2014-10-21, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Öppna ögonen. Det här är verklighet!

En bil av samma modell som AN och MBs sågs på KJs parkering och personen i framsätet duckade för att denne inte ville bli sedd= ett indicium som skulle kunna tala för att en plantering faktiskt har ägt rum.

KJs bil var även olåst allt som oftast.
Nu får du bara ge dig. Dina infantila inlägg är enbart pinsamma nu. Ge oss dina utlovade indicier. Vi har väntat länge nu på detta.
Citera
2014-10-21, 06:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Hade ett sånt samtal ägt rum hade de garanterat stått i både FUP och telefonloggar. Det inser vem som helst.

End of story.

Nej verkligen inte. Jag har inget mer att tillägga och ärligt talat så överväger jag att lämna denna tråd då jag tycker att nivån är fruktansvärd och dessutom har den utvecklats till en slags konspirationstråd.

Fallet är löst.

THAT is the end of story. Men det verkar inte folk här begripa.
Citera
2014-10-21, 06:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mobilen undersöktes i inledningsskedet, l, och den undersökningen redovisades noggrant. Det är bara i din fantasi datorn undersöktes.

Massa trams sida upp och sida ned, vem har påstått att polisen har undersökt datorn?

MB talade om vad han gjorde på nätet denna kväll, vilket även omfattade kommunikation I form av bland annat e-post. Att polisen har undersökt denna datoraktivitet genom att kontakta mottagaren/mottagarna av denna kommunikation är absolut möjligt.

De kontaktade ju mottagaren av hans telefonsamtal.

Jag litar mer på de skribenter som jag vet far med sanning, är trovärdiga generellt och som inte har dolda avsikter än de som har sina avsikter, brist på förmåga att se helheten och som har en snabbt dalande trovärdighet.
Citera
2014-10-21, 06:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Massa trams sida upp och sida ned, vem har påstått att polisen har undersökt datorn?

MB talade om vad han gjorde på nätet denna kväll, vilket även omfattade kommunikation I form av bland annat e-post. Att polisen har undersökt denna datoraktivitet genom att kontakta mottagaren/mottagarna av denna kommunikation är absolut möjligt.

Jag litar mer på de skribenter som jag vet far med sanning, är trovärdiga generellt och som inte har dolda avsikter än de som har sina avsikter, brist på förmåga att se helheten och som har en snabbt dalande trovärdighet.
letsdoit påstod att polisen har undersökt datorn. Jag tror inte det är sant.
Citera
2014-10-21, 06:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Eller var det helt enkelt planterarnas bilmodell som råkade vara samma som MB ANs.. "Konstigt" "sammanträffande"?

Att en planterare duckar och försöker gömma sig är förståligt.. att en journalist skulle göra det...nja det brukar vara tvärtom att man vill gömma sig för journalisterna.

Hur vet du vilken bilmodell som dina så kallade "planterare" hade, kontakta polis omgående med dessa uppgifter.

Och du tar det på fullt allvar att vittnet absolut måste ha sett en duckande man och inte en person som exempelvis kopplar in en bilstereo eller städar mattan. Eller så var det någon privatspanare från tråden som var ute och jagade information.
Citera
2014-10-21, 06:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
letsdoit påstod att polisen har undersökt datorn. Jag tror inte det är sant.

Det var väl ursprungligen mitt påstående, att polisen undersökt den datoraktivitet som skedde under kvällen, I detta fall kommunikationen.

Jag tror inte heller att de beslagtagit datorn och undersökt den.
Citera
2014-10-21, 07:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Okunskapen är stor I tråden.

Det var inte MB som var åtalad och därför finns Inga skäl att man då tar med hans privata samtal I FUP. Samtal av den karaktären hamnar I slasken, tillsammans med alla otagliga förhör som skett I utredningen men som inte har I FUP att göra.

FUP är en utredning kring den åtalade, inte ett skvallermagasin om personer på orten.
Ja, okunskapen är stor. Det finns massor av irrelevant information, inklusive privata samtal och SMS i FUP.
Citat:
Det var väl ursprungligen mitt påstående, att polisen undersökt den datoraktivitet som skedde under kvällen, I detta fall kommunikationen.

Jag tror inte heller att de beslagtagit datorn och undersökt den.
Datoraktivitet undersöks enklast med datorn som utgångspunkt. Operatören kan inte spara all datakommunikation från varje enskild användare, det skulle bli ofantliga mängder. Det den kan spara är e-post, men det finns inget som talar för att det har undersökts.

Tvärtom, om det fanns något i utredningen som friade MB hade åklagarna tagit fram det så fort advokat Olsson viskade hans namn. Undersökningen av datoraktiviteten finns bara i din och letsdoits fantasi.
Citat:

Att mottagaren kontaktats påstås endast av Pastakrydda. Är det så lätt att plantera en trådsanning, enligt dig?
Citera
2014-10-21, 08:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja, okunskapen är stor. Det finns massor av irrelevant information, inklusive privata samtal och SMS i FUP.

Visst händer det att det kommer med information I FUP som inte hör hemma där, men då handlar det oftast om listor och liknande I större omfattning.

Ett enskilt förhör kring ett telefonsamtal hamnar I slasken om det inte bidrar till åtalet mot KJ.

Detta är reglerat I rättegångsbalken att information som inte berör åtalet inte bör finnas med I FUP. Det borde du väl för tusan känna till vid det här laget eller har du tappat greppet helt.

Citat:
Datoraktivitet undersöks enklast med datorn som utgångspunkt. Operatören kan inte spara all datakommunikation från varje enskild användare, det skulle bli ofantliga mängder. Det den kan spara är e-post, men det finns inget som talar för att det har undersökts.

Nej, för denna information finns sannolikt I slasken. Varför skulle sådana förhör finnas I FUP då de inte tillför åtalet mot KJ någonting. Jag trodde du visste att polisen inte hänger ut förhör med enskilda personer I FUP, om dessa förhör inte bidrar till åtalet.

Citat:
Tvärtom, om det fanns något i utredningen som friade MB hade åklagarna tagit fram det så fort advokat Olsson viskade hans namn. Undersökningen av datoraktiviteten finns bara i din och letsdoits fantasi.

De kallade MB som vittne I TR, det är starkare än alla vittnesförhör I världen. Då kunde rätten ta ställning till hans utsagor själv.

Citat:
Att mottagaren kontaktats påstås endast av Pastakrydda. Är det så lätt att plantera en trådsanning, enligt dig?

Snyggt gjort, påstår du att Pastakrydda ljuger och planterar trådsanningar när du känner till omständigheterna kring informationen du fått. Ja, sänket runt din hals blir bara tyngre och tyngre.
Citera
2014-10-21, 08:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Snyggt gjort, påstår du att Pastakrydda ljuger och planterar trådsanningar när du känner till omständigheterna kring informationen du fått. Ja, sänket runt din hals blir bara tyngre och tyngre.
Du har missat det här inlägget:
Citat:
Nej, det tror jag inte. Men advokat Olsson pekar inte ut en alternativ GM utan att ha något att stödja sig på. Åklagarna hade slagit världsrekord till slasken och tillbaka med papperet om det hade funnits. Dessutom hade MB fått frågor om telefonsamtalet i förhör. Så det är antingen någon som försöker så en trådsanning via Pastakrydda (som jag respekterar för mycket för att tro att hon avsiktligt låter sig utnyttjas), eller så pratade MB i en telefon som inte är undersökt av polisen.
Citera
2014-10-21, 08:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Du har missat det här inlägget:

Citat:

Nej, det tror jag inte. Men advokat Olsson pekar inte ut en alternativ GM utan att ha något att stödja sig på. Åklagarna hade slagit världsrekord till slasken och tillbaka med papperet om det hade funnits. Dessutom hade MB fått frågor om telefonsamtalet i förhör. Så det är antingen någon som försöker så en trådsanning via Pastakrydda (som jag respekterar för mycket för att tro att hon avsiktligt låter sig utnyttjas), eller så pratade MB i en telefon som inte är undersökt av polisen.

Du drar alldeles för stora växlar på ingenting. Varför I hela friden skulle de behöva redovisa ett förhör med en mottagare av ett telefonsamtal när MB dels har alibi och dels så har annan utredning visat att MB varit hemma under kvällen.

Olsson gick inte så hårt fram mot MB, som den förre advokaten, därför att han visste förmodligen att det fanns en utredning mot honom I slasken som inte gick att ifrågasätta.

Ja, stackars lättledda Pastakrydda som luras att sprida desinformation. Tyvärr så är hennes trovärdighet större än din idag och därför så tror jag absolut inte att Pastakrydda varken medvetet eller omedveten spred information, till dig och I tråden, som inte är kontrollerad och sann.
Citera
2014-10-21, 08:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du drar alldeles för stora växlar på ingenting. Varför I hela friden skulle de behöva redovisa ett förhör med en mottagare av ett telefonsamtal när MB dels har alibi och dels så har annan utredning visat att MB varit hemma under kvällen.

Olsson gick inte så hårt fram mot MB, som den förre advokaten, därför att han visste förmodligen att det fanns en utredning mot honom I slasken som inte gick att ifrågasätta.

Ja, stackars lättledda Pastakrydda som luras att sprida desinformation. Tyvärr så är hennes trovärdighet större än din idag och därför så tror jag absolut inte att Pastakrydda varken medvetet eller omedveten spred information, till dig och I tråden, som inte är kontrollerad och sann.
Advokat Olsson gick inte alls åt MB, eftersom denne inte vittnade i HR.

Jag tror inte advokat Olsson hade läst någon friande utredning när han sa det här under pågående rättegång:
Expressen: "Vatchareeya dödades av en annan person"
Citat:
Nu skriver NSD att hans advokat Thomas Olsson vill att han frikänns - och menar att man inte kan utesluta att hon mördades av en älskare.
– Eftersom den här mannen uppenbarligen har ett motiv så hade det varit naturligt att undersöka förhållandena kring honom noggrannare än vad som skett, säger Olsson till Expressen.
Citera
2014-10-21, 09:59
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Advokat Olsson gick inte alls åt MB, eftersom denne inte vittnade i HR.

Jag tror inte advokat Olsson hade läst någon friande utredning när han sa det här under pågående rättegång:
Expressen: "Vatchareeya dödades av en annan person"

Ja det sa han. Och han sluggade ganska vilt med xboxar hit och "mystiska" samtal den 1 maj mellan MB och WL. Han överraskade mig som jag tidigare tillstått med sin aggressivitet. Men kan man tänka sig: Han beställde inga kompletterande förhör med den våldsamme psykopaten och han nämnde inte ens den våldsamme psykopatens fru i sina spekulationer. Än mindre bad han om att få förhöra henne för att visa på att här fanns minsann en möjlighet att någon annan begått mordet. Varför inte kräva ett korsförhör för att få pressa på om alibit? Varför inte fråga hur det kom sig att hon satt och skrev på Facebook? Varför inte? Kan man begära tillägg om xboxar och tilläggsförhör om påstådda alibin för kroppsdelsutplacering så hade väl det här varit ett genialt vis att visa på sprickorna i åklagarnas utredning av alternativ GM?

Ändå gjordes det inte... Man kan undra varför. Har du själv något svar på den frågan Q?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in