2014-10-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Haha, det citatet är nästan i samma klass som " det här är inget fia med knuff".
LEGEND, tycker sverker är en helt ok öb, men om göran frisk hade fått tjänsten så hade det nog blivit lite mer drag i galoscherna!
Göran passar in ute på fältet.

Ser framför mig hur han vrålar; "Vi är inga blåbär" och svingar iväg en handgranat eller liknande.

Dock har han inte åldern med sig så han kanske skulle passa bäst som presstalesman?
Citera
2014-10-22, 11:09
Medlem
Smerchs avatar
Det jag gillar mest är hur snabba reportrarna måste vara med mikrofonen. Han svarar nästan alltid innan frågan ens är avslutad.
Citera
2014-10-22, 11:11
Medlem
Mr EmComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Göran passar in ute på fältet.

Ser framför mig hur han vrålar; "Vi är inga blåbär" och svingar iväg en handgranat eller liknande.

Dock har han inte åldern med sig så han kanske skulle passa bäst som presstalesman?
Inners inne vill han nog bli tillfångatagen av ryssarna och bli medtvingad ner i ubåten, där han likt den hjälte han är skallar kaptenen och aktiverar självförstörelse mekanism, menas han skadeskjuten vrålar in i det sista "Du gamla Du fria"
Citera
2014-10-22, 11:17
Medlem
elmens avatar
Är det inte konstigt att försvarsmakten inte har sett något själv? Utan bara privatpersoner som sett någonting?

- Nej, fullständigt naturligt!
Citera
2014-10-22, 11:18
Medlem
Cameltotems avatar
Spetznas kliver upp på land och tar buss hem.

Haha..
Citera
2014-10-22, 11:21
Medlem
elmens avatar
"Dom här vattnen har jag seglat i sen jag var barnsben, och jag gillar inte att det är ryssar här!"
Citera
2014-10-22, 11:22
Medlem
Attackocopters avatar
"Dom här vattnen har jag seglat i sedan barnsben.. och.. jag GILLAR INTE att det är ryssar här!"

Edit:Tvåa på bollen!
Citera
2014-10-22, 11:22
Medlem
Zebogevos avatar
Fel
Citera
2014-10-22, 11:24
Medlem
pellefan87s avatar
"Det bästa nu är att visa att nu jävlar ger vi inte upp, det ska inte vara främmande U-Båtar på våra vatten, dom här vattnen har jag seglat i sen jag var barnsben, och jag gillar inte att det är ryssar här!"

Haha, fan vad han öser på nu! "Äter gräs, ormar och lava(?)"
Citera
Medlem
Salorms avatar
"Det här är inget spel med datorspel det här"
Citera
Moderator
OYs avatar
-Äta ormar, gräs, lava.

-De här e inget dataspel.

Det finns ingen hejd på Görans vokabulär.
Citera
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Frågan är varför han ställer upp på så många intervjuer? Tycker han om att synas? Är han pensionär och har tråkigt om dagarna? Eller ligger det en tanke bakom detta från försvarets sida?
Detta är första tillfället han kan uttala sig som "civilist", vi som är äldre har sett otaliga presskonferenser där Kommendör Frisk sagt det som försvarsledning och politiker har godkänt.

En reflektion: När Frisk lämnade marin hade han varit med att bygga upp vår ubåtsjakts förmåga och troligen skissat på 2000 talets ubåtsjaktsystem samtidigt som han utbildade de idag aktiva officerarna. Troligen känner han till mer om ubåtsjakt än någon annan i detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in