2014-10-21, 17:05
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Med största säkerhet så har någonting hänt. Någon eller någonting befinner sig, eller har befunnit sig, på svenskt territorialvatten. Vem det är, vad det är, hur det kommer sig och hur länge det har varat, det vet endast Försvarsmakten, om de vet någonting överhuvudtaget.
Citera
2014-10-21, 17:07
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aronman
Den gubben känner vi igen från förr. Göran Frisk! En kompetent f.d. kommendör och ubåtsjägare, som pekar med hela näven! Tidigare även chef för linjen Militära Programmen på Försvarshögskolan.

Hmmmm, såg du mannen idag på SVT,s morgonnyheter !?
Herregud, det var ju rentav pinsamt, reportrarna försökte ändå hålla god min när den ena floskeln efter den andra kom ur Frisks mun.
Arbetsskada? Ryssnoja?
Citera
2014-10-21, 17:07
Medlem
slagskotts avatar
Jag børjar fundera på om inte Sverige faktiskt lotsade ut en Rysk ubåt ur Sverige till internationellt vatten, jag ær inte konspiratoriskt lagd men varfør skapar man en no-fly-zone i ett kvadratmil stort område - dv.s ett område dær ingen utomstående kan ta del av vad som hænder?
Citera
2014-10-21, 17:10
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Jag børjar fundera på om inte Sverige faktiskt lotsade ut en Rysk ubåt ur Sverige till internationellt vatten, jag ær inte konspiratoriskt lagd men varfør skapar man en no-fly-zone i ett kvadratmil stort område - dv.s ett område dær ingen utomstående kan ta del av vad som hænder?
Har sagt detta innan, så är det såklart.
Citera
2014-10-21, 17:11
Medlem
alfonspungs avatar
Klart som fan att Sverige bogserade ut ubåten till modersfartyget, det sätter språng direeeekt till Ryssland. och därmed kan försvarsmakten bara meddela att dom inte hittade någonting och att dom slipper väpnad konflikt mot ryssland.

FÖR VI ÄR SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄVLA FEGA MOT DOM ÄCKLIGA JÄVLA RYSSARNA.

frågor på dee?
Citera
2014-10-21, 17:11
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Kvällsdrakarnas bidrag till det här är däremot löjeväckande. Den blinkande haggan i Aftonbladet-TV är helt hysterisk. Man är lite lätt nyfiken vad som döljer sig bakom deras braskande rubriker, men vad har man att komma med? Nada. Blaj. Trams.

Frisk gör inte skäl för sitt namn förresten. Allmänt yr.. som de flesta andra 08-er.
Citera
2014-10-21, 17:13
Medlem
aronmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Med största säkerhet så har någonting hänt. Någon eller någonting befinner sig, eller har befunnit sig, på svenskt territorialvatten. Vem det är, vad det är, hur det kommer sig och hur länge det har varat, det vet endast Försvarsmakten, om de vet någonting överhuvudtaget.

Det är väl klart att det är så när ÖB helt spontant säger att det "är för jävligt.." Det är ju ett konstaterande av faktum! Antagligen stämmer uppgiften med "sändaren" som man kolliderade med, denna har man såklart lagt beslag på, och vet nu var den härstammar ifrån! Man drar inte igång en sån här operation utan skäl! Detta är mycket riktigt inte "fia med knuff", utan skarpt läge. Eventuell ubåt har troligtvis redan dragit, men att det pågått aktiviteter från främmande makt, den saken är solklar!
Senast redigerad av aronman 2014-10-21 kl. 17:15.
Citera
2014-10-21, 17:15
Medlem
RettaVisans avatar
jahapp, då var det klart då...

http://www.marinetraffic.com/se/ais/home/oldmmsi:636012382/olddate:2014-10-21%2014:40:00/zoom:9

Allt återgår till det normala, tillbaks till tv-sofforna...

Så som jag sagt i tråden, så är det.
Citera
2014-10-21, 17:17
Medlem
sanchoos avatar
Så nu är räddningsfartyget Professor påväg till Sverige igen?
Citera
2014-10-21, 17:19
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
jahapp, då var det klart då...

http://www.marinetraffic.com/se/ais/home/oldmmsi:636012382/olddate:2014-10-21%2014:40:00/zoom:9

Allt återgår till det normala, tillbaks till tv-sofforna...

Så som jag sagt i tråden, så är det.

Fast det var ju ingen nyhet att den skulle tillbaks och lasta en last råolja eller vad är det som är så nytt?
Citera
2014-10-21, 17:22
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekomax
Börjar tro att ALLT är iscensatt av Göran Frisk himself så att han kan bättra på semesterkassan inför thailandsresan i vinter.

Säga vad man vill om Göran och hans livliga fantasi..
Det han säger verkar inte helt orimligt, om man nu ska va sån. Ryssland är inne både här och där och petar och rekar. Varför skulle de inte kunna vara inne på svensk mark och kolla läget? De är säkert inne i Finland och baltländerna också.

Det låter långsökt, det gör det, men inte omöjligt.
Citera
2014-10-21, 17:23
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Har sagt detta innan, så är det såklart.

Visst men det finns andra saker som talar emot det också, det kan inte exkluderas utan att man har riktigt på føtterna men det ær inte helller fakta innnan vi får allt på bordet.

Verkar som om allt ær huller om buller, så fort man får ett tips verkar det som att hela flottan rør på sig istællet før att metoodiskt søka och spærra av områdena, vad om att stænga lederna och implementera ubåtsminor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in