Vad är detta? Konstig rutt för att åka Moskva -> New York?
Inte alls.
Man flyger gärna så långt norr ut det går för att minska påverkan av jordens rörelse, framförallt när man flyger västerut.
Tyckte du Moskva-New York-flygningen så konstig ut kolla då den här mellan Zürich och Las Vegas.
Vid nio tiden landade, vad jag kunde se, ett militärflygplan på Stockholm-Västerås flygplats. Kanske har diskuterats tidigare i tråden. Såg inte vilken typ av flygplan det var eller om det fortfarande står kvar där.
Ja, som lätt attack. Fet chans att de ska användas för det nu när ett otal Gripen finns tillgängliga. Nä, de där planen skolar nog bara, precis som vanligt.
en Saab 340B från finska skärgården över åland just nu. förmodligen bara ett fraktflyg.. men används även av svenskaförsvaret för stridsledning och bevakning
Vet ej om det är av intresse och kanske lite tjatigt nu men jag har utsikt över hela området som militären spärrade av.Ifall det händer något intressant står jag redo med min kamera och tele-objektiv! Har redan fotat svarta helikoptrar, spaningsflyg och skepp. Skojigt. En svensk tiger dock så väntar med några av bilderna.