Ja, du... Kärlek har ingen ålder, och är det det du börjar känna: Go for it!
Oavsett hur ung/gammal man är tycker jag att man ska ta chansen när den kommer. Såra varandra kan man råka göra oberoende av ålder, mognad, omgivningens åsikter och allt möjligt annat...
Folk kommer alltid att ha åsikter, är det inte åldern så är det något annat. Det väsentliga är ju vad du tycker. Om du själv känner att hon är för ung/omogen så är det ju något att fundera över - men om du enbart tänker så för att du tror att "folk" tänker så, så är det dags att sluta bry dig om vad andra tycker och göra det DU tycker känns bra.
Jag var förövrigt 21 när jag träffade pappan till mitt barn, och han var då 32. Ingen höjde ens på ögonbrynen. Och om de gjorde det så märkte jag det inte, för jag bryr mig helt enkelt inte om andras åsikter om hur jag lever mitt liv.
Det är väl egentligen inget problem med åldersskillnaden. Däremot nämner du ett eventuellt problem, nämligen högskola. Om tjejen blir sugen på att plugga, vad gör du då som redan har jobb? Det jag tänker på är om hon kanske måste flytta långt bort pga studier. Mellan 20 och 30 händer det ofta en hel del som kan sätta käppar i hjulet.
Tyvärr så är det nog ganska stor risk att hon dumpar dig om 3-5 år. Om du gillar henne så visa det, då kanske allt blir bra i framtiden.
Jag tycker inte heller att det helt automatiskt är ett problem med åldersskillnaden. Ni är ju båda vuxna människor som förhoppningsvis står på egna ben och tar eget ansvar för era respektive liv. Samt fattar era egna beslut.
Grejen är väl att du få se till att ha en bra kommunikation med henne och vara lite lyhörd för vad hon vill så att ni utvecklas tillsammans som människor. Jag menar, vill hon resa och se världen kan ni göra det tillsammans, vill hon skaffa barn på sikt kan ni göra det tillsammans, eller vad det nu är.
En hel del män verkar ju vilja leva som om de vore hälften av sin egen ålder, apropå nummerlösningar, så vem vet, det kanske är hon som vill bli sambo före du vill, skaffa husdjur före du vill och skaffa ungar före du vill. Man vet aldrig. Att du valt en yngre partner kan säga betydligt mer om dig än det gör om henne... Men om du vill leva ganska obundet, fritt och njuta av livet med din kärlek utan krav och ansvar så är det inte alls säkert att det är vad hon vill bara för att hon är ung.