2014-10-19, 17:52
Medlem
versalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trece
Om man får chansen tycker jag att man ska läsa domen från
Katrineholms Tingsrätt (B 787-01) rörande rån mm.

Har du den ?
Vad står det för spännande ?

Har bara domen för det senaste i utpressningsmålet.
Att dom blev friade är rätt konstigt och klantigt gjort överlag för att vara någon från RWC 😂
Citera
2014-10-19, 17:59
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Här är en riktig godbit. Jag vet att du har sett den. Bergsturkar, tjockisar och HA-läder.

https://www.youtube.com/watch?v=NCPP...%3DNCPPW38-gOM)

Första videon med HAMC jag kunnat skratta åt, nej jag har aldrig sett den förut.... Du är en rolig djävel i alla fall...
Citera
2014-10-20, 11:58
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
http://svenska.yle.fi/artikel/2009/0...-kofot-i-lalby

Ur åtalet.

K = Dixie/Chris.

JF gav order om att NN skulle misshandlas. Ordern och instruktionerna vidareförmedlades av K per telefon till MF, PF och B. MF och PF inledde enligt instruktionerna misshandeln kvällen den 08.12.2008 i hotellets dansrestaurangutrymmen genom att MF slog NN med armbågen rakt i ansiktet och tog strypgrepp på honom. Vid samma tillfälle slog PF NN två gånger med knytnäven i ansiktet.

NN bands därefter fast med tejp i en stol och fotograferades. Bilder skickades till K och F för att de skulle kunna kontrollera kvaliteten på den av dem beordrade misshandeln. NN förorsakades av misshandeln kvällen den 08.12.2008 smärta samt svullnad och rodnad i ansiktet. B var under misshandeln kvällen 08.12.2008 närvarande på platsen och vittne till händelsen men deltog inte direkt själv.

Därefter fortsatte händelseförloppet sålunda att NN fördes till sitt rum där han hölls fortsatt fången till följande dag. Den 09.12.2008 på kvällen anlände JF och K till hotellet för att personligen övervaka fortsatt misshandel av NN. På order av K hämtade därefter B, MF och PF NN från rummet där han hölls fången och förde honom tillbaka till hotellets dansresturangutrymmen för fortsatt misshandel.

Där surrades NN på nytt fast med tejp i en stol varefter han i flera repriser under en längre tid, på order av och under övervakning av JF, misshandlades av K, PF och MF genom att man sparkade honom hårt på på olika delar av kroppen, inklusive flera sparkar i huvudet, samt slog honom ett mycket stort antal gånger på olika delar av kroppen med knytnävarna och olika tillhyggen.

Vid misshandeln användes som redskap en teleskopbatong, en kofot och en hammare samt en en rulle soppåsar. Av nämnda redskap bör åtminstone hammaren och kofoten betraktas som med eggvapen jämförbara livsfarliga hjälpmedel.

Misshandeln avbröts omkring midnatt varefter NN av gärningsmännen fördes till sjukhus i Vasa eftersom gärningsmännen blev rädda att NN skulle dö till följd av sviterna av misshandeln.
Citera
2014-10-20, 14:23
Medlem
Fy fan vilken misshandel. Vad fick han för straff den här hängisen chris som tydligen inte har något kk?
Citera
2014-10-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilsnerTerror
Jo men det går ju inte ens att jämföra. Tänkte mer nån Bergsjöblatte stå och rappa om det hårda livet i gbg framför ett helt chapter som står med armarna i kors.

Personligen tycker jag att hiphopen kan hålla sig utanför bikerkulturen helt.

Håller verkligen med dig om att bikerkuluturen ska stå utanför hiphop.

Men Är bara tvungen att tycka du är mindre begåvad. Vad spelar det för roll vad för nationalitet som rappar om man ändå rappar med babbe/förortsslang och beter sig som en? Rätt kul att du säger att det skulle vara så illa om GBG stod med armarna ikors i en förortslåt.
Låt mig presentera Maskinstens låt http://www.youtube.com/watch?v=85BLUDoE_SI den heter "its a hood thang" låter ju inte så svenskt och halva sthlm chaptret står med armarna ikors bakom flera gånger. Så i alla ära vad är skillnaden?
Senast redigerad av Rasho425 2014-10-20 kl. 16:05.
Citera
2014-10-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
Men han har varken mc eller mc-kort, så han lär inte bli fullvärdig på väldigt länge.

Han har väl aldrig haft någon behörighet, överhuvudtaget, men vad jag förstår kan han börja ta körkort eller övningsköra när han så önskar.

Skulle inte förvåna mig om någon i kretsarna runt HA har kontakter så att man kan få sitt körkort lite smidigare och snabbare än vanligt. Och då menar jag inte via ett cornflakespaket.
Citera
2014-10-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreenHornet
Fy fan vilken misshandel. Vad fick han för straff den här hängisen chris som tydligen inte har något kk?

http://svenska.yle.fi/artikel/2009/1...lbymisshandeln

Fängelse på 4 år 8 månader.
Citera
2014-10-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasho425
Håller verkligen med dig om att bikerkuluturen ska stå utanför hiphop.

Men Är bara tvungen att tycka du är mindre begåvad. Vad spelar det för roll vad för nationalitet som rappar om man ändå rappar med babbe/förortsslang och beter sig som en? Rätt kul att du säger att det skulle vara så illa om GBG stod med armarna ikors i en förortslåt.
Låt mig presentera Maskinstens låt http://www.youtube.com/watch?v=85BLUDoE_SI den heter "its a hood thang" låter ju inte så svenskt och halva sthlm chaptret står med armarna ikors bakom flera gånger. Så i alla ära vad är skillnaden?

Absolut ingen skillnad, men majoriteten av alla 1% rapvideos jag sett så är det just en blatte som sjunger. Men om vi ändå ska gå in på småsaker så gör det inte mig nån skillnad vad det är för hudfärg. Vare sig på rappare eller vänner. Och som sagt, farbror maskinisten kan inte jämföras med utländska videos.
Citera
2014-10-21, 11:20
Medlem
versalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreenHornet

Skadorna NN fick var rejäla .

Förresten vad innebär KK?
Citera
2014-10-21, 22:11
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFuckingMercy
Han har väl aldrig haft någon behörighet, överhuvudtaget, men vad jag förstår kan han börja ta körkort eller övningsköra när han så önskar.

Skulle inte förvåna mig om någon i kretsarna runt HA har kontakter så att man kan få sitt körkort lite smidigare och snabbare än vanligt. Och då menar jag inte via ett cornflakespaket.

När blev det krav på förarbevis?
Citera
2014-10-22, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler

Förresten vad innebär KK?

Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar

Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
Men han har varken mc eller mc-kort, så han lär inte bli fullvärdig på väldigt länge.

Så säger Streetripper.
Citera
2014-10-22, 07:46
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar

HA har det som krav att du ska HA mc kort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in