2014-10-21, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siQwe
Du testar dig 1 vecka efter sexet tog plats, om du är smittad så ringer dem dig om ytterligare 1 vecka.

Har du däremot blivit smittad med HIV så syns det inte på 3 månader och ligger ni igen kan du ha förstört din frus liv för alltid.

.

Risken att han fått HIV är ju 00,0001 % chans typ. Han har väl inte varit på nått horhus i Afrika eller? Så sluta dra upp det värsta scenariot av dom alla.

Förmodligen har han inte fått något alls och det som är värst är väl att han varit otrogen. Men det är något han själv får bestämma om han ska berätta eller inte. För min del personligen hade jag inte nog klarat av att låtsas som ingenting då det ätit upp mitt samvete. Men vi är alla olika.

Hoppas det löser sig för dig TS. I det långa loppet är det du som måste leva med det och du får ställa dig frågan om du ska vara tyst eller berätta. Vad hade du velat om det var din fru som gjort det?
Citera
2014-10-21, 10:56
Medlem
siQwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detnaw
Risken att han fått HIV är ju 00,0001 % chans typ. Han har väl inte varit på nått horhus i Afrika eller? Så sluta dra upp det värsta scenariot av dom alla.

Förmodligen har han inte fått något alls och det som är värst är väl att han varit otrogen. Men det är något han själv får bestämma om han ska berätta eller inte. För min del personligen hade jag inte nog klarat av att låtsas som ingenting då det ätit upp mitt samvete. Men vi är alla olika.

Hoppas det löser sig för dig TS. I det långa loppet är det du som måste leva med det och du får ställa dig frågan om du ska vara tyst eller berätta. Vad hade du velat om det var din fru som gjort det?

Eller så säger man exakt som det KAN vara istället för att försöka få det att låta bra? Brukar själv vilja höra alla scenarion om jag vill ha råd/information om någonting.

Hur lätt som helst att bli smittad av övriga könssjukdomar och vissa visar inte ens några symptom som går att märka, därför kan vem som helst ha dem. Dock är chansen större att tjejen i fråga var frisk än inte det kan jag hålla med om.
Citera
2014-10-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muinimula
Fattar mig kort då jag sitter med tele.

Sket i det blå skåpet ordentligt i helgen som rubriken säger...

Har varit gift med min fru i 10 år och vi har 2 barn tillsammmans , nu har jag som sagt gjort bort mig ordentligt ..

Bor i en mindre stad där min fru jobbar på sjukhuset , jag lär ju testa mig så jag inte åkt på något men får man göra det anonymt/i en annan stad? Eller är det bara att stå sitt kast och förlora familjen?

Man blir lite ledsen över att folk kan sumpa tilliten gentemot varandra på det här sättet.
Citera
2014-10-21, 14:31
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siQwe
Eller så säger man exakt som det KAN vara istället för att försöka få det att låta bra? Brukar själv vilja höra alla scenarion om jag vill ha råd/information om någonting.

Hur lätt som helst att bli smittad av övriga könssjukdomar och vissa visar inte ens några symptom som går att märka, därför kan vem som helst ha dem. Dock är chansen större att tjejen i fråga var frisk än inte det kan jag hålla med om.
Kan ju vara bra att inkludera sannolikhetsfaktorn när man ritar upp ett scenario, annars ger man lätt en förvrängd bild av verkligheten.
Citera
2014-10-21, 15:31
Medlem
Beställ hem klamydiatest, förmodligen har du ingenting, har du fått nåt så är det med 90% Klamydia xD.
Citera
2014-10-21, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Berätta inte! Ingen kommer må bättre av det. Det var en engångsföreteelse (hoppas jag...) och du vill inte förlora din fru. Du får neka sex tills provsvaren kommit...

Citat:
Ursprungligen postat av Millky
Bästa tycker jag vore att berätta sanningen. Säg precis hur det låg till. Och visa hur mycket du ångrar dig.
Kommer du verkligen kunna leva med den lögnen resten av era år tillsammans?! Tycker du inte hon förtjänar att gå veta?!

Tycker ni båda har rätt , finns väl inget facit gissar jag .

Jag tycker hon har rätt att veta , samtidigt som jag vet att jag raserar livet för de jag älskar mest om jag berättar.

Vill egentligen bara ta livet av mig just nu , fan vilken egoist man är..
Citera
2014-10-21, 17:01
Medlem
Talamuss avatar
Berätta eller lev en lögn.
Citera
2014-10-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detnaw

anonymt stöd värmer faktiskt , tack! Finns ju inte direkt någon att prata om sin ångest när det gäller sånt här om man väljer att tiga.

Garanterat att hon skulle berätta såklart, sen hade hon åkt ut direkt .... För i min bok är det det elakaste du kan göra emot din partner, och så är det jag själv som gör det...

Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Beställ hem klamydiatest, förmodligen har du ingenting, har du fått nåt så är det med 90% Klamydia xD.

Lär väl göra mot allt , men antar de finns 100tals sjukdomar , har försökt läsa på , men fixar inte att läsa om eländet just nu
Citera
2014-10-21, 19:42
Medlem
timmmys avatar
Vad för slags tös har du vänstrat med egentligen? Testa sig mot det mest osannolika könssjukdomarna känns ju onödigt om planen var att inte berätta, ökar ju sannolikheten att frugan får reda på något. Beställ hem ett klamydiatest som några har varit inne på.
Citera
2014-10-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Vad för slags tös har du vänstrat med egentligen? Testa sig mot det mest osannolika könssjukdomarna känns ju onödigt om planen var att inte berätta, ökar ju sannolikheten att frugan får reda på något. Beställ hem ett klamydiatest som några har varit inne på.

Enda skillnaden är väl att då kostar det ? Om det visar positivt måste han ju ändå till läkaren? Och sen var det kört.
Citera
2014-10-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-bocken
Använd kondom i 3 månader när du ligger med frun. Säg att du misstänker att hon varit otrogen och att du inte vill ta några risker.

För det kommer ju verkligen inte få henne på andra tankar Den som lägger skulden på någon annan är oftast den som själv har utfört handlingen! Är hon tillräckligt naiv så kommer hon köpa det, men det kan i princip vem som helst lista ut....
Citera
2014-10-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muinimula
De här med anonymiteten.... Har läst att det tar typ 1 vecka att få svar efter test, om man nu får vara anonym tills dess att testet skulle visa positivt, hur får man reda på resultatet ?

Jag var kraftigt berusad, hade inte en tanke på att avbryta , snarare tvärt om tyvärr.

Överväger att berätta vad jag gjort, ångesten är så stark att jag är orolig att jag kommer hamna på psyket om jag ska gå runt och försöka låtsas som ingenting fram tills resultaten.
Men är rädd för att när frun åker iväg med barnen så kommer jag hamna i en livslång depression.
Så dags att tänka på det nu. Fast dte säger väl egentligen det mesta om dig som person, först knullar du runt och bedrar din fru, sen ljuger du för henne. Men det du är mest orolig för tycks vara att du hamnar i en depression. Ursäkta mina grova ord, men du är fan patetisk. Lämna din fru så hon kan skaffa sig en riktig man som vågar stå för sina handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in