Citat:
Låt oss se, om 5 personer inne i ett rum är döva och det kommer in en hörande person i rummet, är den hörande personen normal då?
Citat:
Med tanke på att 2,7% av den svenska befolkningen är homo så är det sjukt att indoktrinera små barn i deras utövningar. Det är inte heller normalt att kvinnor tar plats, att pojkar leker med dockor eller klär sig i kjolar. Det är inte heller normalt att små flickor beter sig som pojkar eller att pojkar beter sig som flickor. Allt detta är upplagt för brutal mobbning och utanförskap. Barn behöver vägledning och ledarskap från vuxna - inte förvillas i en massa politisk dårskap och ickevetenskap.
Så du anser att den Abrahamitiskt-partiarktiska synen på könsroller är den synen som är "normal" i Sverige. Då sällar du dig också till de Islamister som anser att kvinnor ska underkasta sig burka och att kvinnor ska vara 4 meter bakom mannen (det var ju inte normalt att kvinnor tar plats). Är det då inte bättre att se barn som de individer de är och låta individerna bestämma hur de vill leka sina lekar?
För mig är det rätt så självklart att barn ska få vara sina egna individer och att de ska få leka med de leksaker och kompisar som de själva vill leka med.
Citat:
Barnet har fått sin genetiska uppsättning av sina föräldrar och har mer gemensamt med dem uppfattningsmässigt och beteendemässigt jämfört med en genuskossa som röstar på F! och hatar män.
Givetvis har barnet fått sin genetiska (och förhoppningsvis sin sociala) uppsättning av sina föräldrar. Dock är barnet en individ i samhället och fostras även socialt i den stora gruppen.
Citat:
Hahaha! Jaha, papper och penna existerade inte i norden förrän sen vikingatid. Jag tror inte en sekund på det du skriver förrän du anger en trovärdig källa.
Dekadens och krånglig byråkrati blev romarikets fall. Det finns stora likheter mellan det som händer i vårt land och hur historien gång på gång påminner oss om att vi håller på att göra samma misstag igen.
Dekadens och krånglig byråkrati blev romarikets fall. Det finns stora likheter mellan det som händer i vårt land och hur historien gång på gång påminner oss om att vi håller på att göra samma misstag igen.
Den här diskussionen tillhör inte förskollärarens yrkesroll, jag svara på ditt krav med att säga att du gärna får läsa om Tors och Odens äventyr i den Poetiska eddan. Däri hittar du väldigt roliga brott mot könsroller och sociala tabun som gudarna kunde ertappa sig med såsom att Tor, den starke manliga krigaren klär sig i klänning några gånger, eller att Odin är den högste seidmannen fastän seidemän var socialt tabu (sejd var kvinnogöra). Sedan skrev jag "under järnåldern" och VIKINGATID är just yngre järnåldern.