2014-10-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tycker att du ska läsa inlägget du länkade. Jag påstår ingenting om vem som är mest trolig GM. Håll dig till sanningen.
Då tar vi väl ännu en länk där du hänger ut MB:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-10-20, 11:24
Medlem
Citat:
Jag tycker att du ska läsa inlägget du länkade. Jag påstår ingenting om vem som är mest trolig GM. Håll dig till sanningen.
Och här påstår du att ingen sett att MB och AN inte tagit ut en kropp från villan...
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Men du håller fortfarande inte på med utpekanden eller förtal

Ett tips! Internet glömmer inte

Vore klädsamt om du kunde uppvisa någon form av ryggrad och stå för dina utpekanden i vart fall.
Senast redigerad av ZegDeg 2014-10-20 kl. 11:27.
Citera
2014-10-20, 11:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Då tar vi väl ännu en länk där du hänger ut MB:
Jag säger inte där heller vem som är mest sannolik GM. Som jag har förklarat kan KJ, på sin väg mot föräldrahemmet, kommit ikapp VB på Lejonbacksvägen.
Citera
2014-10-20, 11:31
Medlem
Citat:
Jag säger inte där heller vem som är mest sannolik GM. Som jag har förklarat kan KJ, på sin väg mot föräldrahemmet, kommit ikapp VB på Lejonbacksvägen.
Då väger vi dina ord på våg.
Du påstår i inlägg efter inlägg att AN och MB bägge hade ett större motiv än KJ
Du påstår i inlägg efter inlägg att alternativa gärningsmän än KJ inte är tillräckligt utredda
Du påstår i inlägg efter inlägg att MB och KJ borde ha varit likvärdigt misstänkta
Korrekt?
Citera
2014-10-20, 12:28
Medlem
Citat:
Vad är det för bevisning?
Uppgiften om att MB har talat i telefonen ca 21.00 till 21.20 dagen då VB försvann.

Citera
2014-10-20, 12:29
Medlem
cupidfoots avatar
Flashback är ingen dagstidning utan ett fritt diskussionsforum. Läser och skriver man här bör man även vara medveten om förutsättningarna. Man kan inte stoppa folk från att skriva vad de tror så länge det inte strider mot Flashbacks regler.

Vissa personer här inne verkar vara jävligt säkra på inblandade personers skuld respektive oskuld men presentera då konkret fakta istället för en jävla massa påståenden och övertygelser. Allt från personförföljelse till att referera till domen som argument, när man just diskuterar domen ifråga.

Nån jävla måtta får det väl ändå vara.
Citera
2014-10-20, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag är mållös, du har alltså under en tid känt till att det finns ett vittne som har sett och hört MB när han vistas I sitt hem, pratandes I telefon vid cirka 21:00 fram till 21:20 den aktuella kvällen.

Varför undanhåller du tråden denna information, det är makalöst hur man skyfflar undan allt sådant som påvisar att MB har alibi bara för att kunna fortsätta sina påhopp på de oskyldiga personerna.

Vad mer för information känner du till, att det finns fler vittnesuppgifter som stödjer makarnas berättelse, eller?

En fågel viskade I mitt öra att du har pressat en viss person I MBs närhet på information som ska tala för att MB är inblandad, men istället så har du uppenbarligen fått information som talar för motsatsen.

Jag personligen anser att det är lite oseriöst.

Va? Är MB och AN inte inblandade överhuvudtaget?
Varför ljög de så frenetiskt i förhören?

Vad får dig att tro det? Eller är det bara vad du vill tro?

De är ju inte ens utredda.... då är det omöjligt att veta om det var de, vbs ex eller ngn helt annan GM som utförde brottet.
Citera
2014-10-20, 12:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon

De är ju inte ens utredda.... då är det omöjligt att veta om det var de, vbs ex eller ngn helt annan GM som utförde brottet.

Helt rätt, MB och AN är inte inblandade överhuvudtaget. Det som får mig att veta detta är att det har skett en utredning kring dessa som visat på att de inte är inblandade.

Samtidigt så har utredningen och de två domsluten I TR och HR visat att KJ är skyldig. Det kan väl inte finnas flera mördare som oberoende av varandra har tagit henne av daga.

Igår fick vi bland annat ta del av att det finns ett ytterligare förhör som ger MB alibi för en kritisk tidpunkt, men det förhöret hamnade I slasken eftersom det inte tillför något till det åtal man hade mot KJ.

Hur många fler grannar, vänner och e-postmottagare som har förhörts och sedan placerats I slasken kan vi inte veta, bara att det bevisligen finns sådan utredning.

Det finns absolut ingenting som talar för parets inblandning och innan man kan påvisa något som talar för det så bör man vara försiktig med att peka ut dessa som inblandade.

Innan det ens är aktuellt att leta efter en annan mördare så måste det dessutom fram bevis för att KJ är oskyldig.
Citera
2014-10-20, 12:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag svarade på det inatt. Häng med i tråden. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Det där var inte svar på någon av mina frågor egentligen. God dag yxskaft och dimridåer i en skön kombination. Är du så totalt i avsaknad av moralisk ryggrad att du inte ens kan ta in att det är i högsta grad berättigade frågeställningar?
Citera
2014-10-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Helt rätt, MB och AN är inte inblandade överhuvudtaget. Det som får mig att veta detta är att det har skett en utredning kring dessa som visat på att de inte är inblandade.

Samtidigt så har utredningen och de två domsluten I TR och HR visat att KJ är skyldig. Det kan väl inte finnas flera mördare som oberoende av varandra har tagit henne av daga.

Igår fick vi bland annat ta del av att det finns ett ytterligare förhör som ger MB alibi för en kritisk tidpunkt, men det förhöret hamnade I slasken eftersom det inte tillför något till det åtal man hade mot KJ.

Hur många fler grannar, vänner och e-postmottagare som har förhörts och sedan placerats I slasken kan vi inte veta, bara att det bevisligen finns sådan utredning.

Det finns absolut ingenting som talar för parets inblandning och innan man kan påvisa något som talar för det så bör man vara försiktig med att peka ut dessa som inblandade.

Innan det ens är aktuellt att leta efter en annan mördare så måste det dessutom fram bevis för att KJ är oskyldig.

Jasså? Vänligen förklara ingående hur du reonerar? Hur kan MB ha "alibi" för en kritisk tidpunkt?

Begreppet alibi används alldeles för lättvindigt här i tråden.

Det räcker med att det saknas bevis och att alt GM inte är utredda..

Möjligheten att AN MB faktiskt är inblandade kvarstår..
Senast redigerad av zemixon 2014-10-20 kl. 13:02.
Citera
2014-10-20, 13:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon

Är telefontömning med analyser av samtalsmönster och kommunikation inte utredning?

Är dygnet-runt-spaning under en dryg vecka inte utredning?

Är inte flera förhör med båda personerna utredning?

Är inte förhör med flera personer runt dem (bl.a. klubbkamrater, taxichaufförer) utredning?

Är inte inbegärda kvitton som styrker taxiresor mm utredning?

Vad är det i så fall?
Citera
2014-10-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är telefontömning med analyser av samtalsmönster och kommunikation inte utredning?

Är dygnet-runt-spaning under en dryg vecka inte utredning?

Är inte flera förhör med båda personerna utredning?

Är inte förhör med flera personer runt dem (bl.a. klubbkamrater, taxichaufförer) utredning?

Är inte inbegärda kvitton som styrker taxiresor mm utredning?

Vad är det i så fall?

Det har du rätt i. Det är utredning. Deras ev inblandning kan fortf inte utestutas eftersom utredningen inte var tillräckligt omfattande. Förhören är också bristfälliga.

Utredningen är emellertid inte fullbordad dvs. DNAanalyser, bluestarrestultat etc. behövs! Husrannsakan borde ha genomförts. DNAprover borde tas och matchas mot bland annat det manliga DNAt som påvisats på mordoffrets vad.
Senast redigerad av zemixon 2014-10-20 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in