2014-10-22, 09:43
  #21769
Medlem
Fistpumps avatar
Någon som skulle kunna göra mig en tjänst och ge ett utlåtande på dessa?

Plockades igår i regn. De var väldigt mörka (de är hygrofana väl?) men ljusnade till något efter någon timme på papper. Bilderna är tagna nu i morse och tyvärr har de torkat ihop lite, men kanske går att säga något om dem ändå?

Tack på förhand!
Citera
2014-10-22, 09:53
  #21770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistpump
Någon som skulle kunna göra mig en tjänst och ge ett utlåtande på dessa?

Plockades igår i regn. De var väldigt mörka (de är hygrofana väl?) men ljusnade till något efter någon timme på papper. Bilderna är tagna nu i morse och tyvärr har de torkat ihop lite, men kanske går att säga något om dem ändå?

Tack på förhand!

Inte toppis tyvärr.
Citera
2014-10-22, 10:33
  #21771
Medlem
http://imgur.com/RKjQElW
Ute och scoutade några hagar idag, kan detta vara toppisar?
Citera
2014-10-22, 10:41
  #21772
Medlem
Fistpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Inte toppis tyvärr.

Aha trist. Tack!
Citera
2014-10-22, 11:28
  #21773
Medlem
Coladryckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernoli
http://imgur.com/RKjQElW
Ute och scoutade några hagar idag, kan detta vara toppisar?

Ser ut som glitterbläcksvamp. Du får ingen gröning av mig i alla fall.
Citera
2014-10-22, 11:47
  #21774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernoli
http://imgur.com/RKjQElW
Ute och scoutade några hagar idag, kan detta vara toppisar?

Nej du.
Citera
2014-10-22, 12:08
  #21775
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirith
Var ute en sväng idag igen och testade lyckan. För första gången någonsin hittade jag ett par "kanske". De övre hittades i en kohage och de undre på en golfbana. Vad tror ni? (De undre var betydligt klibbigare än de övre."

http://imgur.com/XlFeDc3
Nedre raden är bingo. Släng de andra.
Citera
2014-10-22, 12:15
  #21776
Medlem
Ciriths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Nedre raden är bingo. Släng de andra.

Precis sm jag befarade då. Är det unga exemplar jag har kommit över månntro?
Citera
2014-10-22, 13:36
  #21777
Medlem
zeuceones avatar
Var ute och hittade dessa..
Men svampar är inte min starka sida..
vill någon hjälpa mig att identifiera dessa?

http://zeuceone.blogg.se/?tmp=84968
__________________
Senast redigerad av zeuceone 2014-10-22 kl. 13:40.
Citera
2014-10-22, 13:48
  #21778
Medlem
zeuceones avatar
Är det kanske :

http://home.online.no/~araronse/Mycenakey/olivaceomarginata.htm

Jäkligt osäker fortfarande dock..
Citera
2014-10-22, 14:34
  #21779
Medlem
CHI9s avatar
Var ute i skogen idag och stötte på dessa, bu eller bä? =)

http://i.imgur.com/MirwObH.jpg
http://i.imgur.com/LPQPlY7.jpg
http://i.imgur.com/CRoOg38.jpg

Hoppas såklart på att det är toppisar!!
Citera
2014-10-22, 14:39
  #21780
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Var ute i skogen idag och stötte på dessa, bu eller bä? =)

http://i.imgur.com/MirwObH.jpg
http://i.imgur.com/LPQPlY7.jpg
http://i.imgur.com/CRoOg38.jpg

Hoppas såklart på att det är toppisar!!

Fel. Om du är ute i skogen och letar kommer du förmodligen aldrig hitta rätt, pröva närmsta hage som används eller har använts för djurskötsel.

Ha en fortsatt bra dag och hoppas du hittar toppisar till slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in