2014-10-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja det var Fredrik den andra tränaren som ställde in det. För att det bara var han och MB där. Det lite underliga var väl att AN trodde att mötet skulle vara på kvällen, i ena förhöret. Men det skulle varit på morgonen.

-Dom har smått renoverat restaurangen i början av 2013 i alla fall, då jag käkade där så märktes det. Du tjatar om att dom hållit stängt, men vilka dagar då menar du?

Vet inte exakt vilka dagar det var, men i direkt anslutning till mordet och strax därefter.
Citera
2014-10-20, 23:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Tror aldrig att det undersöktes om han verkligen satt vid datorn eller ej den 4 maj- det är synd.
"Tror"? - Självklart har man fullt ut undersökt allt som kunnat undersökas, och tills motsatsen bevisas finns ingenting annat att utgå från: Det är sedvanlig utredningsmetodik som gäller.
Citera
2014-10-20, 23:05
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Dåså, då låtsas vi som om att telefonsamtalet aldrig hände.

Innan det framkommer konkreta uppgifter kan man inte göra annat. Varifrån kommer uppgiften? Handlar det om det skriftliga material som åklagarna åberopade inför HR-förhandlingarna?
Citera
2014-10-20, 23:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag vet Inga mer detaljer än vad som finns I tråden. Dock uppfattar jag det som att MB var hemma under tiden samtalet pågick. Detta visade säkert även polisens utredning kring samtalet.

Även mottagaren av samtalet är hörd. Då kan vi också dra slutsatsen att polisen sannolikt även kontrollerat den kommunikation han hade på Internet denna kväll.

Mottagaren av samtalet är hörd, det stämmer. Vad gäller internetkommunikation kan jag inte uttala mig
Citera
2014-10-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Tycker ni inte att MB och AN har haft en otrolig tur att slippa" stalkern " dom haft stora problem med? MB hotade henne och VB var rädd pga att hon gjort något väldigt dumt berättade hon för en vän... VBs hela liv kretsade runt MB, fanns inte många minuter hon lämnade honom ifred, nästan maniskt kan man tycka, men så var det och det syntes väl på meddelande hon skickade till honom.

Att även AN haft problem med VB förstår man tydligt, då hon skriver att hon inte fäller en tår över kackerlackan. Kackerlackor är svåra att bli av med...

KJ var vän med VB, hade inget motiv att få henne att försvinna.
Kanske inte så konstigt att tråden lever vidare pga alla frågetecken....!!!

JA. Det är väldigt uppenbart vilka som hade störst motiv till att ha ihjäl flickan!

Varför sålde MB sina bilar efter mordet?

Varför påstod MB att VB var extra glad på kvällen den 2 maj när han fått sms från VB som visar att så inte var fallet?

Varför skrev MB på sin facebook typ: När har man gjort sig förtjänt av att dö eller inte ha rätt att leva? i samband med mordet....
Citera
2014-10-20, 23:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Så du hittade på att han uppvisade datoraktiviteter. Bra, då vet vi det.
Det är du som ska visa att man utredde allt man kunde utreda plus att man spanade på honom - men hans datortrafik gav man blanka fan i.
Citera
2014-10-20, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"Tror"? - Självklart har man fullt ut undersökt allt som kunnat undersökas, och tills motsatsen bevisas finns ingenting annat att utgå från: Det är sedvanlig utredningsmetodik som gäller.
I din fantasi.
Citera
2014-10-20, 23:08
Medlem
Citat:
Det här kan jag inte svara på utan att utsättas för kritik för upprepning igen, så jag nöjer mig med en fråga. Hur uppvisade han datoraktiviteter?

Tror aldrig att han uppvisade det tyvärr och tror heller aldrig att polisen brydde sig om att kolla upp det. De ställde väldigt SNÄLLA frågor till AN och MB..
Citera
2014-10-20, 23:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
I din fantasi.
Nej, jag håller mig i möjligaste mån till regelverket - precis som utredarna måste förutsättas ha gjort. - Det är i din fantasi som planterare smyger omkring med blod och liktrasor - och utredare inte gör sitt rutinjobb, åklagare planterar ut förfalskade förhör i media och AN visar sin blodtörst på fb.
Citera
2014-10-20, 23:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, jag håller mig i möjligaste mån till regelverket - precis som utredarna måste förutsättas ha gjort. - Det är i din fantasi som planterare smyger omkring med blod och liktrasor - och utredare inte gör sitt rutinjobb, åklagare planterar ut förfalskade förhör i media och AN visar sin blodtörst på fb.
"Självklart har man fullt ut undersökt allt som kunnat undersökas", utan att skriva något om att datorn, bilen, bostaden eller sommarstugan har undersökts i FUP. I din fantasi.
Citera
2014-10-20, 23:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Varför nämnde han inte detta 20 min långa samtal i förhören? Vem talde han med och om vad?

Båda AN och MB har ljugit förut så det är svårt att tro att de talar sanningen den här gången.. de befann sig dessutom i en mycket besvärlig situation och konflikt med mordoffret så nja... det krävs mer!!

Bara för att det inte syns i FUP så innebär det att det inte att dom inte är hörda gällande det. Vem han talade och om vad är helt ovidkommande, då det inte rör VB öht.

Vad har AN och MB ljugit om tidigare?
Citera
2014-10-20, 23:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Mottagaren av samtalet är hörd, det stämmer. Vad gäller internetkommunikation kan jag inte uttala mig
Är det inte något av de sista samtalen (sista 22:37:35) som redovisas i FUP vad betr. mastuppkopplingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in