Citat:
Ursprungligen postat av
tobes
Kanske man redan lokaliserat undervattensverksamheten och därmed inte behöver ytterligare hjälp.
Jag tänker i exakt de banorna.
Citat:
Finland har ju dock tillgång till helikoptrar som kan utföra ubåtsspaning så man skulle ju kunna tycka att det kunde ha varit ett attraktivt alternativ med tanke på att det är just avsaknaden på helikoptrar med denna kapacitet som har kritiserats.
Det där vet jag inget om alls, men
min uppfattning är att även Sverige har funktionella helikoptrar för det ändamålet. Jag kan ha helt fel i det.
Citat:
Kanske man dock resonerar som så att man hellre låter bli och får extra anslag för att införskaffa dessa helikoptrar än att någon får för sig att man kan knacka på dörren och låna grannens varje gång det behövs.
Jag tror smärtgränsen för vad budgeten kan ta i form av bidragssuktande publicitetstrick är nådd och passerad sedan ett par dagar. Därför störs jag inte längre av sådana tankar, utan lutar helt åt att läget är seriöst. Men jag ser inte för den sakens skull någon anledning att prata om ubåtar allena, det kan gälla vilken typ av främmande verksamhet som helst, men en där man nästan, eller helt, har tagit besökaren på bar gärning.