2014-10-21, 10:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja det sa han. Och han sluggade ganska vilt med xboxar hit och "mystiska" samtal den 1 maj mellan MB och WL. Han överraskade mig som jag tidigare tillstått med sin aggressivitet. Men kan man tänka sig: Han beställde inga kompletterande förhör med den våldsamme psykopaten och han nämnde inte ens den våldsamme psykopatens fru i sina spekulationer. Än mindre bad han om att få förhöra henne för att visa på att här fanns minsann en möjlighet att någon annan begått mordet. Varför inte kräva ett korsförhör för att få pressa på om alibit? Varför inte fråga hur det kom sig att hon satt och skrev på Facebook? Varför inte? Kan man begära tillägg om xboxar och tilläggsförhör om påstådda alibin för kroppsdelsutplacering så hade väl det här varit ett genialt vis att visa på sprickorna i åklagarnas utredning av alternativ GM?

Ändå gjordes det inte... Man kan undra varför. Har du själv något svar på den frågan Q?
Ja, det har jag, och det svaret har jag redan lämnat till dig en gång. Häng med i tråden.
Citera
2014-10-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Datoraktivitet undersöks enklast med datorn som utgångspunkt.

Och för det krävs det husrannsakan, gissar jag. Vilket inte kunde motiveras.

Citat:
Operatören kan inte spara all datakommunikation från varje enskild användare, det skulle bli ofantliga mängder.

Jo, det kan dom. I alla fall en stor del.

Citat:
Det den kan spara är e-post, men det finns inget som talar för att det har undersökts.

Så här skriver Hovrätten för Övre Norrland, s. 7.
Åklagaren har angett att Micael Berg avfördes från utredningen efter bl.a. förhör med honom och hans hustru, spaning på honom,analys av hans telefon och signalspårningslistor samt uppvisande av kvitton från ett restaurangbesök den aktuella kvällen.

Jag tolkar detta som att MB:s mobil befunnit sig i MB:s hem.
Citera
2014-10-21, 10:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Du har missat det här inlägget:

Nej det är ingen som bett mig om någonting Q, förutom du. Nu blev det inte vad du hoppats på och då ska du påstå att någon ber mig sprida desinformation.

Du vet att jag besitter kopia på en orginalalmanacka gällande tid spenderad av MB i Lakaträsk.
Du vet att jag inte ljuger om detta. Du vet även av vem uppgifterna kommer och att jag inte ville att det skulle komma fram och det för att inte röja mig själv vilket jag nu väljer att göra då jag inte vill att folk sitter och misstror mig.

Att personen som gett denna information sedan frågade varför och jag berättade att detta forum fanns så klev personen in och började läsa tråden. Personen ifråga visste inte att detta forum fanns- Då personen läst vad som skrivits bad personen mig att inte lämna ut, men då var skadan redan skedd. Jag hade redan skrivit till dig.

Personen i fråga känner fam Berg och personen i fråga hyser två hopp:

1 : Att MB skriver något i tråden.
2_ Att MB och AN får till en anmälan om grovt förtal emot alla inlägg här som säger att MB o AN

Det sistnämnda blir kanske svårt och jag vill inte någon blir anmäld för något, detta är alltså inte min önskan.

Med det sagt har jag inget mer att tillägga.

Jo det har jag: Tillägg: Det är alltså inte någon i familjen Bergs almanacka!
Citera
2014-10-21, 10:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Så här skriver Hovrätten för Övre Norrland, s. 7.
Åklagaren har angett att Micael Berg avfördes från utredningen efter bl.a. förhör med honom och hans hustru, spaning på honom,analys av hans telefon och signalspårningslistor samt uppvisande av kvitton från ett restaurangbesök den aktuella kvällen.

Jag tolkar detta som att MB:s mobil befunnit sig i MB:s hem.
Analysen och signalspårningslistor finns i FUP. Jag invänder inte mot att mobilen befann sig i hemmet.
Citera
2014-10-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du drar alldeles för stora växlar på ingenting. Varför I hela friden skulle de behöva redovisa ett förhör med en mottagare av ett telefonsamtal när MB dels har alibi och dels så har annan utredning visat att MB varit hemma under kvällen.

Olsson gick inte så hårt fram mot MB, som den förre advokaten, därför att han visste förmodligen att det fanns en utredning mot honom I slasken som inte gick att ifrågasätta.

Ja, stackars lättledda Pastakrydda som luras att sprida desinformation. Tyvärr så är hennes trovärdighet större än din idag och därför så tror jag absolut inte att Pastakrydda varken medvetet eller omedveten spred information, till dig och I tråden, som inte är kontrollerad och sann.

"Alibi" från en hustru som sägs ha mordhotat det aktuella mordoffret VB...Nej det är inget pålitligt alibi!
Citera
2014-10-21, 10:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det är ingen som bett mig om någonting Q, förutom du. Nu blev det inte vad du hoppats på och då ska du påstå att någon ber mig sprida desinformation.

Du vet att jag besitter kopia på en orginalalmanacka gällande tid spenderad av MB i Lakaträsk.
Du vet att jag inte ljuger om detta. Du vet även av vem uppgifterna kommer och att jag inte ville att det skulle komma fram och det för att inte röja mig själv vilket jag nu väljer att göra då jag inte vill att folk sitter och misstror mig.

Att personen som gett denna information sedan frågade varför och jag berättade att detta forum fanns så klev personen in och började läsa tråden. Personen ifråga visste inte att detta forum fanns- Då personen läst vad som skrivits bad personen mig att inte lämna ut, men då var skadan redan skedd. Jag hade redan skrivit till dig.

Personen i fråga känner fam Berg och personen i fråga hyser två hopp:

1 : Att MB skriver något i tråden.
2_ Att MB och AN får till en anmälan om grovt förtal emot alla inlägg här som säger att MB o AN

Det sistnämnda blir kanske svårt och jag vill inte någon blir anmäld för något, detta är alltså inte min önskan.

Med det sagt har jag inget mer att tillägga.

Jo det har jag: Tillägg: Det är alltså inte någon i familjen Bergs almanacka!
Pastakrydda, jag misstror inte dig, jag misstror din informationsgivare.

Som jag skrev i PM till dig så finns inte personen som påstås ha pratat med MB, eller personens sambo, på sid 918 i FUP som räknar upp alla MB:s telekontakter 1-8 maj. Så jag förstår inte varför du inte misstror din källa. Om personen pratade med MB så är det i en telefon som inte är kontrollerad av polisen.
Citera
2014-10-21, 11:45
Medlem
Citat:

Som jag skrev i PM till dig så finns inte personen som påstås ha pratat med MB, eller personens sambo, på sid 918 i FUP som räknar upp alla MB:s telekontakter 1-8 maj. Så jag förstår inte varför du inte misstror din källa. Om personen pratade med MB så är det i en telefon som inte är kontrollerad av polisen.
Hemtelefonen..?
Om du nu är läskunnig så ser du att tabellen på s 918 endast omfattar MB:s egen mobiltelefon.
Senast redigerad av ZegDeg 2014-10-21 kl. 11:55.
Citera
2014-10-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Tror aldrig att det undersöktes om han verkligen satt vid datorn eller ej den 4 maj- det är synd.
Läs ibland
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-10-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Hade ett sånt samtal ägt rum hade de garanterat stått i både FUP och telefonloggar. Det inser vem som helst.

End of story.
Ännu en icke läskunnig person i tråden
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-10-21, 11:48
Bannlyst
Citat:

Varför inte använda lite fantasi ?
MB kan pratat med sin frus mobil. Det är väl inget konstigt att svara i fruns eller barnens mobil. Eller på jobbtelefon etc. (kan inte detaljerna)
Skype ?

Visst kan Polisen missat, är det inte det du hävdar i många andra avseenden ?
Citera
2014-10-21, 12:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Hemtelefonen..?
Om du nu är läskunnig så ser du att tabellen på s 918 endast omfattar MB:s egen mobiltelefon.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Varför inte använda lite fantasi ?
MB kan pratat med sin frus mobil. Det är väl inget konstigt att svara i fruns eller barnens mobil. Eller på jobbtelefon etc. (kan inte detaljerna)
Skype ?

Visst kan Polisen missat, är det inte det du hävdar i många andra avseenden ?
Jag använde fantasin när jag skrev "Om personen pratade med MB så är det i en telefon som inte är kontrollerad av polisen". Och innan någon hittar på att utredning av de andra telefonerna ligger i slasken upprepar jag att ett telefonsamtal som slutar kl 21:30 inte ger MB alibi. Och, medan jag ändå hållar på att upprepa, advokat Olsson hade aldrig tagit upp MB som alternativ GM om det finns en friande utredning.
Citera
2014-10-21, 12:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ja, det har jag, och det svaret har jag redan lämnat till dig en gång. Häng med i tråden.

Det är inte så lätt att minnas alla hundratals inlägg du har skrivit, särskilt inte med tanke på att jag liksom ett flertal andra i tråden inte är överens med dig om huruvida du verkligen har svarat på vissa frågor i ordets verkliga bemärkelse. För andra läsare kanske du ändå skulle kunna tänka dig att citera tidigare avgivet svar i frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in