2014-10-21, 23:07
Medlem
zachs avatar
Samma sak varje gång. Totally fuckups är ju en gren vi behärskar. Och då jävlar i min lilla låda smattrar det satan i mobilen. Tvåhundratusenmiljarder sms med lika många skadeglada smilies. Alltid dom här gångerna jag har flest "vänner".

Inbillar mig ändå att det här kan va bra. för egot, för att en del svaga poster blottades, för att los americanos kanske fattar man måste backa upp en kaxig målsättning med en utvidgad plånbok. Inbillar mig å andra sidan att jag försöker mig på ett gigantiskt självbedrägeri, för 1-7 är och förblir ett jävla negativt motstånd.

Nåt som däremot är jävligt klart är att när roma fuckar upp det så gör vi det big time.
Citera
2014-10-21, 23:35
Medlem
sebastian_s avatar
Har roma pengar att hämta in en riktigt bra ytterback för 2-300 miljoner? Och vilken målvakt skulle vara bättre som är rimlig. Jag har en lite jobbig känsla av att för många spelare är 8/10 istället för 9 eller 10. En springer men missar. En är ett geni men kan inte springa en tredje är energisk men har lite för dålig teknik.
Citera
2014-10-22, 00:11
Medlem
Spinnacers avatar
Det blev en riktig kölhalning. Roma blev "shell shocked" verkade det som.. detta laget hade ju inte mött Europas värstingar innan.

Cole mot Robben var ju ett ganska stort misstag, man måste iallafall ha en back som nästan kan hinna ikapp. Om Holebas och Maicon startat hade det nog sett lite annorlunda ut. Men Mbiwa och De Sanctis var inte bra idag heller.

Ska gå in på Roma forumet på svenskafans och se vad det står nu.. jag utgår från att det är i upplösningstillstånd.
Citera
2014-10-22, 00:36
Medlem
tjenaretjenares avatar
Totti är nu den äldsta spelaren genom tiderna att förlora med 7-1 i två gånger om i CL.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2014-10-22 kl. 00:43.
Citera
2014-10-22, 06:43
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Samma sak varje gång. Totally fuckups är ju en gren vi behärskar. Och då jävlar i min lilla låda smattrar det satan i mobilen. Tvåhundratusenmiljarder sms med lika många skadeglada smilies. Alltid dom här gångerna jag har flest "vänner".

Inbillar mig ändå att det här kan va bra. för egot, för att en del svaga poster blottades, för att los americanos kanske fattar man måste backa upp en kaxig målsättning med en utvidgad plånbok. Inbillar mig å andra sidan att jag försöker mig på ett gigantiskt självbedrägeri, för 1-7 är och förblir ett jävla negativt motstånd.

Nåt som däremot är jävligt klart är att när roma fuckar upp det så gör vi det big time.

Vafan har du för onda vänner sånt där är inte ens kul att skämta om.

Nu tror jag som dig att i längden så kan detta resultat vara bra och jag inbillar mig själv att efter vår förlust med 0-4 mot Real i semin förra säsongen så tog Pep verkligen en funderare om vad som gick fel och har på ett bra sätt vänt den matchen mot något positivt och vi spelar helt annorlunda mot topplag denna säsong.
Citera
2014-10-22, 15:15
Medlem
motvalls avatar
Sitt ner i båten Calciovänner!

Hur djävligt allt än känns, Roma är likväl 2:a i gruppen före City. Och allt som räknas i CL:s gruppspel är att ta sig vidare.

Sedan får man inte glömma bort att det är väldigt svårt för ett ”nytt” lag att klara Champions League, villkoren är helt annorlunda än i serielunken. Är som kalle skriver bara att dra lärdom och gå vidare. Inget lag i världen hade slagit FC Bayern igår.
Citera
2014-10-22, 15:16
Bannlyst
Roma tar sig vidare ur gruppen ändå.
Man varför stod de bara stilla?

Aldrig sett en match i så lågt tempo med 5 mål i första halvlek...
Citera
2014-10-22, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Sitt ner i båten Calciovänner!

Hur djävligt allt än känns, Roma är likväl 2:a i gruppen före City. Och allt som räknas i CL:s gruppspel är att ta sig vidare.

Sedan får man inte glömma bort att det är väldigt svårt för ett ”nytt” lag att klara Champions League, villkoren är helt annorlunda än i serielunken. Är som kalle skriver bara att dra lärdom och gå vidare. Inget lag i världen hade slagit FC Bayern igår.

Jo så är det ju.
Tror garanterat att Roma tar platsen före City

Men det är ju förvånansvärt att det blev en sån här kross efter 5-0 mot cska och en kanoninsats borta mot city
Citera
2014-10-22, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Totti är nu den äldsta spelaren genom tiderna att förlora med 7-1 i två gånger om i CL.
Intressant, vart läste du det någonstans för jag kan inte hitta det tyvärr
Citera
2014-10-22, 17:00
Medlem
zachs avatar
Ni låter ungefär som ferdinands morsa hela bunten...

I viss mån kan det vara ok att förlora. Man får ändå lov att acceptera att man inte är bäst, att andra lyckas bättre osv, men det här va fan inte ok. Inte ens nära. Vi blev ju för fan så jävla hårt våldtagna att jag hade ont i arslet imorse. Och ska vakna som efter en natt med en stor fet jävla ardenner i mumindalen, då kräver jag åtminstone nån jävla form av reaktion. Inte kapitulation. En galen Statutos dobbar genom Robbens knäskålar, inte ett drägglande jävla Bayern- beundrande från hela jävla Roma. Och har vi nu inte en Statuto, då krävs det jävlar i mig nåt i hästväg i Munchen.

Hade en tuff natt. Ännu tuffare arbetsdag. Pga dom som inte skickade sms å tankar. Å nu är det kolsvart. Tror vår säsong i mångt och mycket avgörs de kommande veckorna. Serie A likaså. Reaktion eller kapitulation. Gamla Roma, pro-Garcia, hade aldrig rest sig. Nu? Walk the fucking jävla walk och håll käft tills ni gjort det!!
Citera
2014-10-22, 22:41
Medlem
JayGatsbys avatar
Jaha, två CL-förluster på varandra. Slut på den här fina hösten med idel 3poängare?

Europa League-lagen kan ju rädda lite...

Men jag ger mig fan på att Juve slutar 3:a i år igen och Roma åker ut i första slutspelsmatchen.
Citera
2014-10-22, 22:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jaha, två CL-förluster på varandra. Slut på den här fina hösten med idel 3poängare?

Europa League-lagen kan ju rädda lite...

Men jag ger mig fan på att Juve slutar 3:a i år igen och Roma åker ut i första slutspelsmatchen.

Det gäller för Juve att spöa Olympiakos med två bollar hemma. Då bör det vara klappat och klart.

Normalutfall att grekerna slår MFF hemma, men torskar borta mot AM. Når således 9 poäng. Juve behöver gärna slå grekerna hemma och sedan MFF borta. Det ger 9 poäng. En tvåmålsvinst mot grekerna säkrar då avancemang på inbördes möten.

Dessutom kan man nog slå AM på hemmaplan. Sannolikheten kommer vara Juve gynnande att nå en vinst eller poäng. Inget uselt läge direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in