Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Du lever i en fantasivärld. Hade försvaret haft några bevis så hade de definitiv presenterat dem. Vår ÖB avslöjade ju för inte länge sedan att FM bara skulle försvara Stockholm i händelse av krig och uthålligheten var en vecka. Kan man avslöja sånt så nog hade man visat upp en bild eller en inspelning av ljud från ubåten om man hade något.
I själva verket är FM desperat att hitta bevis när hela världen skrattar åt Sverige och jag tror att hela försvarsstaben riskerar att få sparken.
Jag hävdar motsatsen. Dina argument är mer än nog för att övertyga den med två fötter på jorden, och jag vågar påstå att utifrån vad och hur du skriver så har jag betydligt bättre insikt i området än personer som drar slutsatser likt dina. De som har någon form av militär bakgrund vet detsamma. Ni, min bäste herre, vet ej vad ni pratar om, och jag ser inget vidare behov av att bevisa detta för egen eller annans del.
Jag har kunskap inom området, men jag aktar mig för att påstå för mycket. Det finns vissa sanningar, utöver detta är resten spekulationer.