2014-10-21, 11:07
Medlem
hoffmasters avatar
Hej jag ska nu snart till hösten börja plugga Civilekonom i 4 år. I dagens läge spelar jag en hel del World of Warcraft, Heartstone, etc på en stationär dator som jag själv har byggt, men jag funderar på att sälja av den nu när jag ska flytta och istället köpa mig en laptop av märket Apple, men jag funderar nu på vilken dator som skulle fungera bäst av Air och Pro och kunna plugga samt kunna spela dessa spel på, motivera gärna varför ni tycker som ni gör också.
Jag vet att man aldrig kommer upp i samma prestanda som en stationär, men vill ändå ha en MacBook.

Tack på förhand
Citera
2014-10-21, 11:23
Medlem
Habbenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoffmaster
Hej jag ska nu snart till hösten börja plugga Civilekonom i 4 år. I dagens läge spelar jag en hel del World of Warcraft, Heartstone, etc på en stationär dator som jag själv har byggt, men jag funderar på att sälja av den nu när jag ska flytta och istället köpa mig en laptop av märket Apple, men jag funderar nu på vilken dator som skulle fungera bäst av Air och Pro och kunna plugga samt kunna spela dessa spel på, motivera gärna varför ni tycker som ni gör också.
Jag vet att man aldrig kommer upp i samma prestanda som en stationär, men vill ändå ha en MacBook.

Tack på förhand

halloj, jag har aldrig varit nära en macbook pro men har själv en Air så kan berätta lite. Inte 100 på årsmodell men runt 11-12 är den från. Hur som, otroligt smidig data, liten, lätt osv. Helt ok prestandamässigt jag spelade faktiskt WoW för några år sedan och det flöt på bra, den låter dock ganska högt (fläkten då) om man kör lite mer prestandakrävande program. Vågar som sagt inte uttala mig om Pro men en Air funkar till WoW och surfande
Citera
2014-10-21, 11:33
Medlem
Scraps avatar
Skulle köpa en Pro. Det har jag själv och den är inte märkvärt tyngre/osmidigare än en Air. Lite bättre prestanda också så köp en Pro Imo.
Citera
2014-10-21, 11:33
Medlem
esoxoftrosas avatar
Värt att tänka på är väl att en PRO blir lite tung att kånka runt på i längden!
Citera
2014-10-21, 11:40
Medlem
maenskligs avatar
Om möjligt, behåll din stationära dator och fortsätt spela på denna. Den enda Macbook som är duglig att spela på är 15:aren som kostar ganska mycket mer än övriga.

Till studier är Macbook Air så när som perfekt, så den skulle vara min rekommendation.
Citera
2014-10-21, 11:58
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag velade också men köpte instegsmodellen på Pro Retina. Liten prisökning men fantastisk skärm och extra ram. RAM går ju inte att installera själv längre. Det känns som att Pro håller några år längre än Air.
Citera
2014-10-21, 13:12
Medlem
Jag köpte 15" Retina och den går utmärkt att spela på. Skulle aldrig falla mig in att köpa en air med en tanke att kunna spela på den. För mig rullar D3 med ca. 50-70 FPS och det är väl det minsta man kan tänka sig. Detta är även på en ganska låg upplösning (under 1920x1080).
Citera
2014-10-21, 13:15
Medlem
hoffmasters avatar
Funderar på att beställa denna vad tror ni om det?

http://www.greentech.se/sv/begagnade-datorer/apple-macbook-pro-ci5-2.3-13.3-50.0.624.1.php
Citera
2014-10-21, 15:30
Medlem
hoffmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Skulle köpa en Pro. Det har jag själv och den är inte märkvärt tyngre/osmidigare än en Air. Lite bättre prestanda också så köp en Pro Imo.

http://www.greentech.se/sv/begagnade...50.0.624.1.php
2014-10-21, 17:57
Medlem
Scraps avatar
Citat:

http://www.greentech.se/sv/begagnade...50.0.624.1.php
2014-10-21, 18:09
Medlem
Citat:

http://www.greentech.se/sv/begagnade-datorer/apple-macbook-pro-ci5-2.3-13.3-50.0.624.1.php

Early 2011, denna är ju inte direkt något att hänga i granen. Om du ska köpa begagnat kolla på första generationens retina eller något i den stilen. Där får du mer dator för pengarna utan att ha en helt omänsklig värdeminskning.
Citera
2014-10-21, 20:55
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Sidan laddar inte för mig..
Nu laddar det.
Njaa, ska du spela kan du lika gärna gå upp några årskullar. 2011 fungerar men den har några år på nacken nu..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in