2014-10-19, 19:23
Medlem
Så här ser min portfölj ut för tillfället.

19,74 % Avanza Bank Holding
12,8 % Berkshire Hathaway Inc Class B
5,63 % Hennes & Mauritz B
13,07 % Intel Corp
0,79 % Nordic Mines
5,74 % Northwest Natural Gas Co
6 % Pfizer
2,28 % Ratos B
5,84 % Sagax pref
10,09 % Saniona
5,24 % Tele2 B
5,4 % TeliaSonera
7,38 % Waste Management Inc

Då jag har tänkt att köpa mer aktier inom det närmsta för ca 3 ggr så mycket jag har i aktier just nu. Så undrar jag vad ni tycker är smartast! Att utöka befintliga aktier eller plocka in fler eventuellt sälja av någon? Vill helst bygga upp en bra utdelnings portfölj! Men kan inte riktigt hålla mig borta från skräpp/förhoppningsaktier (eller vad ni vill kalla dem) ibland som tex nordic mines
Har funderat på att ta in dessa också:
Wal-mart
Procter & Gamble Co
ConocoPhillips
Northrop Grumman Corp
Kopparbergs
Exxon

Innan jag bestämmer mig hur jag gör hade det varit kul och höra era tankar om det!
Citera
2014-10-19, 20:02
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabaka
Jag har eniro i min portfölj jag
Citat:
Ursprungligen postat av Kampsportsexperten
Ligger 100% i Vardia Insurance Group. Riskspridningen är obefintlig...

Hoppas ni hade riktigt små belopp från början med tanke på kursutvecklingen den senaste tiden i dessa båda.
Citera
2014-10-19, 20:17
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexCulpa
Så här ser min portfölj ut för tillfället.

19,74 % Avanza Bank Holding
12,8 % Berkshire Hathaway Inc Class B
5,63 % Hennes & Mauritz B
13,07 % Intel Corp
0,79 % Nordic Mines
5,74 % Northwest Natural Gas Co
6 % Pfizer
2,28 % Ratos B
5,84 % Sagax pref
10,09 % Saniona
5,24 % Tele2 B
5,4 % TeliaSonera
7,38 % Waste Management Inc

Då jag har tänkt att köpa mer aktier inom det närmsta för ca 3 ggr så mycket jag har i aktier just nu. Så undrar jag vad ni tycker är smartast! Att utöka befintliga aktier eller plocka in fler eventuellt sälja av någon? Vill helst bygga upp en bra utdelnings portfölj! Men kan inte riktigt hålla mig borta från skräpp/förhoppningsaktier (eller vad ni vill kalla dem) ibland som tex nordic mines
Har funderat på att ta in dessa också:
Wal-mart
Procter & Gamble Co
ConocoPhillips
Northrop Grumman Corp
Kopparbergs
Exxon

Innan jag bestämmer mig hur jag gör hade det varit kul och höra era tankar om det!

Getinge och Industrivärden kan du kolla närmare på, de går till ett helt okej pris enligt mig.

Ratos hade jag nog gjort mig av med och satt in de pengarna någon annanstans. Fylla på i HM?
Citera
2014-10-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Hoppas ni hade riktigt små belopp från början med tanke på kursutvecklingen den senaste tiden i dessa båda.

Vardia kommer inom kort visa + resultat och kommer då ta sig rejält. Vardia är en bra investering då man har en väldigt bra affärs idé med grymt bra partnerskap och oerhört kompetent ledning.

Tror det kan dippa ett snäpp till för att sedan röra sig stadigt mot trevligare höjder!
Citera
2014-10-19, 20:39
Medlem
Con-artists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Getinge och Industrivärden kan du kolla närmare på, de går till ett helt okej pris enligt mig.

Ratos hade jag nog gjort mig av med och satt in de pengarna någon annanstans. Fylla på i HM?
Getinge skulle jag hålla mig borta från, sålt av mitt innehav och anser att bolaget har skötts fruktansvärt dåligt. Att de sket i att vinstvarna innan rapporten i veckan var det som gjorde att mitt förtroende för dem nu är likamed noll.

Deras rapporter kommer förtsätta vara besvikelser flera kvartal till. Det finns bättre investeringar på andra håll.
Citera
2014-10-20, 12:00
Medlem
Uppdaterad portfölj!

Castellum
Cloetta
Lagercrantz
Nokian
Tethys Oil
Transmode (min underdog)
Unilever PLC , Fin utdelare och härliga brands. + USD

Månadsspar och riskspridning =
Avanza Zero och SPP Aktiefond USA!
Citera
2014-10-21, 15:09
Medlem
Fonder: Vilken/vilka bör säljas/behållas?

Hej! Har precis fått upp ögonen för aktier och fonder, börjat läsa lite försiktigt. Men har som sagt än så länge dålig koll. Då JAG inte haft någon koll på mina egna besparingar så kikade jag idag och blev nyfiken på era tankar.

Access Offensiv - 179,33
Global Emerging Markets - 97,53
HSBC Indian Equity - 1 161,21
Kapitalinvest - 73,41
Kinafond - 155,45
Småbolagsfond Norden - 3,63
Citera
2014-10-21, 15:26
Medlem
Celenos avatar
Samtliga är skräpfonder. Jag skulle aldrig få för mig att rekommendera någon av dessa hutlöst dyra produkter.

Sälj säger jag.
Citera
2014-10-21, 15:28
Medlem
Min portfölj just nu. Innehaven är ordnade efter storlek.

1.Varida
2.Tesla
3.HM
4.Elekta

Vad tycker ni jag ska komplettera portföljen med? Funderar på att ta in någon bank i portföljen, vad tror ni om det?
Citera
2014-10-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysteryMaster
Min portfölj just nu. Innehaven är ordnade efter storlek.

1.Varida
2.Tesla
3.HM
4.Elekta

Vad tycker ni jag ska komplettera portföljen med? Funderar på att ta in någon bank i portföljen, vad tror ni om det?
Vilken bransch jobbar Varida mot?
Något inom finansbranschen hade nog suttit fint.
Citera
2014-10-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Vilken bransch jobbar Varida mot?
Något inom finansbranschen hade nog suttit fint.
Vardia förmodar jag att han menar. Litet, otroligt haussat norskt försäkringsbolag som "snart" ska gå med vinst. Kursen är otroligt händelsestyrd och det finns bara på Avanza >1500 småsparare som läst för mycket på diverse ekonomibloggar och bidragit till den kursutveckling vi sett hittills. Jag kan tänka mig att ta en position men det vore ju roligare att köpa något där börsvärdet inte påverkas av skriverier och spekulationer på lekmannabloggar som Snåljåpen, Ägamintid och Aktiefokus.
Citera
2014-10-21, 19:41
Medlem
Bbobis avatar
Roburfonden, framförallt deras småbolag är bäst att du gör dig av med.

Jag hade slängt in dom pengarna i Länsföräkringar fastighetsfond.
https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/350/lansforsakringar-fastighetsfond

Sen finns det ju delade meningar om det men det men kika lite på hur siffrorna ser ut idag.

Jag är då inte missnöjd med det ägandet. Fortfarande +18% sedan årsskiftet i den (inklusive köp i den senaste dippen).

Det är en nordisk fond det med.
Senast redigerad av Bbobi 2014-10-21 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in