematik enbart du lider av idioti som har en enda chans. att först inse att med tänka sanningen om ditt eget handlande, självinsikt. som

når du det kan du nå insikter som ger dej din eviga fråga ett rimligt svar. varför? aha därför! trust me. i speak from experience

det kommer i Sverige aldrig hända heller. varför leva i sin egen fantasi när det finns verkliga problem i samhället att åtgärda....

ursäkta nom jag låter för dömande inte min mening, men jag har hört detta 1000ggr känns det som av samma skrot. tillslut ramlar öronen av i ren protest...

jag tar endast pm och lämnar tråden.
Senast redigerad av Reality81 2014-10-23 kl. 22:05.
Citera
2014-10-23, 23:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
om du legaliserar alla droger här är vad som jag kan med mitt eget liv som insats kommer hända.

det kommer inte bli några vackra hasch kaffeer min vän. den huvudsakliga försäljningen kommer att då finnas drog shoppar 8inrikes via nätet helt öppet då det är lagligt och där når du flest kunder detta är enkel logik då shopparna vill tjäna pengar det kallas marknadsekonomi.

detta kommer leda till att utbudet och lätt tillgängligheten låt oss säga 10 år senare.
ha mer än mångdubblat antalet människor i ett missbruk. vet du ingenting om missbrukare eller så missbrukar du i total förnekelse? är det de s jag är själv i missbruk och ser dej som att du då jag hört o sett det förr och har du denna drogliberala extremist. om du lyssnar nu. du vet mom du missbrukar eller inte. är du redo? om du är i ett. min gode vän du var idiot innan du provade första, du lider inte av en missbruksproblematik enbart du lider av idioti som har en enda chans. att först inse att med tänka sanningen om ditt eget handlande, självinsikt. som

når du det kan du nå insikter som ger dej din eviga fråga ett rimligt svar. varför? aha därför! trust me. i speak from experience

det kommer i Sverige aldrig hända heller. varför leva i sin egen fantasi när det finns verkliga problem i samhället att åtgärda....

ursäkta nom jag låter för dömande inte min mening, men jag har hört detta 1000ggr känns det som av samma skrot. tillslut ramlar öronen av i ren protest...

Visst, om man bara legaliserar det så har du förmodligen rätt. Det är därför vi inte ska legalisera alla droger, bara vissa - och dessa ska regleras, samt avkriminalisera själva bruket. Du ska alltså kunna åka dit för att ha ett gram amfetamin på fickan men inte för att du precis har snokat i dig sagda gram och bara har det i blodet.
Citera
2014-10-23, 23:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Ja, precis. Det röks mindre idag trots att tobak aldrig kriminaliserats. Förstår du skillnaden mellan kriminalisering och regulering nu?
Citera
2014-10-24, 09:44
Bannlyst
Citat:

Rökning förkortar kanske livet. Så vad då? Min morfar hade en chef som ägde ett av Sveriges mest kända företag på den tiden. Han brukade säga: "Jag äter hellre biffstek och potatis och dör vid 50 än lever ett långt och tråkigt liv som vegetarian". Samma om man väljer att röka och knarka och det nu skulle förkorta livet.
Citera
2014-10-24, 20:25
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81

Instämmer.

Kommer aldrig att hända i Sverige, legalisering, av välgrundade orsaker.

Legalisering skulle ge en rejäl för knuff framåt för kommersiella intressen i att folk blir beroende.

"WE don't need that..."

F.ö. föder missbruk missbruk.

Och det finns VERKLIGA problem i samhället.

Fler missbrukare, inte minst fler blandmissbrukare, som forskning nu visar att t.ex. cannabis lätt leder till, saknas det helt behov av.

Befolkningen blir äldre, de som kan arbeta måste vara "kuranta" dvs. bla. drogfria.

Bli fri!

Drogfri!

Tro inte på alla falska meddelanden om att droglivet är bättre eller ens bra!

Det är det inte.

Det är ett elände...

Kyrkogårdarna är fulla av 400 000 onödiga gravstenar, sedan 60-talet, för de som trodde att man kunde tända på en ört (tobak) och dra ner de giftiga gaserna i lungorna och FÅ LEVA...

Vi behöver inget da capo på detta...

Och det kommer inget, legalisering är bara så ute!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in