2014-10-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Respiciens
Såg också det! Märkligt.. den kör ju snart över det avspärrade området?

På 32,000 ft ja.. Avspärrningen gäller upp till 3000 ft.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmen
Det är fortfarande bara avspärrat upp till 3000ft, flyger du högre än det är det inga problem.

Förklarar saken!
Citera
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimon88
Nu är jag inte någon expert, men är det inte dåligt att det tagit hela 4 dagar och förmodligen fler att ta reda på om det finns nån utländska underrättelseverksamhet i svenskt vatten ?

Pinsamt skulle jag säga

USA lånade/hyrde HMS Gotland (ubåt) under flera år. De hade enorma problem att hitta den under övningar utanför San Francisco. Jag vet för att jag hade bekanta på den svenska ubåten.
Citera
Medlem
Alla dom här sk60 planen som är uppe är tydligen bara för utbildning. Konstig tidpunkt att köra en träning dock..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Vad har flygplan över Linköping att göra med detta?
Var inte jag som började diskutera det. Kom fram till att det är övningsattackflygplan. Därför åkte de runt i cirklar.
Citera
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
med tanke på att ubåten på 80 talet var laddad med kärnvapen... är det en klok idée att fiffla med bomber? finns det en risk att denna ubåt bär på kärnvapen, och vad händer ifall en sjunkbomb råkar smälla av brevid en kärnladdning? är hela östersjön och halva stockholm bortbränt då elr?

Nej, det blir ingen kärnexplosion då. Däremot skulle ju radioaktivt material spridas (en s.k. "dirty bomb")
Citera
2014-10-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mygrapefruit
Vet ej om det är av intresse och kanske lite tjatigt nu men jag har utsikt över hela området som militären spärrade av. Ifall det händer något intressant står jag redo med min kamera och tele-objektiv! Har redan fotat svarta helikoptrar, spaningsflyg och skepp. Skojigt. En svensk tiger dock så väntar med några av bilderna.

lägg ut bilder om du fångar något bra!
Citera
2014-10-20, 15:23
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Vet ej om det är av intresse och kanske lite tjatigt nu men jag har utsikt över hela området som militären spärrade av. Ifall det händer något intressant står jag redo med min kamera och tele-objektiv! Har redan fotat svarta helikoptrar, spaningsflyg och skepp. Skojigt. En svensk tiger dock så väntar med några av bilderna.

Kasta upp dom bilder du har på nån nice sida

Men spara dom bästa och sälj dom Du kan lika gärna cash in lite på det
Citera
Medlem
Citat:
Gyllene! Notera gärna klockslag etc
Citera
Medlem
zetruzs avatar
Citat:
Nej, snälla! Vi vill se! Snälla snälla!

Edit: Och ja, klockslag för varje bild skulle vara fantastiskt. Ser fram emot bildsläpp at your discretion!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
Om man nu skall avfyra sjunkbomber i vilket syfte är det då? Är det för att spränga en eventuell u-båt eller är det för att den skall tvingas upp till ytan av trycket? Har inte följt med den sista tiden så vet inte vad som gäller. Spränger Sverige en rysk u-båt så lär ju inte Putin sitta med händerna i kors. - särskilt inte med tanke på att Ryssland är ett monster som krigsmakt och Sverige en flugskit som krigsmakt.

Nu är jag ingen expert men jag får llite känslan att om sverige så fiskade upp ubåten intakt med en rysk flagga på och rysktalande besättning och ställde upp den på ett allmänt torg i huvudstaden för alla att beskåda så skulle ryssland fortfarande neka till att det var deras
Citera
Medlem
LeChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capnjazz
Alla dom här sk60 planen som är uppe är tydligen bara för utbildning. Konstig tidpunkt att köra en träning dock..

Snarare perfekt tidpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in