2014-10-21, 00:59
Medlem
Kort fråga. En kille som är 30 och en tjej som är 20 inleder en relation. Jag är killen och är högskoleutbildad, jobbar inom mitt yrke, en ganska normal dude. Hon är väldigt vettig tycker jag, har ett jobb kommer troligen läsa vidare på högskola osv osv...Bara för att ge lite sammanhang.

Jag har börjat känna att där är något, men får ibland känslan "fan hon är för ung", inte i beteende och så direkt. Men att hon är så ung att det känns lite fel, sen ibland känns det helt okej och jag känner att jag gillar henne.

Ah, vad tycker ni? Hur ser folk generellt på den åldersskillnaden?

Btw, det har inte hänt något än men det ligger eventuellt lite "i luften".
Citera
2014-10-21, 01:01
Medlem
yggdrazils avatar
Halva plus sju brukar vara en bra regel.
30/2+7 = 22.

Lite väl ungt med 20, alltså. Jamenar, gör hur ni vill, men visst kommer folk höja på ögonbrynen.
Citera
2014-10-21, 01:02
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om du redan nu känner något mindre bra, så följ den känslan. Det är väldigt stor skillnad på 20 och 30. Mycket större än på 30 och 40.
Citera
2014-10-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Halva plus sju brukar vara en bra regel.
30/2+7 = 22.

Lite väl ungt med 20, alltså. Jamenar, gör hur ni vill, men visst kommer folk höja på ögonbrynen.

Ja, folk får väl göra det då kanske. Saken är den att jag träffar sällan någon tjej som jag tycker har något speciellt, och känner lite det med den här tjejen.
Citera
2014-10-21, 01:07
Medlem
xposures avatar
Så länge hon beter sig vettigt och moget så ska du bara vara glad för sitsen!
Det är få tjejer i den åldern som gör det för övrigt.
Citera
2014-10-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Om du redan nu känner något mindre bra, så följ den känslan. Det är väldigt stor skillnad på 20 och 30. Mycket större än på 30 och 40.

Jo, men samtidigt kommer jag kanske ångra mig om jag inte ser vad det eventuellt kan leda till...Om man inleder något och ser hur det känns?? ah fan, vet inte.
Citera
2014-10-21, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Så länge hon beter sig vettigt och moget så ska du bara vara glad för sitsen!
Det är få tjejer i den åldern som gör det för övrigt.

Ja så är det verkligen, tänker ofta att "helvete vad jag inte var i närheten av att vara lika klok/mogen i hennes ålder".
Citera
2014-10-21, 01:11
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Folk generellt har något uppkört i röven, men jag tycker man ska göra som man vill. Om du har skuldkänslor så är det ett incitament för att vara en gentleman, vara ärlig och inte leka med hennes känslor. Om det inte är hon som leker med dina, men då behöver du inte känna skuld.
Citera
2014-10-21, 01:13
Medlem
TruckUrbans avatar
Bara att köra, grannen är 40 och är tillsammans med en som är 20.
Citera
2014-10-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Folk generellt har något uppkört i röven, men jag tycker man ska göra som man vill. Om du har skuldkänslor så är det ett incitament för att vara en gentleman, vara ärlig och inte leka med hennes känslor. Om det inte är hon som leker med dina, men då behöver du inte känna skuld.

Nej hade jag bara känt att det är en "fling" och gött och träffa någon ett tag och ligga lite osv hade jag absolut backat med tanke på hennes ålder. För då hade det känts utnyttjande och ganska svinigt just med tanke på hennes ålder. Sen kanske inte hon alls hade sett det så osv, men där måste jag gå efter hur det själv känns.

Men känslan är ju att jag börjar tycka om henne lite.
Citera
2014-10-21, 01:35
Bannlyst
Du skriver lite som om du vore 20, det kommer gå bra!
Citera
2014-10-21, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11
Du skriver lite som om du vore 20, det kommer gå bra!

Alltid är det någon..Tack för ditt helt meningslösa bidrag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in