2014-10-20, 17:05
Medlem
Fattar mig kort då jag sitter med tele.

Sket i det blå skåpet ordentligt i helgen som rubriken säger...

Har varit gift med min fru i 10 år och vi har 2 barn tillsammmans , nu har jag som sagt gjort bort mig ordentligt ..

Bor i en mindre stad där min fru jobbar på sjukhuset , jag lär ju testa mig så jag inte åkt på något men får man göra det anonymt/i en annan stad? Eller är det bara att stå sitt kast och förlora familjen?
Citera
2014-10-20, 17:10
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muinimula

Har varit gift med min fru i 10 år och vi har 2 barn tillsammmans , nu har jag som sagt gjort bort mig ordentligt ..

Bor i en mindre stad där min fru jobbar på sjukhuset , jag lär ju testa mig så jag inte åkt på något men får man göra det anonymt/i en annan stad? Eller är det bara att stå sitt kast och förlora familjen?

Det är sekretess i sjukvården som kan brytas vid speciella omständigheter men aldrig för otrohet utan mest vid grova brott såklart osv är du smittad med klamydia får du uppge dina sexpartner från ungefär 1 år tillbaka i tiden däremot röjer ju inte personalen din identitet för frun men hon lär ju minst sagt bli förvånad om hon får partnerbrev och kanske försöker snoka själv

Du har en risk att du åker på att förlora familjen men va iskall neka för frun osv så ska det nog lösa sig
Citera
2014-10-20, 17:12
Medlem
Millkys avatar
Citat:

Vad jag vet så får man vara anonym när man lämnar test. Men om du är smittad så tror jag inte att du längre är anonym.

Om du är orolig så åk till en annan stad...

Men otrohet är ju förjävligt. Tycker din fru förtjänar att få veta.
Chansen är ju stor att det kommer fram senare. Och då lär du garanterat bli av med familjen.
Citera
2014-10-20, 17:24
Medlem
NovaOculuss avatar
Sköter du det snyggt så kan du komma undan med det.

Däremot undrar jag. Vad fick dig att göra det? Precis innan det gick snett, hade du inte kunnat bryta?
Citera
2014-10-20, 18:50
Medlem
Vissa könssjukdomar tar upp emot 3 månader innan de ens kan visas på prov.

Vill du vara helt hundra så får du väl sexstrejka några månader och sen åka till en annan stad och testa dig.

Känns dock enklare att berätta vad du gjort.
Senast redigerad av Generalic 2014-10-20 kl. 18:52.
Citera
2014-10-20, 19:11
Medlem
S-bockens avatar
Använd kondom i 3 månader när du ligger med frun. Säg att du misstänker att hon varit otrogen och att du inte vill ta några risker.
Senast redigerad av S-bocken 2014-10-20 kl. 19:14.
Citera
2014-10-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Det är sekretess i sjukvården som kan brytas vid speciella omständigheter men aldrig för otrohet utan mest vid grova brott såklart osv är du smittad med klamydia får du uppge dina sexpartner från ungefär 1 år tillbaka i tiden däremot röjer ju inte personalen din identitet för frun men hon lär ju minst sagt bli förvånad om hon får partnerbrev och kanske försöker snoka själv

Du har en risk att du åker på att förlora familjen men va iskall neka för frun osv så ska det nog lösa sig

Citat:
Ursprungligen postat av Millky
Vad jag vet så får man vara anonym när man lämnar test. Men om du är smittad så tror jag inte att du längre är anonym.

Om du är orolig så åk till en annan stad...

Men otrohet är ju förjävligt. Tycker din fru förtjänar att få veta.
Chansen är ju stor att det kommer fram senare. Och då lär du garanterat bli av med familjen.

De här med anonymiteten.... Har läst att det tar typ 1 vecka att få svar efter test, om man nu får vara anonym tills dess att testet skulle visa positivt, hur får man reda på resultatet ?

Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Sköter du det snyggt så kan du komma undan med det.

Däremot undrar jag. Vad fick dig att göra det? Precis innan det gick snett, hade du inte kunnat bryta?

Jag var kraftigt berusad, hade inte en tanke på att avbryta , snarare tvärt om tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalic
Vissa könssjukdomar tar upp emot 3 månader innan de ens kan visas på prov.

Vill du vara helt hundra så får du väl sexstrejka några månader och sen åka till en annan stad och testa dig.

Känns dock enklare att berätta vad du gjort.

Överväger att berätta vad jag gjort, ångesten är så stark att jag är orolig att jag kommer hamna på psyket om jag ska gå runt och försöka låtsas som ingenting fram tills resultaten.
Men är rädd för att när frun åker iväg med barnen så kommer jag hamna i en livslång depression.
Citera
2014-10-20, 22:56
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Berätta inte! Ingen kommer må bättre av det. Det var en engångsföreteelse (hoppas jag...) och du vill inte förlora din fru. Du får neka sex tills provsvaren kommit...
Citera
2014-10-20, 22:56
Medlem
Millkys avatar
Citat:
De här med anonymiteten.... Har läst att det tar typ 1 vecka att få svar efter test, om man nu får vara anonym tills dess att testet skulle visa positivt, hur får man reda på resultatet ?

Överväger att berätta vad jag gjort, ångesten är så stark att jag är orolig att jag kommer hamna på psyket om jag ska gå runt och försöka låtsas som ingenting fram tills resultaten.
Men är rädd för att när frun åker iväg med barnen så kommer jag hamna i en livslång depression.

Vet tyvärr inte hur det funkar när man väljer att vara anonym. Men nån slags kontaktinformation måste man väl lämna. Blir väl svårt för dom annars.
Sök på vårdcentralens hemsida etc. Där borde du hitta svar på dina funderingar.

Bästa tycker jag vore att berätta sanningen. Säg precis hur det låg till. Och visa hur mycket du ångrar dig.
Kommer du verkligen kunna leva med den lögnen resten av era år tillsammans?! Tycker du inte hon förtjänar att gå veta?!
Citera
2014-10-21, 00:40
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Det går att köpa tester för klamydia på Apoteket.

/ Leif
Citera
2014-10-21, 08:20
Medlem
TheElizas avatar
Citat:

Instant karma.

Du har åtm. samvete att må dåligt och ångra dig. Tagga ner på alkoholen i fortsättningen och köp ett klamydiatest på Apoteket. Kom dock ihåg att inkubationstiden är ca en vecka. Och herpes, gonorré och HIV finns ju också. Till exempel.
Citera
2014-10-21, 08:34
Medlem
siQwes avatar
Du testar dig 1 vecka efter sexet tog plats, om du är smittad så ringer dem dig om ytterligare 1 vecka.

Har du däremot blivit smittad med HIV så syns det inte på 3 månader och ligger ni igen kan du ha förstört din frus liv för alltid.

Du behöver inte uppge sexpartners eller vad för sorts relation du har vad jag vet, du lämnar namn, personnummer och mail/nummer till telefon och väntar på om du måste berätta eller inte.

Har du blivit smittad så tar dem flesta behandligar(om du har något som går att behandla) ungefär 1 vecka att genomföra så räkna med iallafall 3 veckor utan sex.

Det är enbart vissa könssjukdomar du behöver berätta för din partner om(dem som ingår i smittrisklagen), har du inte någon av dem kan du andas ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in