Citat:
Ursprungligen postat av
Saltl
Jag tänkte ett tag på "pensionärsrevolution" Att ett gäng militärister gått ihop i en "hemlig ring" och rapporterat "lede fi" från strategiska positioner; tex deras x-rang i KA.
Det är med i beräkningarna i min skalle.
Inte speciellt troligt. Mer troligt att det är knäppa civilister som hänger på och vill ha uppmärksamhet, som den där fiskaren samtidigt som media eldar på hysterin. Det som är bra är reaktionerna från femtekolonnare som försöker få det till att FM hittar på allt för att få mer pengar/gå med i NATO och försöker sprida rykten om att ryssarna är snälla killar, det är nog NATO-ubåtar och allt man kan höra.
Det hela har startats av ryssarna som vill provocera och se vad vi har för kapacitet, så som de gör med flygen. Det är mycket allvarligt som FM sagt flera gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
guuben
Xelious:
Det finns trots allt en hel del rättshaverister, mytomaner och femtekolonnare av det slaget vi finner här på fb som älskar uppmärksamhet som kan tänkas plantera ut saker och media sväljer bytet.
.................................................. ...........
Efter allt möjligt dravel som skrivits här på FB (och på media) börjar man nog luta åt att du har helt rätt.
Jag tänkte bland annat på dig ja, som ifrågasätter vanliga saker som svallvågor från båtar (eller ubåtar i detta fall)