2014-10-21, 18:22
Medlem
AlladinSanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strokes
Efter att ha druckit ungefär en flaska whiskey om dagen i 3 veckor nu, bestämde jag mig för att sluta tvärt.

Hela kroppen värker, jag är svettig och yr. Är helt otroligt utmattad men lyckas inte få någon sömn.
Jag vet att det säkert finns liknande trådar men jag har inte orket att leta fram svar, därför vore jag väldigt tacksam om ni kan ge mig nya tips här.. Jag är smal och undernärd så det är stora mängder alkohol för mig, även om tre veckors intensivt supande kanske inte låter så värst mycket.

Finns det något jag kan göra som lättar på det här lite? Har mer sprit hemma, vill absolut inte ha en droppe till, men det jag undrar är om det hjälper att trappa ner på det istället för att sluta på en gång?
Kan jag ta t ex två groggar istället för hela flaskan som jag brukar göra och sedan sluta sakta? För att så som det är nu känns det helt förjävligt. Det värsta är ångesten som gör att jag har svårt att kontrollera min andning.

Eventuellt får jag cannabis imorgon, fungerar det mot abstinensen? Konstigt som det kan låta så har jag inga problem med att hålla mig borta från spriten då min viljestyrka är rätt stark. Så att trappa ner på det kommer jag definitivt att klara av, men endast om jag vet att det kommer att lätta på mina symptom.

Mvh.

Skit i spriten och försök skaffa dig lite bensodiazepiner...typ Xanor. Blanda alltså inte detta med alkohol!
Citera
2014-10-21, 18:42
Medlem
Det var inget fysiskt fel på mig så att jag får kila hem snart. Tacksam för all hjälp här dock. Nacksmärtorna berodde på ångest och ångest pga spriten såklart.

Blir cold turkey istället för att trappa ned. Känns bättre så. Får bara hitta något som håller mig sysselsatt så jag inte tänker så mycket på andningen. Ingen benso heller för den delen då det känns som jag skulle kamma fastna för det lätt
Citera
2014-10-21, 18:58
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Det var inget fysiskt fel på mig så att jag får kila hem snart. Tacksam för all hjälp här dock. Nacksmärtorna berodde på ångest och ångest pga spriten såklart.

Blir cold turkey istället för att trappa ned. Känns bättre så. Får bara hitta något som håller mig sysselsatt så jag inte tänker så mycket på andningen. Ingen benso heller för den delen då det känns som jag skulle kamma fastna för det lätt
Det gör du alldeles rätt i! Benso ska du inte börja pillra om du har svårt med självkontrollen. En at på Benso är typ 10 gånger värre än på alkohol.

Det enda du ska vara lite observant på är om du får syn och/eller hörsel hallisar. Eller symptom på kramp. Det är egentligen bara då man behöver Benso.
I övrigt är du frisk och kry om några dagar om du håller dig ren.

Du får ta det lite lugnare eller skita i spriten.
Citera
2014-10-21, 19:25
Medlem
BenAsslicks avatar
Trevligt att det verkar gå bra för dig. Glöm inte bort att alkoholen är den farligaste ATn vi har här i världen (såvitt jag vet), den kan tom faktiskt döda dig.

Om du är puckad nog att börja supa lika hårt igen nu när du har erfarenheten i bagaget så ta och trappa ner och känn efter hur du mår under tiden, det är faktiskt jävligt skadligt att bara sluta tvärt även om du kanske inte dör på kuppen
Citera
2014-10-21, 20:37
Medlem
nonentityno1s avatar
CT på alkohol är inte bra utan läkares översyn, har du disciplin så trappa ut och ta smällen som kommer hur du än gör eller lägg in dig och käka benzo i tre dagar.

Det är resten som är det jobbigaste psykiskt, att börja leva igen! Det är inte svårt att sluta, svårare att inte börja igen..

Hoppas det löser sig
Citera
2014-10-22, 01:41
Medlem
Har väl gått en 30 timmar snart sedan sista drinken och darrningarna har slutat. Känner även inga kramper e. dyl så att det borde nog gå bra.

Finns det något annat än benso, något mildare som kan hjälpa ifall det blir värre? Dock tror jag ju inte att det kommer bli fallet. Det känns som att det redan nu börjar trappa ner. Men har ju läst lite att AT'n kan slå till t o m upp till 48h efter man slutat.

Men ifall något händer och jag inte har benso tillgängligt, vad skall man göra då? Ta en grogg för att lugna ner kroppen eller? Jag menar ifall jag vaknar och krampar och inte hinner gå till sjukhus.
Citera
2014-10-22, 08:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Har väl gått en 30 timmar snart sedan sista drinken och darrningarna har slutat. Känner även inga kramper e. dyl så att det borde nog gå bra.

Finns det något annat än benso, något mildare som kan hjälpa ifall det blir värre? Dock tror jag ju inte att det kommer bli fallet. Det känns som att det redan nu börjar trappa ner. Men har ju läst lite att AT'n kan slå till t o m upp till 48h efter man slutat.

Men ifall något händer och jag inte har benso tillgängligt, vad skall man göra då? Ta en grogg för att lugna ner kroppen eller? Jag menar ifall jag vaknar och krampar och inte hinner gå till sjukhus.
Har det gått så lång tid sedan du drack är du sas klar. Finns ingen anledning att fundera på piller eller alkohol för någon sorts avtändning.

Det som kan komma nu är mer av psykisk karaktär och inte så mycket fysisk abstinens.
Det är nu som det verkligt jobbiga börjar; förbli nykter. Det bör du vara en lång tid framöver, kanske för alltid. Fast det är något du kan fundera på längre fram, är upp till dig om du vill kröka mer.

Avråder dig absolut att börja på med Benso eller andra droger. CB inkluderat.
Citera
2014-10-22, 20:25
Medlem
Tack. Klarat mig än så länge, men allt jag vill göra är att sova. Vaknade precis ur ett 22-timmars koma pga extrem hunger och törst. Hade jag förberett mackor och vatten vid sängen hade jag fortsatt sova. Fattar inte hur man kan vara så trött.

Tvingade mig upp i slutet då livet kallar. Har grejer att göra .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in